شاهین پرس

تخریب قبور ائمه بقیع جنایتی بزرگ علیه جهان اسلام/ دستور تخریب از کجا صادر شد؟

کدخبر: 87319
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ساعت ۷:۳۰ قبل از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ قبرستان بقیع، قدیمی‌ترین و یکی از دو قبرستان مهم مسلمانان جهان است. قبرستان بقیع را باید گنجینه تاریخ اسلام دانست، این قبرستان که همچون بهشتی در روی زمین است قبور چهار امام معصوم شیعیان و نیز قبور همسران، دختران، برخی فرزندان، اصحاب، تابعین و بستگان پیامبرخدا(صلی الله علیه وآله) و نزدیک به ده هزار نفر از شخصیتهای نامدار تاریخ اسلام در آنجا واقع است. پیشینه این قبرستان به دوران قبل از اسلام می‌رسد، لیکن در اسناد به روشنی مشخص نیست که قدمت آن به چه تاریخی مربوط است و از چه زمان مردمان مدینه جنازه درگذشتگان خود را در این گورستان به خاک می‌سپرده‌اند.

هشتم شوال سالروز تخریب کینه‌توزانه بارگاه ملکوتی و متبرک ائمه بقیع(ع) توسط وهابیت،‌ دومین و در واقع دردناک‌ترین حادثه تاریخی جهان اسلام در سال 1344 و پس از روی‌ کار آمدن سومین حکومت وهابی عربستان محسوب می‌شود؛ سالی که وهابیون به فتوای سران خود مبنی بر اهانت و تحقیر مقدسات شیعه، مراقد مطهر ائمه و اهل‌بیت ‌پیامبر(ص) را مورد دومین هجوم وحشیانه‌ خود قراردادند و بقیع را به مقبره‌‌ای ویران‌ شده و در واقع مهجور و ناشناخته تبدیل‌ کردند.

نخستين تخريب قبور مطهر ائمه‌ بقيع به دست وهابيون سعودي در سال ۱۲۲۰ هجري يعني زمان سقوط دولت اول سعودي‌ها توسط حكومت عثماني روي‌ داد، پس از اين واقعه‌ تاريخي – اسلامي با سرمايه‌گذاري مسلمانان شيعه و به‌ كار بردن امكانات ويژه‌اي، مرقدهاي تخريب‌ شده به زيباترين شكل بازسازي‌ شد و با ساخت گنبد و مسجد، بقيع به يكي از زيباترين مرقدهاي زيارتي و در واقع مكان زيارتي – سياحتي مسلمانان تبديل‌ شد.

 

* افراد جاهل با تفکرات باطل و بسیار انحرافی جنایت تخریب قبرستان و قبور ائمه بقیع(ع) را مرتکب شدند

حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ ضمن تسلیت هشتم شوال سالروز تخریب قبور مطهر ائمه (ع) در قبرستان بقیع اظهار کرد: جبهه حق و باطل از صدر اسلام وجود داشته و دشمنی ها و شیطنت های بسیاری هم در برابر دین مبین اسلام انجام می شد پیامبر گرامی اسلام(ص) با گروهی از افراد مشرک روبرو بود که گوش شنوایی برای شنیدن حرف حق نداشتند در زمان حضرت امیرالمومنین علی(ع) این دشمنی ها توسط منافقین انجام می شد و این دشمنی با اسلام و اهل بیت رسول اکرم(ص) تا عصر غیبت امام زمان (عج) همچنان ادامه دارد.

کارشناس دینی افزود: افراد جاهلی که تعصب های بیجا داشتند و هیچ گاه به فرامین ائمه معصومین(ع) گوش فرا نمی دادند با تفکرات باطل و بسیار خرافاتی جنایت تخریب قبرستان و قبور ائمه بقیع را مرتکب شدند در حالی که قبرستان بقیع مکان مقدسی است که به دستور پیامبر اکرم(ص) عثمان بن‌ مظعون در آنجا دفن شد و خود پیامبر گرامی اسلام نیز بر سر قبر ایشان آمده و دعا و استغفار و گریه کردند پس از آن همسران و دختران پیامبر اکرم(ص) و چهار امام معصوم(ع) همه در این مکان مقدس به خاک سپرده شدند.

