۱۶:۰۰ - جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹

همزمان با روز درختکاری؛

غرس 700 اصله نهال در دانشگاه آزاد اسلامی شاهین شهر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر از غرس ۷۰۰ اصله نهال مثمر و غیرمثمر به مناسبت روز درختکاری در این واحد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش شاهین پرس؛ عبدالرسول مستأجران در حاشیه مراسم روز درختکاری که با حضور نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، معاون اقتصادی استانداری اصفهان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری، معاون فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر برگزار شده بود اظهار کرد: توسعه فضای سبز در دانشگاه به‌ دلیل همجواری با صنایع آلاینده نیروگاهی، پالایشگاهی و پتروشیمی بسیار ضروری است و در حفظ محیط‌زیست شاهین‌شهر و منطقه نیز تاثیر بسزایی دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر با بیان اینکه امروز با غرس 700 نهال، فضای سبز این واحد دانشگاهی 10 هزار متر مربع افزایش پیدا کرد افزود: این نهال ها شامل کاج تهران، سرو خمره‌ای، زبان‌گنجشک، زیتون تلخ، سنجد و توت است که توسط اداره منابع طبیعی شهرستان شاهین‌شهر تأمین و به‌ منظور کاشت به این واحد دانشگاهی اختصاص یافت.

وی افزود: علاوه ‌بر این ۷۰۰ اصله نهال که امروز کاشته می شود، در سال جاری ۶۵۰ اصله درختچه با مشارکت شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اصفهان و شهرداری شاهین‌شهر در دانشگاه کاشت شده است.

مستأجران با تاکید بر اینکه در مجموع بیش از ۳ هکتار از اراضی دانشگاه به فضای سبز اختصاص یافته است و برای آبیاری این درختان از روش‌های مکانیزه و آبیاری قطره‌ای استفاده می‌شود اضافه کرد: برای آماده‌سازی کاشت این نهال ها، 20 دسنگاه کامیون خاک گلخانه ای مناسب تهیه شده است، شهرداری شاهین‌شهر نیز با تأمین ماشین‌آلات مورد نیاز در آماده‌سازی محل غرس نهال‌ها مشارکت و همکاری داشته است.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.