شاهین پرس

حقایق دهگانه کمتر شناخته شده از ورزش

کدخبر: 86643
۲۶ بهمن ۱۳۹۹ در ساعت ۳:۳۶ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ واقعاً چقدر در مورد ورزش می دانید؟ ممکن است تعجب کنید چه شما یک در ورزشکار همیشگی باشید یا یک ورزشکار جدید، برخی از حقایق مربوط به ورزش را که ممکن است از آنها مطلع نباشید؛ در این خبر با سمیه الماسی کارشناس حوزه ورزش در حقایق ناشناخته ورزش گفت و گو می کنیم.

*عضویت در سالن بدنسازی ساعتهای نشستن طولانی را جبران خواهد کرد؟

سمیه الماسی: فکر می کنید کلاس تناسب اندام یا جلسه بدنسازی این واقعیت را که شما تمام روز پشت میز می نشینید جبران می کند؟ دوباره فکر کنید طبق تعدادی از تحقیقات، نشستن طولانی مدت شما را در معرض خطر بیماری های خطرناکی مانند بیماری های قلبی و دیابت قرار می دهد، حتی اگر از نظر جسمی فعالیت دیگری را در برنامه روزانه داشته باشید. در حالی که ممکن است هر روز یک ساعت در باشگاه یا ورزش کنید، به این فکر کنید که 23 ساعت دیگر چه کاری انجام می دهید. نکته مهم این است که سعی کنید بیشتر از هر روشی که می توانید در طول روز حرکت کنید. حتی کوچکترین فعالیتهایی که به طور منظم انجام می شود می تواند تفاوتی معنا داردر سلامتی شما ایجاد کند.

*ورزش باعث لاغری می شود؟

بسیاری از افراد از ورزش به عنوان تنها روش خود برای کنترل وزن استفاده می کنند، با این وجود مطالعات نشان داده است که ورزش، اگر با تغییرات رژیم غذایی همراه نباشد، از نظر کاهش وزن آنچنان که باید موفق عمل نمی کند. مطالعه ای که در مجله British Sports Medicine منتشر شده نشان داد که وقتی گروهی از افراد چاق 12 هفته تمرینات قلبی تحت نظارت را بدون رژیم غذایی به پایان رساندند، اکثر آنها نتیجه قابل توجهی در کاهش وزن نداشتند. با این حال، لازم به یادآوری است که ، گرچه ممکن است به خودی خود منجر به کاهش وزن نشود، اما ورزش هنوز هم دارای بسیاری از مزایای سلامتی بدن است.

*مزایای دیگر فعالیت و ورزش چیست؟

شروع ورزش فقط بدن و سلامتی شما را بهبود نمی بخشد، بلکه می تواند به شما در رسیدن به اهداف دیگر زندگ نیز کمک کند. مطالعه ای در مورد افرادی که برای یک ماراتن آموزش می دیدند نشان داد که ورزش منظم باعث تعیین هدف، سازمان و نظم افراد هم در محل کار و هم در سایر زمینه های زندگی میشود لگد زدن به عادت تنبلی خود همچنین می تواند انفعال در موارد دیگر را از بین ببرد. یک مطالعه جالب نشان داد که سیگاری هایی که ورزش می کنند دو برابر بیشتر از کسانی که هیچ ورزشی انجام نمی دهند سیگار را ترک می کنند

حرکات کششی قبل از دویدن چطور است؟

بسیاری از ما قبل از ورزش گرم شدن را یاد گرفته ایم، با این حال مطالعات اخیر نشان می دهد که کشش قبل از دویدن ممکن است برای تمرین شما مفید نباشد؛ مطالعه منتشر شده نشان داد که کشش قبل از دویدن باعث می شود بدن دونده کارآمدی کمتری داشته باشد، به طوری که آنها عملکرد خوبی ندارند و قادر به دویدن نیستند. و به جای کشش، سعی کنید با پیاده روی و حرکات مخصوص دویدن گرم شوید تا مفاصل خود را قبل از دویدن تحریک کنید.اما بعد از این مرحله باید مطمئن شوید که کشش ها را به عنوان بخشی از برنامه معمول خود پس از اجرا قرار دهید به ویژه در مرحله انتهای ورزش یعنی سرد کردن که بسیار مهم است

ورزش صبحگاهی سنگین مفید است؟

در حالی که ورزش روزانه برای سلامتی شما بسیار مفید است، مطالعه ای توسط محقق از دانشگاه برونل، میدلکس نشان داد که جلسات تمرینی سنگین صبح زود سیستم ایمنی بدن را به خطر می اندازد و ورزشکاران را در معرض خطر ابتلا به باکتری و ویروس قرار می دهد. در حالی که بعید است یک جلسه صبح دویدن آرام یا یک تمرین آرام شما را در معرض خطر زیادی قرار دهد و ممکن است در واقع یک روش عالی برای شروع روز باشد ممکن است بهترین کار این باشد که تمرینات سنگین تری را برای اواخر روز برنامه ریزی کنید.

زنان و مردان به ورزش به شکل متفاوت پاسخ می دهند؟

ورزش یک فعالیت عالی برای همراه شدن در زندگی زوجین است، با این حال ممکن است ایده خوبی برای خانم ها نباشد که همان تمرین شریک زندگی خود را دنبال کنند. یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه میسوری نشان می دهد که زنان و مردان به ورزش و رژیم به روش های مختلف واکنش نشان می دهند و زنان باید ورزش های بسیار بیشتری انجام دهند و به رژیم غذایی خود توجه بیشتری نشان دهند تا همان نتایج مردان را بدست آورند. در حالی که ورزش با همسرتان راهی عالی برای حفظ انگیزه است، سعی کنید تمرین خود را متناسب انجام دهید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

در حالی که ازدواج دارای مزایای زیادی برای سلامتی است ، تحقیقات نشان می دهد که مجردها بیشتر از افراد متاهل یک برنامه ورزشی منظم را دنبال می کنند. نظرسنجی ها نشان داده که تنها 27 درصد از بزرگسالان مورد پرسش، 150 دقیقه فعالیت بدنی توصیه شده را در هفته برآورده می کنند و از این تعداد 76 درصد مردان و 63 درصد زنان ازدواج کرده اند. محققان اظهار داشتند که این به این دلیل است که افراد متاهل با راحت تر شدن با یکدیگر “خود را از قید عادات از جمله ورزش منظم رها می کنند”.

۹. ۶۰ درصد عضویت در سالن بدنسازی یا ورزشی بدون استفاده خاصی باقی می ماند

در حالی که عضویت در یک سالن ورزشی یکی از رایج ترین برنامه های افراد است تحقیقات نشان می دهد ، 60 درصد از این عضویتها در سالن ها انگونه که انتظار میرفت به ورزش کردن ختم نمی شود و گزینه بهتر به جای هدر دادن پول برای عضویت های بعضا بلااستفاده، می توانند با استفاده از دویدن یا پیاده روی و حضور در کلاس های ورزشی هر چند مقطعی و برای چند ساعت که حس شادی و لذت را به دنبال داشته باشد برنامه ی فعالی را برای زندگی خود تدارک ببینند.

انتهای پیام/