وی افزود:  پس از حدود دو قرن افرادی مثل عبدالوهاب با تفکری باطل که معتقد بود هرگونه توسلی به غیر خدا شرک است و مشرک هم مقتول الدم است یعنی خونش باید ریخته بر سر کار آمدند و بر این مکان مسلط شدند و با همین تفکر غلط جاهلی، قبور ائمه بقیع را تخریب کردند البته این هتک حرمت سابقه هم داشت همانگونه که در سال 1216 به کربلا حمله کرده و ضریح را شکستند و قبر امام حسین(ع) را تخریب کردند و حرم را از بین بردند آنها قصد داشتند به حرم حضرت امیرالمومنین(ع) در نجف اشرف هم هتک حرمت کرده و از بین ببرند اما مردم آمدند و اجازه ندادند که حرم مورد تعرض وهابیون قرار بگیرد.

حجت الاسلام طباطبایی افزود: امروز همین تفکر باطل هنوز در بین برخی افراد به ظاهر مسلمان جاهل وجود دارد همان تفکری که در داعش وجود دارد و وقتی به شهرهای عراق و سوریه یورش برده و تسلط پیدا کردند اماکن مذهبی و تاریخی این کشورها را مورد حمله قرار داده و تخریب کردند.

وی عامل اصلی سقوط و انحراف این افراد را گوش نسپردن به فرمامین و فاصله گرفتن از پیامبر عظیم الشان اسلام دانست و خاطرنشان کرد: این افراد گوش به فرمان پیامبر گرامی اسلام نبودند که فرمودند«ِ إِنِّي تَارِكٌ فِيكُمُ الثَّقَلَيْنِ كِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِي أَهْلَ بَيْتِي» اینها قرآن را گرفتند و اهل بیت را رها کردند لذا به خاطر فاصله ای که بین پیامبر اسلام(ص) و این افراد افتاد و به انحراف کشیده شدند.

امام جمعه شهر میمه خاطرنشان کرد: تفکرات انحرافی وهابیت ادامه پیدا کرد و امروز و به شکل افراطی تر با ظلم و تجاوز به کشورهای مسلمان منطقه، مردم مظلوم و بی دفاع کشورها را به خاک و خون می کشند. متاسفانه برخی افراد داخل کشورمان نیز در عین حالیکه اصل ولایت فقیه و نظام را به بهانه های مختلف زیر سوال می برند اما با کمال پررویی می آیند و کاندیدای ریاست جمهوری می شوند این نوع رفتار هم نوعی تفکر غلط انحرافی است که اگر مراقبت نشود به اطرافیان نیز سرایت خواهد کرد.

* دستورالعمل و نقشه راه انگلیس برای فرقه وهابیت

اندیشه های مخرب و بدعت گذار وهابی در اصل به دستور مستقیم وزارت بریتانیا ایجاد شد و در شکل گیری و تثبیت فرقه وهابیت، تاثیر بسزایی داشته است. مستر همفر در خاطراتش به آشنایی خود با محمد ابن عبدالوهاب مؤسس فرقه وهابیت اشاره کرده و می‌گوید زمانی که در لندن بودم، دبیر كل‌ گفت‌: وزارت‌ مستعمرات‌ نقشه دقیقی‌ برای‌ شیخ عبدالوهاب‌ تهیه‌ نموده‌ است‌ كه‌ آن‌ را باید اجرا كند، و این‌ نقشه‌ عبارتست‌ از:

1. تكفیر تمام‌ مسلمانان‌ و مباح‌ بودن‌ قتل‌ آنان‌، و غارت‌ كردن‌ اموالشان‌، و هتك‌ آبروی‌ آنان‌، و فروختن‌ آنان‌ در بازار برده‌ فروشان‌، و جواز برده‌ ساختن‌ مردانشان‌ و كنیز گرفتن‌ زنانشان‌.

