شاهین پرس

نخستین مرکز تجمیعی واکسیناسیون شاهین شهر افتتاح شد/ واکسیناسیون 66 درصد سالمندان در شهرستان

کدخبر: 87332
۲ خرداد ۱۴۰۰ در ساعت ۱۱:۱۰ قبل از ظهر

دکتر علی پارسا در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ از افتتاح اولین مرکز تجمیعی واکسیناسیون شهرستان شاهین شهر و میمه در ورزشگاه بحرالعلوم شاهین شهر خبر داد و اظهار کرد: این مرکز با هدف تسریع واکسیناسیون شهروندان و ایمنی جامعه در برابر بیماری کرونا با حضور جمعی از مسئولان شهرستان به بهره برداری رسید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین شهر و میمه با بیان اینکه با افتتاح این مرکز ظرفیت تعداد تزریق روزانه واکسن از ۳۰۰ دوز به بیش از ١٠٠٠ دوز واکسن افزایش خواهد یافت افزود: سهمیه واکسن شهرستان بر اساس اولویت گروه‌های هدف و جمعیت شهرستان از استان پیگیری و دریافت می شود.

وی از افزایش تزریق واکسن در روزهای آینده در شهرستان خبر داد و افزود: به منظور آسایش رفاه شهروندان و سرعت انجام واکسیناسیون در شهرستان علاوه بر ظرفیت شبکه بهداشت از نیروهای داوطلب بسیجی و هلال احمر که دوره‌های لازم را سپری کرده و موفق به اخذ مدرک شده اند استفاده می شود.

پارسا با اشاره به ادامه واکسیناسیون گروه سنی بالای ۸۰ و ۷۵ سال شهرستان و شروع واکسیناسیون گروه بالای ۷۰ سال تصریح کرد: سالمندان بالای 70 سال از دو طریق پیامک یا تماس مراقبین سلامت جهت نوبت دهی و دعوت برای واکسیناسیون گروه‌های هدف مطلع و اطلاع رسانی خواهند شد.

وی از ورود 12 هزار و ۶۵۷ دوز واکسن نوبت اول و دو هزار و ۷۰۲ دوز واکسن نوبت دوم به شهرستان خبر داد و افزود از این تعداد واکسن تحویلی هفت هزار و۳۰۴ دوز واکسن نوبت اول و ۸۲۸ دوز واکسن نوبت دوم به گروه‌های هدف تزریق شده است که تا امروز درصد پوشش واکسیناسیون سالمندان ۷۹_۷۵ سال ۵۳/۷ درصد و سالمندان بالای ۸۰ سال ۶۶ درصد می باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین شهر و میمه با تاکید بر اینکه همه واکسن های وارداتی معتبر و مورد تایید وزارت بهداشت و درمان و با حداقل عوارض هستند به شهروندان توصیه کرد: به شایعات توجهی نکنند و اخبار و اطلاعات لازم را فقط از طریق رسانه های رسمی و مجاز دریافت کنند.

وی در پایان یادآور شد سلامت همه جامعه خصوصاً دانش‌آموزان مهم است به همین خاطر آموزش و پرورش تمهیدات خوبی را برای برگزاری امتحانات و آزمون های پایان سال دانش آموزان پیش بینی کرده است علاوه بر آن شبکه بهداشت نیز جهت نظارت و همکاری، در کنار دانش آموزان و آموزش و پرورش قرار دارد و این اطمینان را به خانواده‌ها داده می شود که این آزمونها با رعایت کلیه شیوه نامه های بهداشتی و فاصله‌‌گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد زیرا سلامت توام با موفقیت دانش آموزان مورد توجه مسئولین شهرستان قرار دارد.

انتهای پیام/