شاهین پرس

علمدار خمینی؛ شهیدی که همانند امام فکر می کرد و حرف می زد

کدخبر: 86729
۷ اسفند ۱۳۹۹ در ساعت ۲:۰۰ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ مرور خاطرات دوران دفاع مقدس افکار ما را با کسانی گره می زند که نه تنها سرمشق جوانان آن روز بودند بلکه به جرات می توان آنها را در هر زمانی الگو و اسوه خود قرار داد و بواسطه آنها هدایت و به رستگاری رسید.

دو لشکر 8 نجف اشرف و 14 امام حسین(ع) اصفهان در همه عملیات های دوران دفاع مقدس سرنوشت ساز و افتخار آفرین بودند و هیچ عملیاتی در جنگ تحمیلی نبود که این دو لشکر مهم سپاه اصفهان حضور داشته باشند و آن عملیات با شکست رو به رو شود و دشمن به زانو در نیاید، آن‌چنان که صدام در جائی گفته بود من با اصفهان می جنگم!

نام شهید حاج حسین خرازی از فرماندهان افتخارآفرین در تاریخ دوران دفاع مقدس بسیار برجسته حک شده است شرح ایثار، دلاوری‌ها و تدبیرهای این شهید والامقام در عملیات‌های مختلف از جمله عملیات شکست حصر آبادان، والفجر، والفجر ۸، آزاد سازی بستان، کربلای ۵ و… بیانگر مجاهدت‌‎ها و عشق راستین او به اسلام و انقلاب است. شهید حاج حسین خرازی، سرانجام در روز ۸ اسفند سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ و بر اثر اصابت گلوله خمپاره به شهادت رسید. پیکر مطهر آن شهید در گلستان شهدای اصفهان و در کنار همرزمان خود به خاک سپرده شد.

غلامعلی کریمی در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ با بیان اینکه اگر امام(ره) ظهور نمی کرد ما امروز شخصیت‌هایی همچون شهیدان سلیمانی، خرازی، کاظمی و… نداشتیم اظهار کرد: تحریف خطر بزرگی است که تاریخ دفاع مقدس و شخصیت های افتخارآفرین آن دوران را تهدید می کند و اگر شخصیت های دوران دفاع مقدس تحریف شوند دیگر نمی توانند الگو و سرمشق امروز و آینده باشند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با تاکید بر اینکه همه شهدا یک سرچشمه تربیتی دارند و از شاخه های یک شجره طیبه هستند افزود: مهمترین و بارزترین ویژگی شهید حاج حسین خرازی این بود که تربیت یافته مکتب امام(ره) که همان مکتب اسلام ناب محمدی، بود است، شهید خرازی مثل امام فکر می کرد و مثل امام حرف می زد چون مبنای فکری هر دو یکی بود و می بینیم که حرف های بسیار عادی شهید خرازی ترجمان آیات قرآن است و این حکایت از تربیت قرآنی شهید دارد.

استاد دانشگاه امیرالمومنین(ع) افزود: شهید خرازی می گفت ما لشگر امام حسينيم، این جمله ذهن ما را به جمله شهید سلیمانی که می فرمود ما ملت امام حسینیم گره می زند هر دو جمله برخواسته از فرموده امام حسین(ع) است که فرمودند مثل حسین با مثل یزید بیعت نمی کند. شهید خرازی توصیه می کرد دعای همیشگی ما باید «اللهم اجعل محياي محيا محمد و آل محمد و مماتي ممات محمد و آل محمد.» باشد این همان حیات طیبه ای است که قران کریم می فرماید دنیا و آخرت حسینی بودن است و تبیین جمله ما ملت امام حسینیم است.

کریمی افزود: شهید خرازی تاکید داشت «اگر در پیروزی‌ها خودمان را دخیل بدانیم این حجاب است برای ما، این شاید انکار خداست». این همان قله توحید افعالی است و در ماه رجب از شرک خفیه استغفار می کنیم است همین که حل مشکلاتمان را به جای خدا از کدخداهای دروغین بخواهیم است امام(ره) می فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی با بیان اینکه حاج قاسم خلاصه تمام سرداران دوران دفاع مقدس است چون همه شاخه های یک شجره طیبه هستند افزود: وقتی از اخلاص، رفتار و متانت شهید خرازی یا شهید کاظمی صحبت می کنیم چهره شهید سلیمانی در ذهن ها متبادر می شود در واقع آیینه تمام نمای همه سرداران و شهدای دوران دفاع مقدس است، شهید خرازی را می توان نماد صبر، اخلاص و عمل دانست به گونه ای که اعتقاد داشت «اگر برای خدا جنگ می‌کنید احتیاج ندارد به من و دیگری گزارش کنید. گزارش را نگه دارید برای قیامت. اگر کار برای خداست گفتنش برای چه؟» این اوج اخلاص، بدور از تمام منیت ها را حکایت می کند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس در پاسخ به برخی افرادی که گرفتار نفسانیات دنیوی شده و شهدا را مربوط به دوران گذشته می دانند گفت: حضرت امام(ره) و حضرت آقا اعتقاد دارند وصیتنامه شهدا میزان سنجش اعمال است و باید آنها را هر روز در مقابل خود قرار دهیم وقتی وصیتنامه مکتوب و شفاهی شهید خرازی را مرور می کنیم، می بینیم از دهه 60 برای امروز دنیای همه ما پیام دارد.

وی با اشاره به تاثیر نگاه و لقمه حرام در زندگی خاطرنشان کرد: بعد از ائمه معصومین(ع) امانت دارترین افراد نسبت به بیت المال فرماندهان و سرداران شهید هستند، آنگونه که شهید خرازی تاکید داشت «هر چه که می‌کشیم و هر چه که بر سرمان می‌آید از نافرمانی خداست و همه ریشه در عدم رعایت حلال و حرام خدا دارد و سهل‌انگاری و سستی در اعمال عبادی تأثیر نامطلوبی در پیروزی‌ها دارد» این ریشه در آیه 168 سوره بقره دارد که می فرماید اگر می خواهید دنباله رو شیطان نباشید در حلال و حرام دقت کنید.

کریمی افزود: شهید خرازی در فراز دیگری از وصیتنامه خود تاکید می کند «همواره سعی‌مان این باشد که خاطره شهدا را در ذهنمان زنده نگه داریم و شهدا را به عنوان یک الگو در نظر داشته باشیم که شهدا راهشان راه انبیاست و پاسداران واقعی هستند که در این راه شهید شدند»، این خلاصه بسیاری از فرمایشات حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب است که می فرمایند زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با توصیه به اینکه اگر هدف ما امثال شهید سلیمانی و خرازی شدن نباشد خسارت زده و زیان دیده هستیم خاطرنشان کرد: شهدا عصاره فضائلی هستند که هریک از آنها می توانند ما را به سعادت و رستگاری برسانند. آنها با همه سختی ها و تلاش هایی که برای انقلاب کشیده بودند ولی باز هم خود را مدیون مردم و انقلاب می دانستند و هیچ شباهتی به امثال کسانی که خود را طلبکار انقلاب می دانند و سهم خواهی می کنند، ندارند.

انتهای پیام/