۰۹:۲۷ - چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۹

درآمد پایدار، بهترین راه وصول بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری/ جابه جایی روزانه 60 هزار مسافر با حمل و نقل شهری در شاهین شهر

شهردار شاهین شهر درآمد پایدار، را بهترین راه وصول بودجه سال ۱۴۰۰ دانست و با اشاره به جابه جایی روزانه 60 هزار مسافر با حمل و نقل این شهرداری گفت: برای تجهیز و نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری اوراق مشارکت به ارزش 50 میلیارد اختصاص داده شد.

به گزارش شاهین پرس؛ حمیدرضا پری تبار از پروژه خط مترو شاهین شهر به اصفهان به عنوان شاخص ترین پروژه در حال احداث شهرداری شاهین شهر نام برد و اظهار کرد: با توجه به اینکه شاهین شهر سالانه با رشد قابل توجهی از جمعیت روبه رواست و به عنوان یکی از شهرهای جدید و مدرن استان اصفهان مطرح می شود، احداث مسیر ریلی برای حمل و نقل سریع، راحت و ارزان مسافران به کلان شهر اصفهان و با کمک به کاهش آلایندگی هوا و کاهش مصرف انرژی و سوخت بسیار مهم و اساسی است.

شهردار شاهین شهر افزود: مسیر ریلی پروژه متروی شاهین شهر – اصفهان از روبه روی میدان ولیعصر(عج) شاهین شهر تا ورودی شهراصفهان(میدان استقلال) در رفیوژ آزادراه آزادگان به طول حدود ۱۴ کیلومتر آغاز شده است که هم اکنون عملیات اجرایی فاز نخست آن به طول ۶ کیلومتر با اعتباری حدود ۵۹۰ میلیارد ریال در حال احداث می باشد.

شاهین شهر، شهری سبز و با طراوت

وی با اشاره به وجود صنایع بزرگ پیرامون شاهین شهر و لزوم توسعه فضای سبز را از الویت های مدیریت شهری دانست و افزود: با وجود محدودیت های بودجه ای و کمبود آب امسال حدود 20 هکتار به فضای سبز شهر افزوده شد و سرانه فضای سبز به 21 متر مربع (استاندار جهانی) افزایش پیدا کرده است این درحالی است که شاهین شهر در حال حاضر با 115 بوستان محله ای کوچک و بزرگ دارای 420 هکتار فضای سبز شهری است.

پری تبار از تقدیم بودجه 287 میلیارد تومانی بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری شاهین شهر به شورای اسلامی شهر خبر داد و ابراز کرد: 53 درصد بودجه سال 1400 به هزینه های عمرانی و 47 درصد نیز به هزینه های جاری اختصاص یافته است که براساس واقعیت‌ها و نسبت به سال گذشته ارزیابی و تدوین شده، و دارای شاخصه‌هایی همچون افزایش سرانه فضای سبز، تکمیل پروژه‌های مهم و دیگر خدمات است.

وی درآمد پایدار را بهترین راه وصول بودجه سال ۱۴۰۰ عنوان کرد و افزود: بودجه ۲۸۴ میلیارد تومانی سال ۹۹ شهرداری شاهین شهر تاکنون با ۲۶ درصد کسری مواجهه شده است که علت تحقق نشدن بخشی از بودجه کاهش درآمد شهرداری ناشی از ابلاغ طرح تفضیلی و کاهش تراکم ساختمان ها و تصویب طرح برنامه ششم توسعه مجلس شورای اسلامی که بر اساس آن سهم ارزش افزوده و آلایندگی صنایع اطراف شاهین شهر کاهش چشمگیر پیدا کرد، است.

اختصاص 500 میلیارد ریال اوراق مشارکت برای تقویت ونوسازی ناوگان حمل و نقل شهری 

شهردار شاهین شهر با بیان اینکه روزانه 60 هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل این شهرداری جابجا می شوند، تقویت و نوسازی ناوگان حمل و نقل شهر را یکی از چالش های مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: سال جاری علاوه بر تخصیص اوراق مشارکت به ارزش 50 میلیارد تومان برای تجهیز و نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری، با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال 13 دستگاه اتوبوس فرسوده بازسازی شده و همچنین با رایزنی های متعدد با مسئولان مربوطه مجوز بازسازی 30 دستگاه اتوبوس فرسوده دیگر را نیز اخذ شده است این درحالی است که سال اول تصدی دوره پنجم شورای اسلامی شهر، پنج دستگاه اتوبوس مسافربری نو به ارزش حدود دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و یک دستگاه اتوبوس مخصوص معلولان به ارزش ۶۳۰ میلیون تومان خریداری و در اختیار ناوگان حمل ونقل عمومی قرار داده شده است.