2. نابود ساختن‌ كعبه‌ به‌ نام‌ اینكه‌ جزء آثار بت‌ پرستی‌ است‌ ـ اگر بتواند ـ و مانع‌ شدن‌ مردم‌ از حج‌، و تحریك‌ عشایر و قبایل‌ به‌ غارت‌ قافله‌های‌ حجاج‌ و كشتن‌ آنان‌.

3. كوشش‌ به‌ منظور ایجاد روح‌ نافرمانی‌ نسبت‌ به‌ خلیفه عثمانی‌ و تحریك‌ مردم‌ برای‌ جنگیدن‌ با او و تجهیز لشكرهایی‌ برای‌ این‌ منظور، و نیز لازم‌ است‌ با شریف‌های‌ حجاز با تمام‌ وسائل‌ ممكنه‌ مبارزه‌ شود، و از نفوذ آنان‌ كاسته‌ گردد.

4. ویران‌ ساختن‌ قبه‌ها و ضریحها و اماكن‌ مقدسه‌ مسلمانان در مكه‌ و مدینه‌ و دیگر بلاد اسلامی‌ كه‌ برایش‌ امكان‌ داشته‌ باشد، به‌ نام‌ اینكه‌ اینها بت‌پرستی‌ و شرك‌ و نوعی‌ اهانت‌ به‌ شخصیت‌ پیامبر و خلفای‌ او و رجال‌ اسلام‌ است‌.

5. ایجاد هرج‌ و مرج‌ و آشوب‌ در بلاد به‌ هر اندازه‌ كه‌ بتواند.

انتشار قرآنی‌ دست کاری شده، که‌ احادیثی‌ كه‌ ناظر به تحریف‌ قرآن‌است‌ در آن‌ عملی‌ شده‌ باشد.(دستهای آلوده،92)

از اینرو همفر پس از بازگشت از انگلستان به سوی بصره روانه شد و پس از آن در جستجوی محمدابن عبدالوهاب عازم نجد گردید. وی با هماهنگی وزارت مستعمرات بریتانیا دور جدیدی از رایزنی‌های خویش را برای قیام علیه حکومت عثمانی شروع کرد و در نهایت با همکاری محمدابن سعود حاکم درعیه و محمدابن عبد الوهاب مکتب وهابیت را به عنوان یک مکتب ابداعی به جوامع اسلامی تحمیل نمودند.  

پس از تسلّط سعودیان بر حجاز، با توجه به پیوند فکری و مذهبی آنان با محمد ابن عبدالوهاب مؤسس فرقه وهابیت، در هر شهر و منطقه ای که وارد می‌شدند، آثار و ابنیه ساخته شده بر روی قبور بزرگان صدر اسلام را خراب و ویران می‌کردند.

* وهابیت یک فرقه سیاسی با تفکرات انحرافی است که توسط انگلیس خبیث بوجود آمد

حجت الاسلام محسن طالب پور در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ با بیان اینکه تخریب قبور ائمه بقیع(ع) ریشه  تاریخی دارد اظهار کرد: قبرستان بقیع قبل از اسلام به عنوان جنت البقیع شناخته می شد بقیع به معنای مکان خوش اب و هوا و دارای درختان ریشه دار است، در دوره های عباسی ها و اموی ها این قبرستان آبادتر بود برای قبور ائمه بقیع چندین بار حرم و بارگاه ساخته شده بود و مورد احترام بود اهل سنت هم پذیرفته بودند و مشکلی نداشتند. تا اینکه حدود 100 قبل تفکر وهابیت توسط محمد بن عبدالوهاب بوجود آمد که ساخت هرگونه مقبره و بارگاه بر قبور را شرک می دانست از این جهت هم اقدام به تخریب قبور کردند و این جنایت را مرتکب و قلب همه مسلمانان و شیعیان را جریحه دار کردند

