۱۶:۴۱ - شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰

حاجی دلیگانی:

عدم شرکت در انتخابات از اتاق فکر کشورهای متخاصم خارج شده/ بزرگترین رسالت همه ما تشویق و ترغیب مردم برای شرکت در انتخابات است

نماینده شاهین شهر و میمه با بیان اینکه عدم شرکت در انتخابات از اتاق فکر کشورهای متخاصم خارج شده است گفت: بزرگترین رسالت همه ما تشویق و ترغیب مردم برای شرکت در انتخابات است.

به گزارش شاهین پرس؛ حسینعلی حاجی دلیگانی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان شاهین شهر و میمه، 28 خرداد را جمعه سرنوشت ساز و آزمون بزرگ ملت ایران دانست و با اشاره به برگزاری همزمان انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر و روستا با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار کرد: شوراها به عنوان پارلمان محلی جایگاه مهمی برای اتخاذ تصمیمات و مدیریت شهری دارند به جز اموال دولتی مدیریت همه اموال عمومی شهری با شورای شهر و شهردار است.

* انتخابات کشت یک روزه با برداشت چهار ساله است

نماینده شاهین شهر و میمه با بیان اینکه براساس قانون اساسی کشور رئیس جمهور بیشترین اختیارات را برعهده دارد افزود: همه شرایط برای برگزاری انتخابات خوب و سالم مهیا است و خوشبختانه طبق نظرسنجی های روزانه متقن تا روز 19 خرداد میزان مشارکت از 38 درصد به 48 درصد افزایش پیدا کرده که کافی نیست باید در همه ابعاد تلاش بیشتری شود تا این میزان افزایش پیدا کند.

وی انتخابات را همانند کشت یک روزه و برداشت چهار ساله تعبیر کرد و افزود: مردم باید بدانند اشکالاتی که وجود دارد تنها با انتخابات، درست می شود راه دیگری وجود ندارد باید با حضور در پای صندوق های رای و انتخابات صحیح این اشکالات را رفع کرد.

* عدم شرکت در انتخابات از اتاق فکر کشورهای متخاصم خارج شده

حاجی دلیگانی منشا رای ندادن را خارج از کشور دانست و خاطرنشان کرد: اتاق فکر کشورهای متخاصم منشا اصلی عدم شرکت در انتخابات است که خوراک برخی جریانات و افراد نفوذی داخل کشور هم می شود و قطعا ابنها کسانی هستند که منافع مردم ایران را نمی خواهند سربلندی و عزتمندی و امنیت ملی ما را دوست ندارند و نمی خواهند ببینند پس نباید به حرف آنها گوش کرد.

* انتخابات حق قانونی و تکلیف شرعی برای حفاظت از دستاوردهای انقلاب است

وی با اشاره به عملکرد ضعیف برخی از دستگاه‌ها و نهادهای اداری و اجرایی کشور ادامه داد: مردم از دست برخی از مدیران ناراحت هستند چون اذیت شده اند اما این ناراحتی با نیامدن پای صندوق های رای رفع نمی شود اگر کسی در انتخابات شرکت نکند هیچ فردی تضعیف نمی شود اما به این نظام که خون شهدای زیادی برای استقرار آن ریخته شده خدشه وارد می شود شرکت در انتخابات حق قانونی و یک تکلیف شرعی برای حفاظت از دستاوردهای انقلاب است.

نماینده شاهین شهر و میمه و برخوار افزود: برخی از این زمزمه های آن ور آبی در بین واحدهای صنفی و تولیدی، گروه ها و جریان ها هم نفوذ کرده که باید هر کسی با دستگاه هایی که با مردم و واحدهای صنفی و تولیدی در بخش ها و شهرها بیشتر مرتبط است در چند روز باقی مانده برای افزایش جلب مشارکت افراد و گروه ها و جریان های موثر را با روشنگری توجیه کند.

* انتخابات 28 خرداد اولین انتخابات در مقطع گام دوم انقلاب است

وی با تاکید بر اینکه این مقطع از انتخابات مقطع جدید و اولین انتخابات در مقطع گام دوم انقلاب است خاطرنشان کرد: طبیعتا کشور در این مقطع یک پوست اندازی از حیث مدیریت خواهد کرد و یک آغاز جدید خواهیم داشت بنابراین فرصت برای رفع اشکالات و اثبات کارآمدی نظام کم است.

حاجی دلیگانی افزود: در میان همه مباحث تورم و گرانی و مشکلات اقتصادی نباید ظرفیت های مهم کشور را فراموش کنیم، امروز تمام جریانات و تفکرات خارج کشور از گذشته تاکنون در مقابل جمهوری اسلامی، ضعیف تر از هر زمان دیگری شده اند آمریکا بدتر از همه و همچنین اروپا و برخی کشورهای مرتجع عربی منطقه، پیروزهای های انصارالله یمن و شکست رژیم صهیونیستی در برابر حماس که ساکنان سرزمین های اشغالی را وادار به مهاجرت کرده و در قطب جنوب به دنبال مکانی برای سکونت هستند، کشورهای جریان مقاومت را قوی تر از همیشه کرده همه این ظرفیت های بدست آمده نتیجه و ثمره انقلاب اسلامی و هم پیمانان انقلاب در منطقه است.

* بزرگترین رسالت همه ما تشویق و ترغیب مردم برای شرکت در انتخابات است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به همت جوانان انقلابی با تولید واکسن ایران برکت، باعث شده ایران جزو پنج قطب تولید واکسن کرونا در دنیا باشد این شرکت توانایی تولید تا 60 میلیون دوز واکسن را دارد 10 کشور برای خرید این واکسن آمده اند.

وی تصریح کرد: امروز ما مسئولیت داریم و رسالت بر عهده داریم و بزرگترین رسالت ما تشویق، ترغیب و اقناع سازی مردم به هر زبانی برای شرکت در انتخابات و نمایش اقتدار و عزتمندی جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.