پری تبار با اشاره به ضرورت مشارکت بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار در اجرای پروژه های شهرداری اظهار کرد: گرچه براساس قانون، شهرداری‌ها مجاز به ارائه تسهیلات یا اجرای طرح‌های تشویقی برای جذب سرمایه‌گذار نیست، اما شهرداری شاهین‌شهر با ایجاد شرایط ویژه تسهیل روند اجرایی، از سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف؛ فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی و ‌.‌.. استقبال می کند.

وی اضافه کرد: شهرداری شاهین شهر با اهتمام کامل بر ایجاد درآمدهای پایدار از محل جذب گردشگر و توسعه صنعت توریسم پس از تملک کاروانسرای شهر برای احیا، مرمت و بازسازی آن و نیز احداث مجموعه هتل گردشگری ۳۱ هکتاری از سرمایه‌گذاران داخلی و خارج از شهر، دعوت به همکاری می‌کند.

احداث جاده سلامت برای نخستین بار در شاهین شهر

پری تبار از احداث جاده سلامت برای نخستین بار در شاهین شهر خبر داد و افزود: جاده سلامت دارای باند دوچرخه سواری و پیاده رو هر کدام به طول دو هزار و 400 متر رفت و برگشت، و قرار گرفتن درختان بلند در دو طرف آن محیطی امن و ایده آل برای ورزش های پیاده روی و دوچرخه سواری شهروندان است که با اعتباری حدود 100 میلیارد ریال در انتهای بلوار شیخ بهایی این شهر در حال احداث است.

وی با اشاره به مهاجر پذیر بودن شاهین شهر و ضرورت احداث پارکینگ‌های عمومی تصریح کرد: با توجه به اینکه روزانه حدود هشت حادثه رانندگی در شاهین شهر رخ می دهد شهرداری شاهین‌شهر به منظور ارایه خدمات بهتر به شهروندان و حل معضلات و مشکلات شهری در حوزه ترافیک و تردد آسان تر درون شهری، تیم مطالعاتی و اجرایی کار آزموده‌ای را برای شناسایی نقاط پر تردد شهر برای شناسایی نقاط بحران و ارائه راهکار متناسب با توانمندی‌ها را برای حل آن به کار گرفته ‌است.

شهردار شاهین شهر اتمام پروژه های نیمه تمام را اولویت مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: علاوه برعملیات احداث پروژه بزرگ خط مترو شاهین شهر _ اصفهان عملیات احداث 21 پروژه عمرانی دیگر شامل بوستان بزرگ حافظ شمالی، جاده سلامت، بوستان رضوی، ورزشگاه فاز پنج گلدیس، بدنه سازی مسیل، بوستان های فرعی های شرقی خیابان شهید بهشتی، پیاده رو سازی معابر سطح شهر، تعریض پل هسا، ساماندهی کندروی غربی بلوار شهیدصیاد شیرازی، محل استقرار فلافل فروشی ها، جدول گذاری و کانیو گذاری، ترمیم قنوات سطح شهر، عملیات اجرایی ارتقاء تصفیه تکمیلی پسآب است که حدود 50 درصد از آنها در حال تکمیل و اوایل سال آینده به بهره برداری می رسند.

شهر هوشمند و الکترونیک استان اصفهان

وی افزود: با توجه به انتخاب شاهین شهر به عنوان پایلوت خدمات هوشمند در استان و لزوم ایجاد بانک اطلاعاتی با محوریت کدپستی و پلاک های آبی شهرداری، پس از کارشناسی های لازم اجرای این بستر در نقاط مختلف شهر فراهم شد که اجرای فاز دوم این طرح آغاز شده است.

شهردار شاهین شهر مکان محور بودن، امکان بارگزاری کلیه اطلاعات اماکن، حذف بازدید فیزیکی ادارات و سازمان ها را از جمله مزایای پلاک های هوشمند عنوان کرد و افزود: در این طرح اطلاعات پلاک های نصب شده هوشمند که دارای QR code می باشد به نقشه های GIS شهرداری متصل شده است.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.