۰۷:۴۵ - چهارشنبه ۰۲ تیر ۱۴۰۰

دبیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان:

طرح های جدید شورای سیاست گذاری ائمه جمعه برای تقویت نمازهای جمعه/ حماسه حضور مردم در انتخابات 1400 پدیده ای بی نظیر برای گام دوم انقلاب بود

دبیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان از طرح های جدید شورای سیاست گذاری ائمه جمعه برای جذب و تقویت نمازهای جمعه خبر داد و گفت: ستادهای نماز جمعه در مقاطع و مسائل مختلف شهر باید نقش آفرین باشند.

به گزارش شاهین پرس؛ نخستین همایش فصلی مسئولان ستادهای نماز جمعه استان اصفهان با حضور حجت الاسلام فرهنگ دبیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان و مسئولان 90 ستاد نمازجمعه استان در مصلی نماز جمعه شاهین شهر برگزار شد.

 * طرح های جدید شورای سیاست گذاری ائمه جمعه برای جذب و تقویت نمازهای جمعه

حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در حاشیه برگزاری این همایش در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ هدف از برگزاری این همایش را بروزرسانی و تقویت جبهه انقلابی و برنامه اعتلای انقلابی شهرهایی دانست که به ائمه جمعه ابلاغ شده اظهار کرد: اساس و بنیان برنامه انقلابی تقویت نماز های جمعه با حضور جوانان فعال مساجد است.

* ستادهای پشتیبانی ستادهای نماز جمعه فعال می شوند

دبیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان به طرح های جدید و در دست اقدام این شورا اشاره کرد و افزود: در این فصل ستادهای پشتیبانی نمازهای جمعه در مناطق روستایی فعال می شوند که در نشست فصل بعد مورد ارزیابی قرار گرفته و ستادهای موفق شناسایی و به عنوان الگو معرفی می شوند.

وی هدف از ایجاد ستادهای فرعی در مناطق روستایی را تمرکز زدایی و ایجاد زمینه برای جذب و فعالیت جوانان و نوجوانان فعال روستایی عنوان کرد و افزود: با تشکیل ستادهای فرعی و پشتیبانی در روستاها، مدیریت نمازهای جمعه تمرکززدایی شده و جوانان و اهالی فعال یک روستای شاخص می تواند کلیه امور و برنامه های نماز جمعه از موذن تا مکبر و دعوت از سخنران پیش از خطبه ها و غیره را انجام دهند و این محدود به روستاها نمی شود حتی نیروهای بسیج و همه کسانی که توانایی مدیریت دارند می توانند در این زمینه مشارکت و همکاری داشته باشند.

حجت الاسلام فرهنگ اجرای ابن طرح را یک مسابقه قرآنی فاستبقوا الخیرات بین اهالی محله ها و روستاها برای جذب افراد بیشتر به نمازهای جمعه دانست و خاطرنشان کرد: موضوع دیگر این همایش اجرای طرح امتیاز دهی به مسئولان ستاد نماز جمعه بود به این معنی که مسئولان ستادهای نماز جمعه بدانند فعالیت آنها رصد و بر اساس شاخص های دوازدهگانه ارزیابی و پایش می شوند.

* همایش های فصلی ستادهای نماز جمعه ابتکار جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه است

وی افزود: با ارزیابی مسئولان فعال دارای ویژگی های دوازده گانه که در مسیر گام دوم انقلاب حرکت می کنند شناسایی و مدیریت می شوند و اگر خدای ناکرده مسئولی موفق به اجرای این ماموریت ها نشود بدون هیچ چالشی مدیریت آن ستاد تغییر داده می شود در واقع از این پس انتخاب و انتصاب مدیران و مسئولان ستادهای نمازجمعه بر اساس امتیاز بندی انجام می شود.

