شاهین پرس

خوی کاخ نشینی مسئولان، در شان جمهوری اسلامی نیست/ دیدگاه امامین انقلاب نسبت به کاخ نشینی مسئولان

کدخبر: 86758
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ در ساعت ۵:۵۴ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ اشرافی گری و بیرون آمدن از خوی کوخ نشینی بر همه احوالات انسان تاثیر دارد به خصوص اگر جزو مسئولان کشوری یاشی که بر مبنا و محتوای اسلامی تشکیل شده و بنیانگذار فرزانه آن به مردمی بودن و ساده زیستی مسئولان توصیه و تاکید داشته است. اگر مسئولی از این ارزش ها فاصله گرفت آنوقت اعیان نشین شده و با خودروی شاسی یلند به دیدار کارگران زحمت کش کارخانه می رود بدون اینکه حتی زحمت پیاده شدن از خودرو را به خودش بدهد، در مواقع بحرانی که باید در وسط میدان باشد خود را برتر از دیگران می بیند و خود را به زحمت و خطر نمی اندازد، اطرافیانش با کفش وارد چادر و فرش سرمازده زلزله زدگان کرمانشاه می شود، در مراسم نمادین درختکاری جداگانه روی مقوا می ایستند تا خدای نکرده غباری بر کفش و لباسشان ننشیند. با تندی با مردم برخورد کرده و حرف می زنند، زندگی مرفه همراه با آرامش و آسایش را فقط لایق خود و فرزندان خود می دانند این در حالی است که تدبیر های غلط نه تنها گلابی های برجام را به ثمر نرساند بلکه روز بروز عرصه را بر مردم تنگ تر و سفره ها را کوچک تر کرد.

محمود معلمی در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ با تاکید براینکه نظام ما جمهوری و بر پایه اسلامی بنا شده است و همه شئونات کشور باید مردمی و اسلامی باشد اظهار کرد: هرگاه حاکمیت جمهوری و اسلامیت، نظام را بپذیریم طبیعا رفتار و منش مسئولان از لحاظ مسائل اجتماعی، مالی و معیشتی نیز باید همتای این اصول و همانند مردم جامعه شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به زندگی بسیار ساده رهبر معظم انقلاب و حضرت امام(ره) ابراز کرد: حضرت امام(ره) در وصیتنامه خود بیان کرده بود من چیزی ندارم فقط چند قطعه زمین پدرم در خمین است که آن راهم به امام جمعه خمین میدهم که برای فقرا هزینه کند و اگر در حساب های بانکی مبلغی وجود داشت برای شهریه طلاب است.

وی با بیان اینکه شنیده می شود سطح زندگی آقای رئیس جمهور با زندگی مردم بسیار متفاوت و بالاتر است این در شان نظام جمهوری اسلامی نیست ابراز کرد: منزلی که آقای رئیس جمهور در ابتدای دوره ریاست جمهوری خریداری کرد از لحاظ قیمت و نوع و وضعیت آن در شان رئیس جمهور کشور اسلامی نیست.

معلمی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور با رای و انتخاب مردم تعیین می شود و مردم هم باید با تحقیق و دقت زیاد در انتخابات شرکت کنند خاطرنشان کرد: حضرت امام(ره) می فرمودند من یک موی کوخ نشینان را به تمام کاخ نشینان نمیدهم. که خوشبختانه حضرت آقا و بسیاری از مسئولان با ساده زیستی همین طور یا نزدیک به توصیه های حضرت امام(ره) هستند.

وی افزود: بنا به گفته آقای ترکان که رئیس جمهور رفتار اعلی حضرتی با مردم دارد باید گفت این نقطه ضعف بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی محسوب می شود و مردم باید در دور آینده انتخابات ریاست جمهوری دقت بیشتری داشته باشند.

این کارشناس سیاسی با تاکید بر اینکه رئیس جمهوری اسلامی باید کسی باشد که هم مردم دار باشد و هم سطح زندگی او در حد متوسط به پایین جامعه باشد تصریح کرد: رئیس جمهور باید علاوه بر ساده زیستی، سطح زندگی خود و فرزندان و اطرافیانش نیز نباید بالاتر از زندگی مردم معمولی باشد و این برای همه آشکار باشد همچنین باید پایبندی عملی به اصول انقلاب اسلامی و تبعیت پذیری از رهبر معظم انقلاب و اندیشه های حضرت امام(ره) داشته و به اثبات رسیده باشد.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل دولت جوان انقلابی کارآمد گفت: انقلابی بودن یعنی کارآمدی به همراه متدین بودن و به چهار اصل اسلام، اندیشه های حضرت امام(ره)، ولایت و رهبری و قانون اساسی اعتقاد عملی و قلبی داشتن، است.

معلمی با بیان اینکه باید دقت کنیم کسی را انتخاب کنیم که بتواند با وزراء و همکاران جوان کارآمد و خلاق کشور را در مسیر اصول انقلاب به پیش برده و هدایت کند خاطرنشان کرد: بسیاری از حوزه هایی که مسئولان کارآمد با تفکر «ما می توانیم» دارند پیشرفت های چشمگیری برای کشور داشتند اما در مقابل کسانی که چنین تفکری ندارند منتظر هستند که ببینند ترامپ یا بایدن چکار می کند یا چه حرفی می زنند یا اروپا چه برخورد و تصمیمی می گیرد، مشکلات کشور را به انتخابات آمریکا گره می زنند.

انتهای پیام/