کارشناس امور سیاسی با بیان اینکه تفکر وهابیت برگرفته از یهود است خاطرنشان کرد: یهودی ها قائل به جسمانیت خداوند هستند و از برخی از آیات قرآن هم برداشت غلط دارند معتقد هستند بعد از حضرت موسی خداوند پیامبر دیگری مبعوث نکرده است به مرور بعد از ظهور دین اسلام این تفکر نقض شد تا زمان ابن تیمیه از علمای اهل سنت این تفکر مجدد رواج پیدا کرد در تاریخ آمده همان زمان تفکر این تیمیه توسط علمای اهل سنت تکفیر شد و بنا به نقلی به خاطر این تفکر انحرافی و شرک آمیز او را کشتند.

* بر اساس اسناد معتبر موسس فرقه وهابیت یک یهودی زاده است و تفکرات انحرافی از یهود در او رسوخ کرده است

وی افزود: ولی متاسفانه از حدود 100 قبل با توطئه انگلیسی ها و ایجاد تفرقه بین مسلمانان دو فرقه بهاییت و وهابیت در دل شیعیان و اهل سنت درست کردند محمدبن عبدالوهاب رئیس فرقه وهابیت است وهابیت یک فرقه سیاسی براساس تفکر ابن تیمیه است که توسط انگلیسی ها درست شد که زیارت و احترام اهل قبور را شرک می دانند اسناد معتبری هم وجود دارد که خود محمدبن عبدالوهاب هم یهودی زاده بود و این تفکر از یهود در او و سپس بین برخی مسلمانان رسوخ کرد (لازم به ذکر است که این فرقه ها جزو مذاهب اهل سنت نیستند مذاهب اهل سنت همان حنفی، مالکی، شافعی و زیدی هستند)

حجت الاسلام طالب پور افزود: این تفکر الان هم در بین وهابی ها و حاکمان سعودی وجود دارد تمام آثار اسلامی نه تنها شیعه بلکه همه مسلمانان در مکه و مدینه را تخریب کرده و از بین برده اند و هیچ اثری از این امکان باقی نمانده است.

وی با بیان اینکه در سالهای اخیر این تفکر رشد کرده و ورژن جدید خود به نام تکفیری ها و سلفی ها را بوجود آورده است خاطرنشان کرد: اینها خبیث تر از اجداد خود هستند جریان داعش و سلفی ها جنایت های بیشتری را مرتکب شدند درعراق و سوریه نه تنها امکان شیعه بلکه همه اماکن اهل سنت و اسلامی و حتی دیگر ادیان و آثار باستانی را همه را تخریب کردند و در منشور شش بندی خود اعلام کردند پس از اشغال سوریه، فلسطین، لبنان، عراق، ایران همه آثار اسلامی حتی مسجدالحرام و مسجدالنبی را تخریب خواهند کرد اینها با وجود پرچم و شعار لااله الا الله محمدرسول الله چنین تفکر خطرناکی دارند.

* پشت پرده داعش، تکفیریها و سلفی ها آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس خبیث قرار دارد

این کارشناس سیاسی با تاکید بر اینکه امروز ما اطمینان داریم که پشت پرده داعش، تکفیریها و سلفی ها آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس خبیث قرار دارد تصریح کرد: این اقدامات داعش و سلفی ها با هیچ عقل و منطقی قابل توجیح نیست در حالی که احادیث و روایات متعددی از پیامبر گرامی اسلام(ص) در باب زیارت اهل قبور رفتن در عصر روز پنجشنبه و شب جمعه وجود دارد حتی خود پیامبر اکرم(ص) و حضرت زهرا(س) مقید بودند که بر سر قبر حضرت همزه سیدالشهداء می رفتند و اولین تسبیح در اسلام نیز در زمان حیات پبامبر و توسط حضرت زهرا(س) از تربت همزه سیدالشهدا درست شده است.

