۱۷:۰۴ - چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۹

رئیس شورای شهر خبر داد:

شاهین شهر سال آینده میزبان مسابقات ارتش های جهان می شود

رئیس شورای اسلامی شاهین شهر گفت: به دلیل بستر مناسب شاهین‌شهر و موفقیت تیم ارتش اعزامی از این شهر در مسابقات روسیه، شاهین‌شهر میزبان مسابقات در مرداد یا شهریور سال آینده خواهد بود.

علی فتحی در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ با اشاره به چالش های آغاز دوره پنجم شورا و مدیریت شهری دوره پنجم شورای اسلامی اظهار کرد: تصویب قانون برنامه ششم توسعه، تدوین طرح تفضیلی شهری و تغییرات ساختاری با کاهش درآمدهای شهرداری از مهمترین چالشهای آغاز دوره پنجم شورا و مدیریت شهری شهرداری شاهین شهر بود.

رئیس شورای شاهین شهر با بیان اینکه آغاز بازپرداخت تسهیلات ادوار قبل، هم‌زمان با شروع به کار این دوره مدیریت شهری افزایش هزینه‌ها را در برداشت افزود: شهرداری شاهین‌شهر در ادوار گذشته از صنایع بزرگ آلاینده پیرامون شهر، عوارض آلایندگی و ارزش افزوده دریافت می‌کرد که همزمان با تصویب قانون ششم توسعه این عوارض به استان اصفهان واریز و استان نیز برحسب میزان جمعیت به شهرها بازگشت داده می‌شود که با توجه به نسبت جمعیت شاهین شهر به کل استان اصفهان، درآمدهای حاصله شهرداری شاهین‌شهر از سهم آلاینده‌ها با کاهش ۹۰ درصدی روبرو شد.

 اجرای طرح تفصیلی شهر منابع درآمدی پایدار شهرداری را کاهش داد

وی با بیان اینکه طرح تفضیلی تدوین شده در سال ۸۳ و اجرایی شدن آن در سال ۹۶ بدون در نظر گرفتن تغییرات ساختاری و شهری در وقفه ۱۳ ساله، منابع درآمدی را کاهش داده است، تصریح کرد: یکی از منابع درآمدی شهرداری ها با توجه به ایجاد ۲۰۰ شغل در هر فرایند احداث ساختمان در کل کشور و انبوه سازی است، که با اجرایی شدن طرح جامع تفضیلی شهر و تغییر و تحولات شهری منجر به خروج سرمایه‌گذار و انبوه‌سازان و حذف درآمدهای پایدار شهرداری شد.

فتحی بهترین راهکار در شرایط نامساعد را مدیریت هزینه ها عنوان کرد و افزود: با مدیریت هزینه در گام نخست پنج دستگاه اتوبوس جدید خریداری و به ناوگان حمل و نقل اضافه شد.

وی با اشاره به ضرورت احداث زیرگذر در میدان امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: مناقصه تبدیل میدان امام حسین(ع) به زیرگذر در سال 96 با هشت میلیارد تومان اعتبار به تصویب رسید و کارگاه هم توسط پیمانکاران تجهیز شد، اما وقفه‌ در اخذ تاییدیه شورای طرح ترافیک در تغییرات ساختاری این میدان به زیرگذر و همزمانی آن با برخی تحولات در اعضای دوره پنجم شورای اسلامی منجر به فراموشی اهمیت آن شد، اما شهرداری و شورای اسلامی شهر قاطعانه با توجه به تغییرات قیمتی و خسران ناشی از این ناملایمات و بی‌توجهی‌ها که به منافع شهر وارد شد بر پیگیری، رفع موانع و آغاز به کار این پروژه اهتمام دارند.

