شاهین پرس

حاصل انتخابات 1400 باید تشکیل دولت جوان حزب الهی باشد/ تورم بیش از 50 درصدی، از تورم دوره سازندگی هم سبقت گرفته است

کدخبر: 86734
۸ اسفند ۱۳۹۹ در ساعت ۴:۱۲ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ حجت الاسلام قاسم هاشمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهین شهر، دولت شهیدان رجایی و باهنر را نمونه بارز دولت جوان حزب الهی که رهبر معظم انقلاب به تشکیل آن تاکید دارند دانست و اظهار کرد: خدمات دولت چند ماهه و کم تجربه شهیدان رجایی و باهنر در آن دوران بسیار دشوار جنگ تحمیلی بسیار گره گشا و مفید بود. مردم باید حواسشان باشد خرداد ماه 1400 با انتخاب آگاهانه و بابصیرت کسی را انتخاب کنند که بتواند دولت جوان حزب الهی را تشکیل دهد.

امام جمعه شاهین شهر تاسیس امور تربیتی را از دستاوردهای دولت شهید رجایی نام برد و با برشمردن برخی از خدمات ارزنده این دولت ابراز کرد: بسیار شرم آور است که کشوری با یک درصد جمعیت و هفت درصد منابع دنیا کمیتش در مسائل اقتصادی لنگ بزند. اگر دولتمردان سیر و پیر به جای مدد خواستن از آمریکا از علی(ع) مدد می خواستن امروز کمیتشان لنگ نبود. دولتمردان مراقب باشند با تورم 50 درصدی نقطه به نقطه، تورم را به دوره سازندگی رسانده اید در برخی موارد حتی سبقت هم گرفته اید لااقل در چند ماه باقی مانده به فکر قیمت اجناس و کالاهای معیشتی مردم باشید.

وی با بیان اینکه شجاعت از برجسته ترین ویژگی های حضرت زینب(س) است که کمتر به آن پرداخته شده است خاطرنشان کرد: شیر زن هاشمی کوه صبر و استقامت بود بزرگان برای شجاعت سه مرتبه عنوان کردند که نترسیدن از زورگویان و قدرتمندان مرتبه اول شجاعت است و تسلط بر هواهای نفسانی رتبه و جایگاهی دیگر از شجاعت است اما اینکه انسان در جزر و مد روزگار خود را نبازد بالاترین درجه شجاعت محسوب می شود.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به روز جشن نیکوکاری، انفاق و گذشت را از فضیلت های متعالی یاد کرد و افزود: هرکسی موفق به انفاق نمی شود، انفاق کار انسان های زیرکی است که نیازهای جامعه را درک می کند و به موقع آن نیاز و خلاهای جامعه را با انفاق رفع می کند. الیته انفاق فقط مربوط به مسائل مادی نیست، امروز جامعه خلا امور اداری را حس می‌کند. کمک به امور دنیایی مردم، در امور مادی و معنوی نیز انفاق محسوب می شود. انفاق خالصانه با مال حلال هیچوقت ضایل نمی شود اما انفاق نباید موجب تحقیر افراد شود بلکه باید همراه با تکریم باشد.

وی قانون اقدام راهبردی مجلس برای رفع تحریم ها را هوشمندانه لازم و ضروری دانست و تاکید کرد: لغو پروتکل الحاقی در کشور، آمریکایی‌ها را بر سر دو راهی قرارداد؛ اگر تحریم‌ها را لغو کنند گشایش بهتر اقتصادی در پی خواهد داشت و اگر به تعهدات خود عمل نکنند امتیازات داده شده لغو و پس گرفته شده و برای ایران برد محسوب می شود یعنی  در هر دو صورت به نفع جمهوری اسلامی ایران است. همه باید یکصدا بر علیه دشمن و تحریم های ظالمانه حرف بزنند عقلانیت و پختگی در اظهار نظرهای مسئولان باید حکمفرما باشد، نمایندگان معترض هم بدانند توافق در این حد از اهمیت نمی تواند بدون نظر شورای امنیت ملی باشد.

خطیب نماز جمعه شاهین شهر به وقایع یمن اشاره کرد و افزود: آمریکا و همپیمانانش با وجود هزینه های هنگفت و خسارت های حیثیتی در یمن ناچار به عقب نشینی و خارج کردن انصارالله یمن از فهرست تروریست ها شدند این پیروزی ناشی از گفتمان مقاومت در یمن است امروز دنیا شاهد بود که که با وجود فشارهای ائتلاف چگونه مدعیان حقوق بشر بیش از شش سال انواع بمب بر سر مردم فقیر یمن ریختند و کسی خم به ابرو نیاورد.

حجت الاسلام هاشمی انتخابات مهم ریاست جمهوری در خرداد سال آینده برای کشور را بزرگترین نماد اقتدار و مردم سالاری دینی بیان کرد و افزود: رئیس جمهور مسئول امور اجرایی کشور است که با رای مستقیم مردم برسر کار می آید هم باید پاسخگوی رهبر انقلاب و هم پاسخگوی مردم باشد. بودجه کشور در اختیار رئیس جمهور است نماینده رسمی کشور در مجامع بین المللی است نقش اساسی در روابط بین الملل دارد و سوگند یاد می کند که حافظ منافع کشور باشد اما متاسفانه برخی سوگندهای خود را فراموش کرده و وظایف و تکالیف خود را به خوبی انجام نمی دهند.

وی تاکید کرد: انتظار است دست اندرکاران امور اقتصادی اعم از وزارت صمت، وزارت جهاد سازندگی و سایر مسئولان در روزهای پایانی سال فکری برای مشکلات اقتصادی و قیمت اجناس داشته باشند تا اعتماد مردم بیش از این خدشه دار نشود.

انتهای پیام/