۰۶:۰۲ - شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹

پژوهشگر فضای مجازی:

راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، موثرترین راهبرد مقابله با دشمن در فضای سایبر است

پژوهشگر فضای مجازی گفت: سند حکمرانی فضای مجازی انقلاب اسلامی هماهنگ با بیانیه گام دوم انقلاب تدوین‌ شده است که با محقق شدن آن، صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات‌ کشور در تراز جهانی ارتقا خواهد یافت.

به گزارش شاهین پرس؛ سیدعلیرضا آل‌داود شامگاه جمعه درمراسم بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهر گرگاب، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب مردادماه سال جاری در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت عید قربان فرمودند مسئله‌ تحریفِ حقایق کشور، برای ناامید کردن مردم و به سازش کشاندن مسئولان کشور بود در واقع تحریف را مکمل تحریم بیان کردند.

پژوهشگر فضای مجازی در ادامه با تاکید بر اینکه برای شکست توطئه های آمریکا باید ابتدا خط تحریف در داخل کشور را از بین برد خاطرنشان کرد: استکبار جهانی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره در حال تلاش و توطئه چینی برای از بین بردن انقلاب اسلامی بوده، در داخل کشور نیز جریان تحریف به نوعی پیاده نظام دشمن بوده و به دنبال اجرای سیاسیت های آمریکا است بر همین اساس اگر جریان تحریف شکست بخورد، توطئه های آمریکا نیز قطعاً شکست خواهد خورد.

وی با اشاره به اظهارات و موضع گیری‌های جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا، پیوند زدن سرنوشت کشور و معیشت مردم را خیانتی بزرگ دانست و افزود: امیدآفرینی کاذب و انتظار خسارت‌بار برای به روی کار آمدن دوباره دموکرات‌ها در آمریکا  بخش دیگری از برنامه‌های فعلی جریان تحریف در داخل ایران بود تا مجدد مذاکره برجامی را بر کشور تحمیل کرده و با گرفتن امتیاز توان موشکی و قدرت منطقه ای جمهوری اسلامی ایران را کاهش دهند.

آل‌داوود بخش زیادی از مشکلات اقتصادی کشور ناشی از مدیران ناکارآمد و ضعیف دانست و با بیان اینکه برنامه شکست تحریم از طریق برجام و مذاکره، بر اساس یک تحریف بزرگ بود که به مردم و نظام تحمیل شد، خاطرنشان کرد: وارونه‌ جلوه دادن واقعیت ها، بی اثر کردن اقتصاد مقاومتی و معرفی مخالفان برجام و مذاکره همسو با صهیونیست‌ها از جمله برنامه های خط تحریف است در داخل کشور است.

این پژوهشگر فضای سایبری فعالیت تلگرام ۴۵ میلیونی و اینستاگرام با نزدیک به ۴۰ میلیون کاربر داخلی را از مصادیق محاصره تبلیغی دشمن نام برد و اظهار کرد: امروز متاسفانه جریان نفوذ، عناصر ضدانقلاب و منافقان براحتی بر علیه کشورمان در فضای تلگرام جولان می دهند و صفحات مرتبط با نهادهای انقلابی و افراد انقلابی در اینستاگرام و توییتر مسدود می شوند در حالی که عناصر ضد انقلاب بدون هیچ محدودیتی از این فضا استفاده می کنند.

وی با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، حضور هوشمندانه جریان انقلابی در این شبکه‌ها و مقابله با دشمن را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: بهترین راهبرد برای کشور راهبرد حکمرانی سایبری یا راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات است همانگونه که پیش از ایران، آمریکا و کشورهای دیگری از جمله کره جنوبی، انگلیس، استرالیا، اتحادیه اروپا، چین و روسیه زیرساخت بومی خود را بهره‌برداری کردند.

این مدرس رسانه‌ای در ادامه تصریح کرد: سند حکمرانی فضای مجازی انقلاب اسلامی هماهنگ با بیانیه گام دوم انقلاب تدوین‌ شده است که با محقق شدن آن، صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات‌ کشور در تراز جهانی ارتقا خواهد یافت و خدمات بین‌المللی به مردم دنیا ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.