وی افزود: خود پیامبر اکرم(ص) در مرگ فرزندش ابراهیم با صدای بلند گریه می کردند بعد از رحلت حضرت خدیجه(س) پیامبراکرم(ص) تا زمانی که در حیات بودند هر وقت به یاد حضرت خدیجه می افتادند با صدای بلند گریه می کردند گریه کردن و توسل در سیره پیامبر اکرم وجود داشته پس نمی تواند شرک باشد این بیانگر ان است که این فرقه انحرافی به دروغ خود را منتسب به اسلام می کند و این تفکر کاملا جعلی و خطرناک تفکر مخالفان اصل اسلام و انقلاب از جمله یهودی ها، آمریکایی ها و انگلیسی ها است.

طالب پور با تاکید بر اینکه این تفکر تحت عنوان یکی از فرقه های منتسب به اسلام است ولی تفکر یهودی و صهیونیستی دارد خاطرنشان کرد: متاسفانه علی رغم اینکه کشورهای مرتجع منطقه به اصطلاح مدعی حقوق بشر و مسلمان هستند اما در برابر کشتار مردم بی دفاع یمن و فلسطین و… سکوت کرده اند و با سکوتشان جنایت های رژیم صهیونیستی را تایید می کنند حتی دفاع نمی کنند که آیا این مردم بی دفاع انسان نیستند و حق حیات ندارند؟ ولی در مقابل و در حالی که نیروهای حماس امکانات محدودی را برای دفاع از ملت خود به دست آورده اند آنها را محکوم می کنند ومعترض هستند که چرا با چنین سلاحی از خود دفاع می کنند.

* هدف اصلی دشمنان از نسل کشی ناجوانمردانه ضربه زدن به اصل دین اسلام است

وی با بیان اینکه این نسل کشی ناجوانمردانه برای ضربه زدن به جامعه اسلامی است خاطرنشان کرد: برای دشمنان دین اسلام، شیعه و سنی فرقی ندارد بین این دو تفرقه ایجاد کرده اند تا ما از مردم غزه حمایت نکنیم هدف اصلی آنها ضربه زدن به خود اسلام است لذا جامعه اسلامی باید هوشیار باشد حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده اند باید توطئه های دشمنان را بشناسیم و با آن مقابله کنیم مسلمانان با هم وحدت داشته باشند اختلافات ظاهری را کنار بگذارند و در مقابل دشمن اصلی که رژیم صهیونیستی و تفکر یهودی است بایستند دولتهای اسلامی باید به خود بیایند چرا که آنها اگر یک روزی فرصت کنند در مقابل هرکسی که از اسلام دفاع کند خواهند ایستاد

کارشناس امور سیاسی با بیان اینکه این تفکر نسل کشی و تخریب برای ضربه زدن نه تنها اسلام بلکه به بشریت است خاطرنشان کرد: در متاب تلمود یهودی آمده که تنها امتی که روح انسان در او دمیده شده یهود است در روح مسیحی و مسلمان روح حیوان و شیطان دمیده شده است باید اینها از بین بروند مال و جان و ملک غیر یهود به یهودیان تعلق دارد این تفکر خطرناک در یهودیان وجود دارد

حاکمان وهابی حتی قصد داشتند گنبد و بارگاه پیامبر (ص) را نیز تخریب کنند، اما به دلیل ترس از قیام مسلمانان جهان از تعرض و تخریب مصون ماند اگر این ترس نبود حرم پیامبر اسلام (ص) پیش از دیگر بقاع مورد تعرض قرار می‌گرفت.

از زمان تاسیس وهابیت توسط محمد بن عبدالوهاب، تاکنون جنایات بسیاری توسط این فرقه ضاله انجام شده. بسیاری از زنان و کودکان بی گناه در کشورهای اسلامی از جمله عراق، سوریه، یمن و … به طرز فجیعی قتل عام شده اند و بسیاری از اماکن مقدس و مورد احترام مسلمانان نیز تخریب شده است.

انتهای پیام/