شاهین پرس

توطئه هواپیماربایی در مسیر اهواز به مشهد خنثی شد/ جزئیات تغییر مسیر فوکر ایران‌ایر به دلیل تهدید بمب‌گذاری

کدخبر: 86791
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ در ساعت ۶:۴۰ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ روابط عمومی فرماندهی سپاه حفاظت هواپیمایی در اطلاعیه‌ای از خنثی‌سازی توطئه هواپیماربایی در مسیر اهواز و مشهد در شب گذشته (پنجشنبه ۹۹/۱۲/۱۴) خبر داد.

متن اطلاعیه به این شرح است.

بسم الله الرحمن الرحیم

به آگاهی ملت شریف و قهرمان ایران اسلامی می‌رساند: با الطاف و عنایات الهی، توطئه ربایش یک فروند هواپیما فوکر ۱۰۰ متعلق به شرکت هواپیمایی ایران ایر که پنج شنبه شب با پرواز شماره ۳۳۴ ساعت ۲۲ و ۱۰ دقیقه با تأخیر از فرودگاه اهواز به سمت مشهد مقدس به پرواز در آمده بود، با هوشیاری پاسداران یگان امنیت پرواز سپاه و با فرود اضطراری هواپیما در فرودگاه اصفهان و دستگیری عامل آن خنثی گردید.

بر اساس اظهارات اولیه، عامل این توطئه قصد داشته است هواپیما را پس از ربایش در فرودگاه یکی از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس به زمین بنشاند.

مسافرین عزیز هواپیما نیز در سلامتی کامل با پرواز جایگزین به سمت مقصد حرکت کردند.

ابعاد و زوایای این توطئه در حال بررسی است.

جزئیات تغییر مسیر فوکر ایران‌ایر به دلیل تهدید بمب‌گذاری

محمد حسن ذیبخش در این خصوص اظهار داشت: پرواز 334 شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) از نوع فوکر 100 در مسیر اهواز به مشهد در موقعیت اصفهان تهدید به بمب‌گذاری شد و پرواز سریعا در ساعت 22:40 به فرودگاه اصفهان تغییر مسیر داد.

وی با بیان اینکه این پرواز ۶۳ مسافر ‌و ۹ خدمه پرواز داشت افزود: خلبان ضمن اعلام وضعیت فوق العاده درخواست فرود در اصفهان داشت که بدون مشکل  فرود آمد و سپس هواپیما به منطقه امن هدایت و مسافران پیاده شدند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: با اقدام به موقع نیروهای امنیتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هواپیما ربایان دستگیر شدند و هواپیما مورد بازرسی امنیتی قرار گرفت و همچنین در دستوری ویژه بازرسی‌‌های فرودگاه‌ها در ترمینال‌ها و  رمپ پروازی علی‌الخصوص در فرودگاه اهواز تقویت شد.

ذیبخش افزود: سازمان هواپیمایی کشوری ،بدین وسیله مراتب قدردانی از زحمات ارزشمند گارد امنیت پرواز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حفاظت از جان مسافران و خدمه پرواز و خنثی سازی توطئه هواپیماربایی در پرواز مذکور را اعلام می‌کند.

انتهای پیام