* ستادهای نماز جمعه در مقاطع و مسائل مختلف شهر باید نقش آفرین باشند

دبیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان با بیان اینکه مجموعا همایش های فصلی ستادهای نماز جمعه ابتکار جدیدی است که با هدف تقویت ستادهای نماز جمعه برگزار می شود تصریح کرد: همایش های فصلی در نهایت منجر به این نتیجه شود که فضای های معنوی و انقلابی مصلی ها به حضور و فعالیت حداکثری شود و محدود به برگزاری نماز جمعه نشود بلکه در طول هفته و در مقاطع مختلف و در پدیده ها و مسائل مختلف شهر ستادهای نماز جمعه نقش آفرین باشند و حضور ستادهای نماز جمعه در مسائل مختلف برای مردم ملموس باشد.

وی با تاکید بر اینکه هدف این است که بازوهای امامان جمعه در شهرها تقویت شود خاطرنشان کرد: نشست فصل بعد مسئولان ستادهای نماز جمعه استان اصفهان نیمه شهریورماه برگزار می شود که مکان آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

* حماسه حضور مردم در انتخابات 1400 پدیده ای بی نظیر برای گام دوم انقلاب بود 

حجت الاسلام فرهنگ در ادامه با اشاره به حماسه حضور مردم در انتخابات اخیر اظهار کرد: انتخابات 28 خرداد 1400 پدیده ای بود که تمام جبهه استکبار و منافقین داخلی به خط شده بودند تا مانع تحقق آرمان های انقلاب و تشکیل دولت انقلابی شوند.

* دشمنان با انواع ترفندها به میدان آمده بودند تا مانع تحقق آرمان های انقلاب شوند

دبیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان افزود: نفس قدسی حضرت آقا به عنوان ولی زمان و آن فضا و روحیه ای که با شهادت سردار سلیمانی در جامعه ایجاد شده بود این دو عامل در کنار هم باعث شد مردم علی رغم تمام مشکلات و گلایه هایی که داشتند دست رد به سینه استکبار و منافقین زده و به حرمت نفس قدسی حضرت آقا و جایگاه شهید و شهادت و نفس قدسی و معطر سردار سلیمانی مردم پای صندوق های رای آمده و با حضور حداکثری خود در این مقطع، دولت انقلابی را انتخاب کنند که به نظر من پدیده ای بود که برای گام دوم انقلاب و چهل سال دوم انقلاب بی نظیر است.

* مردم بودند که با دست رد به سینه استکبار و منافقین، توطئه های دشمنان را خنثی کردند 

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای عدم حضور مردم ابراز کرد: دشمنان خیلی تلاش کردند با تحریم انتخابات، ایجاد ترس از کرونا و بزرگنمایی برخی مدیریت های غلط داخلی و انواع ترفندها کاری کنند که مردم پای صندوق ها رای نروند ولی به لطف اهل بیت(ع) این مردم قدردان انقلاب، با هر گرایشی پای صندوق های رای آمده و تمام نقشه ها و توطئه های آنان را نقش برآب و خنثی کردند.

* الان نوبت مسئولان نظام است با تلاش و گره گشایی از مشکلات، قدردان پشتیبانی مردم از انقلاب باشند

دبیر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان خاطرنشان کرد: مردم کاری کردند که دشمن باور نمی کرد و این نشان می دهد که در کشور ما ظرفیت های زیادی وجود دارد مردم به آرمان های انقلاب اعتقاد دارند و با هر سلیقه و ظاهری ولو برخلاف انتظار، پای انقلاب و اصول و آرمان ها ایستاده اند و الان نوبت مسئولان است که حضور جهادی مردم در پشتیبانی از انقلاب را به بهترین نحو پاسخ دهند.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان انقلاب می دانند که سرمایه اصلی انقلاب اسلامی مردم هستند و تلاش می کنند که با ایجاد یاس و ناامیدی مردم را از انقلاب جدا کنند خاطرنشان کرد: مسئولان نظام باید با خدمت کردن، با کار جهادی و انقلابی، گره گشایی از مشکلات اقتصادی و معیشتی و رفع نیازهای مردم، قدردان حضور آنها در پای انقلاب باشند یعنی اگر با کار انقلابی و جهادی به مشکلات و نیازهای مردم رسیدگی و توجه شود اقبال مردم به انقلاب هم بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.