۲۳:۰۱ - چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

مدیر کمیته امداد اهین شهر:

40 پایگاه مستقر در مساجد بخش مرکزی آماده جمع آوری زکات فطره و کفارات روزه هستند

مدیر کمیته امداد شاهین شهر کفت: همزمان با روز عید سعید فطر علاوه بر 40 پایگاه شامل صندوق های مراکز نیکوکاری، کمیته امداد و خبریه در مساحد و محل های برگزاری نماز عید فطر پایگاه های غیر حضوری نیز آماده دریافت زکات فطره و کفارات روزه شهروندان است.

مهدی کریمی در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، ماه مبارک رمضان را ماه یاری و دستگیری بندگان مومن خدا از ایتام و نیازمندان دانست و اظهار کرد: براساس آموزه های دینی فلسفه روزه گرفتن کسب تقوای الهی است و یکی از خصیصه های بارز انسان های با تقوا انفاق و بخشش به نیازمندان معرفی شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهین شهر خاطرنشان کرد: خداوند در ماه مبارک رمضان همه مومنان را به بهانه های مختلف به کار پسندیده انفاق و دستگیری از نیازمندان توصیه و تشویق کرده است و‌ با به پایان رسیدن این ماه پر فیض خداوند شرط قبولی اعمال شب زنده داری ها، روزه گرفتن ها و نماز ها را پرداخت فطریه قرار داده است یعنی کسی که فطریه خود را پرداخت نکند به گفته روایات عملش در این ماه کامل نشده و واجب است قبل از اینکه به نماز بایستد اول صداقتش را ثابت کرده و فطریه اش را پرداخت کند آنگاه در عید الله اکبر نماز اقامه کند.

کریمی افزود: کمیته امداد حضرت امام(ره) شاهین شهر در ماه رمضان با همراهی و همکاری خیرین و‌ نیکوکارانی که همیشه با تاسی به ابوالایتام حضرت امیرالمومنین (ع) یاور نیازمندان بودند موفق به توزیع بیش از هفت هزار پرس غذای گرم افطاری و یک هزار و 500 بسته سبد معیشتی به ارزش 405 میلیون تومان شد که این بسته های معیشتی شامل برنج، ماکارونی، روغن، خرما، حبوبات، پنیر، سویا، رب گوجه و مرغ بود.

* فرزندان محسنین نیازمند حمایت نیکوکاران هستند

وی به طرح حمایت از ایتام و فرزندان محسنین اشاره کرد و افزود: کمیته امداد حضرت امام(ره) شاهین شهر 169 فرزند یتیم و 498 فرزند محسنین تحت پوشش خود دارد که به برکت ماه رمضان و لیالی قدر موفق به جذب 100 حامی برای این کودکان شدیم. لازم به یادآوری است که فرزندان محسنین نیز نیازمند توجه و حمایت نیکوکاران و خیرین هستند.

مدیر کمیته امداد حضرت امام(ره) شاهین شهر در ادامه به راه اندازی پایگاه های جمع آوری زکات فطره در شاهین شهر اشاره کرد و افزود: به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر حدود 40 پایگاه شامل مراکز نیکوکاری، کمیته امداد و خیریه ها در مساجد و محل های برگزاری نماز عید سعید فطر مستقر شده و آماده جمع آوری زکات فطره و کفارات مردم مومن شهرهای شاهین شهر، گز و گرگاب هستند.

کریمی با بیان اینکه وجوه هات واریز شده بلافاصله بین نیازمندان توزیع می شود، از راه اندازی پایگاه های جمع آوری زکات فطریه و کفارات به صورت غیر حضوری نیز خبر داد و افزود: با توجه به شرایط پاندومی کرونا و سهولت و راحتی شهروندان پایگاه های غیر حضوری کمیته امداد امام خمینی(ره) آماده دریافت زکات فطره و کفارات روزه نیز است که شهروندان می توانند وجوهات شرعی خود را از طریق شماره های زیر واریز کنند.

پرداخت زکات فطریه عام به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۲۴۵۷

پرداخت زکات فطریه سادات به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۰۷۲۴

پرداخت کفاره عمد به ازای هر روز به مبلغ ۳/۰۰۰/۰۰۰ ریال به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۸۹۹۰

پرداخت کفاره غیرعمد به ازای هر روز ۵۰/۰۰۰ ریال به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۷۲۶۴

و روش آنی پرداخت فطریه و کفاره با کد دستوری  #5*03118*8877*

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.