رئیس شورای اسلامی شاهین شهر به اهتمام مدیریت شهری دوره پنجم شورای اسلامی بر تامین امنیت شغلی کارکنان شهرداری، اشاره کرد و افزود: متاسفانه در ادوار گذشته تامین نیرو و ورود کارکنان به بدنه شهرداری بدون توجه به امنیت شغلی و فاقد دیدگاه سیستماتیک، علمی و راهبردی انجام شده است اما با این حال مدیریت شهری حمایت قاطعانه از کارکنان و تامین نیرو برای ارائه خدمات ارزشمند آنان در مدت چند ساله و گاهی بیش از یک دهه‌ آنها به شهر و شهروندان را یکی از وظایف خطیر خود را می داند.

وی در ادامه به قانون شهرداری‌ها مبنی بر دریافت هزینه ناشی از عدم تامین پارکینگ در ساختمان‌ها به ازای هر خودرو اشاره کرد و افزود: در دوره پنجم شورای اسلامی شاهین شهر به منظور خدمت رسانی و تسهیل امور شهری و ترافیکی وجوهات دریافتی ناشی از عدم تامین پارکینگ در ساختمان‌ها در حسابی مجزا از منابع مالی شهرداری تجمیع و برای احداث پارکینگ‌های عمومی در شهر هزینه می‌شود.

فتحی با اشاره به رویکرد دوره پنجم شورای اسلامی شهر برای بومی سازی و پرهیز از انتصاب شهردار غیربومی گفت: اصل اول در انتصاب مدیران بومی، ایجاد فضای مناسب برای کسب تجربه و اعتمادسازی آنان است که شهردار کنونی شاهین‌شهر اولین شهردار بومی منتخب شوراهای اسلامی این شهر است علاوه بر این بیش از 95 درصد مدیران شهرداری بومی این شهر هستند.

شاهین شهر تابستان سال آینده میزبان مسابقات ارتش های جهان می شود

رئیس شورای اسلامی شاهین شهر با اشاره به میزبانی شاهین شهر برای برگزاری مسابقات ارتش های جهان خاطرنشان کرد: پس از کسب مقام ارتش جمهوری اسلامی در مسابقات بین‌المللی ارتش‌ها در روسیه، استان اصفهان برای میزبانی این مسابقات انتخاب شد که به دلیل بستر مناسب شاهین‌شهر و موفقیت تیم ارتش اعزامی از این شهر در مسابقات روسیه، شاهین‌شهر میزبان مسابقات در مرداد یا شهریور سال آینده خواهد بود.

وی با بیان اینکه از 13 کشور جهان در این مسابقات شرکت می ‌کنند تصریح کرد: هر گروه از شرکت کنندگان حداقل ۵۰ نفر بازدید کننده از جهان را وارد شاهین‌شهر خواهد کرد و این فرصتی بی نظیر برای معرفی شاهین‌شهر به عنوان نمادی از ایران کوچک با بستر سازی مناسب در بهره‌برداری از آداب و رسوم، صنایع دستی، غذاهای محلی، سوغات مخصوص هر دیار برای معرفی زیبایی‌های همه اقوام ساکن در این شهر خواهد بود.

ساخت سریال در شاهین شهر با شرط استفاده 40 درصدی از هنرمندان این شهر 

فتحی در ادامه به تولید سریال کمدی 13 قسمتی در شاهین شهر و استفاده چهل درصدی از هنرمندان شهر در این سریال اشاره کرد و افزود: ساخت این سریال در شاهین‌شهر فرصت مغتنمی برای معرفی و شکوفایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهر در سیمای استان‌های کشور است. معرفی مکان‌های دیدنی، گردشگری و پتانسیل‌های شهری به منظور جذب سرمایه‌گذار و رونق صنعت توریسم از جمله اهداف این کار فرهنگی و هنری به شمار می شود.

رئیس شورای اسلامی شاهین شهر افزود: شرط بهره‌مندی ۴۰ درصدی از ظرفیت فرهنگی و هنری شهر در این سریال بستر رشد، بالندگی و شکوفایی استعدادهای این حوزه در شاهین‌شهر را فراهم و می‌تواند تسهیل‌گر جذب و ورود آنان به عرصه سینمایی کشور باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.