۰۹:۲۵ - جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شاهین‌شهر و میمه:

ویژه برنامه های دهه کرامت شهرستان با بیش از 30 عنوان برنامه اعلام شد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه گفت: به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت و به منظور تجلیل از مقام شامخ کریمه اهل بیت(ع) و تکریم دختران بیش از 30 ویژه برنامه متعدد در سطح شهرستان تدوین شده است.

حجت الاسلام حسن بابایی در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ با تبریک فرا رسیدن دهه کرامت اظهار کرد: روز میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در تقویم رسمی کشور به نام روز دختر و فاصله میلاد این خواهر و بردارش امام رضا علیه السلام را دهه کرامت نام گذاری شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه دهه کرامت را فرصتی بسیار مغتنم و شایسته، برای عشق ورزی به اهل بیت(س) بیان کرد و افزود: دهه ای که از  اول ماه ذی القعده و با ولادت حضرت معصومه(س) آغاز و پایانش با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی الرضا(ع) می باشد، دارای تبرک خاصی است.

وی این دهه را یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلند و سازنده و ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: دهه کرامت یادآور لطیف‌ترین علائق و مهر و وفاهای کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر است.

«خدمت کریمانه، گره‌گشایی به رسم اهل بیت(ع)» شعار محوری دهه کرامت سال جاری انتخاب شده است

حجت الاسلام بابایی با بیان اینکه شعار محوری دهه کرامت امسال با عنوان «خدمت کریمانه، گره‌گشایی به رسم اهل بیت(ع)» انتخاب شده است تصریح کرد: به همین مناسبت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه بمنظور تجلیل از مقام شامخ کریمه اهل بیت علیهم السلام و تکریم دختران ویژه برنامه هایی را تدوین نموده است که اعلام می گردد.

وی در تشریح برنامه دهه کرامت شهرستان همراه با عناوین روز شمار این دهه بیان کرد: شنبه 22 خرداد مصادف با یکم ذیقعده سالروز ولادت حضرت معصومه(س) به نام «کریمه اهل بیت(ع)، اسوه دختران تمدن ساز، ملجا گره گشایی»؛ نام گذاری شده که به همین مناسبت جشن دختران آفتاب، تجلیل از خانواده های دارای حداقل سه فرزند(جشنواره آفرین)، فینال مهرواره محله همدل، مسابقه من و دختر محجبه ام، جشن کرامت در باغ بانوان و وبینار شور انتخاباتی برای دانش آموزان رای اولی در محیط شبکه شاد برگزار می شود.

حجت الاسلام بابایی با بیان اینکه یکشنبه 23 خرداد برابر با دوم ذیقعده با عنوان «هم عهدی در مسیر ولایت، گره ‌گشایی از امت»؛ نامگذاری شده است افزود: تجلیل از هیئات مذهبی مجری طرح کریمانه”هر هیئت مذهبی 110 بسته غذایی برای محرومان” و برگزاری وبینار شور انتخاباتی برای دانش آموزان در محیط شبکه شاد از جمله ویژه برنامه های دومین روز دهه کرامت است.

وی افزود: دوشنبه 24 خرداد برابر با سوم ذیقعده که به عنوان «خیرخواهی و نشاط مومنانه برای گره‌گشایی عمومی»؛ نامگذاری شده پویش فدای دخترم تجلیل پدران از دخترانشان، برگزاری مسابقه دست سازهای دختران و پدران با عنوان دختران آفتاب و وبینار شور انتخاباتی برای دانش آموزان رای اولی در محیط شبکه شاد برگزار می شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه اضافه کرد: روز سه‌شنبه 25 خرداد برابر با چهارم ذیقعده که با عنوان «مسجد تراز اسلامی و انقلابی، محور گره گشایی و همدلی»؛ نامگذار شده توزیع بسته های معیشتی توسط هیئات مذهبی و مساجد، برگزاری گفتمانهای دینی مکتب کرامت و وبینار شور انتخاباتی برای دانش آموزان رای اولی در محیط شبکه شاد برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه 26 خرداد مصادف با پنجم ذیقعده روز بزرگداشت امامزادگان (ع) و بقاع متبرکه با عنوان «امامزادگان و بقاع متبرکه، قطب‌های فرهنگی و گره‌گشایی اجتماعی» نامگذاری شده است که به همین مناسبت علاوه بر انتشار ویژه نامه الکترونیکی معرفی اطلس مذهبی شهرستان، از هیئات مذهبی فعال مستقر در بقاع متبرکه و امام زادگان نیز تجلیل می شود، همچنین همایش صاحبان نافذ و وبینار شور انتخاباتی برای دانش آموزان در محیط شبکه شاد نیز برگزار می شود.

وی افزود: روز پنج‌شنبه 27 خرداد مصادف با ششم ذیقعده که روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) با عنوان «حضرت شاهچراغ(ع)، امین ولایت، الگوی روشنگری و گره‌گشایی»؛ است پویش دختر، یادگار پدر (عکس سلفی با دختران شهدا) برگزار می شود.

حجت الاسلام بابایی با اشاره به اینکه جمعه 28 خرداد برابر یا هفتم ذیقعده همزمان با روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، با عنوان «گره‌گشایی از مشکلات کشور با حضور پرشور و دولت مؤمن انقلابی»؛ نامگذاری شده پویش من رای می دهم با (ارسال عکس سلفی در صف انتخابات) و پویش انگشت افتخار برای کودکان (ارسال عکس انگشت کودکان در انتخابات) برگزار می شود.

وی اضافه کرد: شنبه 29 خرداد برابر با هشتم ذیقعده با عنوان «گره‌‌گشایی اقتصادی با پشتیبانی و مانع زدایی از تولید»؛ نامگذاری شده که مدیران هیئات مذهبی از واحدهای تولیدی سطح شهرستان بازدید می کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه با بیان اینکه یکشنبه 30 خرداد مصادف با نهم ذیقعده سالروز شهادت زائران حرم رضوی(ع) به دست ایادی آمریکا در تقویم خورشیدی، با عنوان «گره‌گشایی از جهان اسلام با وحدت و مقاومت»؛ نامگذاری شده ساماندهی کاروان های زیارتی قم و جمکران در قالب انجمن اسلامی مسافران کوی بهشت را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه دوشنبه 31 خرداد برابر با دهم ذیقعده سالروز شهادت دکتر چمران با عنوان «تشکل‌‌های جوان و انقلابی؛ پرچمدار گره‌گشایی فرهنگی» مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت برگزار می شود اضافه کرد: سه ‌شنبه یکم تیر مصادف با یازدهم ذیقعده سالروز ولادت حضرت امام رضا(ع) و روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی با عنوان «امام رضا(ع)؛ امام کرامت و گره‌گشایی» نامگذاری شده که برنامه های چهلمین سال تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی را برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.