۲۳:۴۰ - شنبه ۰۷ فروردین ۱۴۰۰

با هوشیاری و اقدام فوری ماما و مراقب سلامت؛

نجات نوزاد چهار روزه در پایگاه سلامت شهدای شهر گز

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه از احیا و نجات نوزاد چهار روزه با اقدام فوری مراقب سلامت و مامای پایگاه سلامت شهدای شهر گز خبر داد.

ابراهیم قربانی مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ از احیای نوزاد چهار روزه در پایگاه سلامت شهدای شهر گز خبر داد و اظهار کرد: ظهر امروز والدین نوزاد چهار روزه ای برای انجام مراقبت‌های روتین بدو تولد نوزاد خود به پایگاه شهدای گز برخوار مراجعه کردند.

قربانی اضافه کرد: مراقب سلامت پایگاه(خانم زمانی) پس از انجام مراقبت‌های لازم و ثبت در سامانه سیب، در حال آموزش مراقبت ها و علائم خطر دوران نوزادی، شیردهی … بود که متوجه سیانوز شدن نوزاد می شود بلافاصله با همکاری مامای پایگاه (خانم حاتم پور) نوزاد را به اتاق مامایی جهت احیا برده و با اورژانس تماس می گیرند.

وی افزود: نوزاد قبل از رسیدن اورژانس با تلاش مراقب سلامت و مامای پایگاه احیا و برای بررسی بیشتر به بیمارستان ارجاع داده می شود که در بیمارستان امام حسین(ع) نوزاد به دلیل پایین بودن سطح اکسیژن پس از انجام سی تی اسکن ریه و تست کرونا در بخش مراقبتهای ویژه بستری می شود.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.