۱۵:۴۲ - چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۰

مدیرشبکه بهداشت شهرستان خبر داد:

شهرستان شاهین شهر و میمه در وضعیت پرخطر نارنجی قرار گرفت/ آمار مبتلایان مثبت قطعی دو برابر شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: متاسفانه به دلیل کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی در روزهای اخیر هم اکنون آمار مبتلایان نسبت به هفته گذشته دو برابر افزایش پیدا کرده است که استمرار این روند شهرستان را در وضعیت پرخطر نارنجی قرار داد.

دکتر علی پارسا در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ از افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در روزهای اخیر که بیانگر گسترش ویروس در شهرستان است خبر داد و اظهار کرد: ادامه روند افزایش آمار مبتلایان مثبت به ویروس کرونا و تغییر رنگ بندی شهرستان را در وضعیت پرخطر نارنجی قرار داد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه با بیان اینکه همه آمارهای مبتلایان روزانه به رفتارهای اجتماعی یک هفته قبل شهروندان بستگی دارد خاطرنشان کرد: افزایش آمار مبتلایان در روزهای اخیر بیانگر کاهش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در روزهای پایانی اسفند 99 و روزهای ابتدایی سال جدید دارد که ادامه این روند موجب افزایش موارد مبتلایان و بستری خواهد شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون هشت هزار و 427 نفر مبتلای مثبت قطعی و 25 هزار و 741 مورد نمونه گیری در شهرستان انجام شده است تصریح کرد: در بازه زمانی پنجم تا یازدهم فروردین از یک هزار و 364 بیمار مشکوک به کرونا نمونه گیری انجام شد که از این تعداد تست 471 مورد مثبت بود یعنی 34/5 درصد موارد نمونه گیری ها مثبت شده است.

پارسا این شاخص درصد را مهم و گویای گردش ویروس در جامعه دانست و از افزایش دو برابری موارد مثبت شدن مبتلایان نسبت به هفته گذشته در شهرستان خبر داد و افزود: متاسفانه به دلیل کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی در حال حاضر آمار مبتلایان نسبت به هفته گذشته دو برابر افزایش پیدا کرده است این درحالی است که در وضعیت آبی شهرستان درصد موارد مثبت با 237 مورد حدود 9 درصد بود این رقم هم اکنون با افزایش دو برابری به 471 مورد رسیده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه با بیان اینکه همه مبتلایان روزهای اخیر از شهروندان شهرستان و اغلب خانواده هایی هستند که یا به مسافرت رفته یا پذیرای میهمانان نوروزی بوده اند، از شهروندان خواست در روزهای پایانی تعطیلات از برگزاری هر گونه مراسم، دورهمی، میهمانی و مسافرت خودداری کنند چون بزرگترین تهدید برای شهرستان قرار گرفتن در وضعیت پرخطر نارنجی است.

وی با تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی و مراقبت ها به گام دوم طرح شهید سلیمانی در شهرستان اشاره کرد و افزود: تیم های رهگیری حافظان سلامت محلات سریعا با اطرافیان مبتلایان تماس گرفته و با انجام تست از آنها مبتلایان جدید شناسایی می شوند که درخواست می شود شهروندان با تیم های رهگیری نهایت همکاری را داشته باشند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.