۱۶:۵۵ - شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰

امام جمعه شاهین شهر:

جمهوریت و اسلامیت دو مفهوم به هم پیوسته است/ اسلحه تبیین و روشنگری باید به دست گرفت

امام جمعه شاهین شهر با تاکید بر اینکه جمهوریت و اسلامیت دو مفهوم به هم پیوسته است گفت: در جنگ سیاسی امروز باید اسلحه تبیین و روشنگری به دست گرفت و مقابل هزاران دروغ رگباری ایستاد.

به گزارش شاهین پرس؛ حجت الاسلام قاسم هاشمی در ابتدای نخستین جلسه شورای اداری سال 1400 با اشاره به تفاوت دو گروه بی تفاوت و گروه دغدغه مند در جنگ سیاسی و جنگ فرهنگی اظهار کرد: موضع قرآن در برابر دشمنان ضداستکباری و ضد تفرعن است در واقع شدیدترین مواضع قرآن در برابر استکبار و تفرعن است همین موضع قرآن باعث شد حضرت امام(ره) استاد و مرجع بزرگ تقلید سال 42 کالاهای رژیم صهیونیستی را تحریم و در برابر این غده سرطانی و آمریکای جنایتکار بایستد.

امام جمعه شاهین شهر با تاکید بر اینکه هر تفکر، جناح و با جریانی که مواضع خلاف مواضع قرآن داشته باشد بد عاقبت خواهد شد خاطرنشان کرد: همه مواضع جمهوری اسلامی ایران و امامین انقلاب همه براساس مواضع قرآن و ادامه آن است.

وی با بیان اینکه الگوی حکمرانی در جهان بر اساس دو نوع جمهوریت و اسلامیت است که عده ای داعش مسلک جمهوریت را و عده ای سکولار هم اسلامیت را نادیده می گیرند تصریح کرد: افراد، احزاب، جناح ها و جریان های حامی و مبلغ تفکر سکولار که اندیشه ای فاقد مبانی اسلامی دارند و می خواهند سیرت انقلاب را از اسلامیت جدا کنند سالهای زیادی هم بر مسند قدرت بوده اند معتقد هستند که حکومت نباید کاری به بهشت و جهنم مردم داشته باشد و خروجی این جریان فکری وادادگی غربی می شود به دنبال ولنگاری فرهنگی و سازشکاری هستند اینها می خواهند از مردم سالاری دینی عبور کرده به مردم سالاری سکولار برسند.

* جمهوریت و اسلامیت دو مفهوم به هم پیوسته است

حجت الاسلام هاشمی افزود: گروهی هم که به جمهوریت توجهی ندارند و خواسته یا ناخواسته مفهوم اسلامیت را پائین می آورند با تفکر داعشی می خواهند جمهوریت را از اسلامیت جدا کنند که نتیجه و ماحصل این جریان فکری هم تحجر و تسلب می شود.

وی با تاکید بر اینکه جمهوریت و اسلامیت دو مفهوم به هم پیوسته است خاطرنشان کرد: برای نظام جمهوری اسلامی که در مسیر تمدن سازی قرار دارد دو مفهوم جمهوریت و اسلامیت هر دو توامان با هم مهم و ضروری است و باید باشد نه یک کلمه بیشتر و نه کلمه ای کمتر، بنابراین هر رویه ای که به این دو گزاره خدشه وارد کند باطل است.

* در جنگ سیاسی امروز باید اسلحه تبیین و روشنگری به دست گرفت

مسئول قرارگاه فرهنگی شاهین شهر تاکید کرد: دولت آینده باید مظهر اسلامیت و جمهوریت نظام باشد، و این مهم با مشارکت حداکثری در انتخابات محقق می شود، این وصیت امام و 240 هزار شهید انقلاب اسلامی است، اگر دیروز جبهه نظامی بود و اسلحه برداشته روبروی دشمن می ایستادیم جبهه امروز جبهه سیاسی است که اگر شهید سلیمانی و دیگر شهدا بودند حتما اسلحه تبیین و روشنگری را برداشته و در برابر معاندین دروغگویی می ایستادند که هزاران دروغ را رگباری با کمک امپراطوری رسانه ای بیگانگان به مردم القا می کنند تا در جامعه دو قطبی ایجاد کرده و امنیت از بین برود.

وی با بیان اینکه حضور مدیران و مسئولان در بین مردم و رسیدگی به مشکلات آنها نارضایتی ها را رفع می کند خاطرنشان کرد: شرکت در انتخابات عهد مجدد و بیعت دوباره با آرمان های امام و شهدا است نباید با صندوق های رای قهر کرد بلکه باید با شیوه ها و عملکردهای ناکارآمد سخت گیر به مردم قهر کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.