۰۸:۳۴ - دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹

یادداشت؛

امام خمینی (ره)؛ مردمی ترین انقلابیِ تاریخ

در زمانه ای که ایستادگی رسم نبود، مردی از تبار رسول الله(ص) برخاست تا به همگان ایستادن را بیاموزد او که برخاست، تیغ های تحجر و مقدس ماآبی از نیام جهل و عناد و حماقت بیرون آمد و او را به دشمنی با شاه شيعه متهم کردند!

به گزارش شاهین پرس؛ (1) وَالْفَجْرِ ﴿۲﴾ وَلَيَالٍ عَشْرٍ ﴿۳﴾ وَالشَّفْعِ وَالْوَتْرِ ﴿۴﴾ وَاللَّيْلِ إِذَا يَسْرِ هَلْ فِي ذَلِكَ قَسَمٌ لِذِي حِجْرٍ سوگند به صبحگاهان (۱) قسم به شب های دهگانه (۲) وقسم به حق جفت و به حق فرد (۳) و قسم به شب تار هنگامیکه به روز روشن مبدل شود (4) آیا در این امور که به آنها سوگند یاد شده نزد اهل خرد لیاقت سوگند نیست؟!

در زمانه ای که ایستادگی رسم نبود، مردی از تبار رسول الله(ص) برخاست تا به همگان ایستادن را بیاموزد او که برخاست، تیغ های تحجر و مقدس ماآبی از نیام جهل و عناد و حماقت بیرون آمد و او را به دشمنی با شاه شيعه متهم کردند! و همو بود که فرمود: «این تعابير بدتر از گلوله و باروت عوامل شاه، جان را می درید و می خراشیده و از دیگر سو، روشنفکرانی که سر به اردوگاه مارکسیسم و سوسیالیسم سپرده بودند، قیام مردمی او را به سخره گرفتند و دین را «افیون توده های» نامیدند و رسالت خویش را دین زدایی از جامعه اعلام کردند.

اما در این میان، این مردم بودند که به دور این امام غریب گرد آمدند و آنگاه که مرجع و رهبر به پا خاسته خویش را در جنگ عوامل طاغوت، اسیر و دستگیر و زندانی دیدند، کفن به تن به خیابان ها ریختند و قیام پانزده خرداد را در حمایت از این به پای خواسته ها ولی سراپا متوکل، آفریدند.

همان کسی که از مردم تمنا می کرد، به وی نه رهبر که خدمتگزار بگویند. او که یک بار که از جمعیت شنید (کوبنده شرق و غرب، روح الله است)، معترضانه، اما صمیمانه به عاشقان خود که در حسینیه برای دیدار او بی تابی می کردند. فرمود: «کوبنده شرق و غرب شما هستید، روح اللہ کی است؟!

کسی که وقتی در بهشت زهرا (س) در میان ازدحام حسین فشرده می شد، آنگاه که به اهل بیت(ع) خویش این حادثه را یادآور می شد. فرمود: «شیرین ترین لحظات عمر من وقتی بود که در بهشت زهرا (س) زیر دست و پای مردم افتاده بودم و داشتم از بین می رفتم!»

او که از مردم«عزت» دید و به مردم «عزت» بخشید و هیچگاه از آنان گله و شکایتی نکرد و همواره جز با احترام از آنان باد نفرمود و با افتخار اظهار می داشت که مردم زمان او، از مردم صدر اول اسلام و زمان رسول خدا (ص) و ائمه اطهار – عليهم السلام – بالاتر و وفادار ترند.

کار بزرگ «ناخدای دشت سیادت»، حضرت امام خمینی (ره) که جدا کردن ایران از نظام سلطه جهانی بود و اثر شگرف او بر فرهنگ و ناخودآگاهی تباری ایرانیان به مصداق آيه شريفه ۲۱ سوره مبارکه احزاب که می فرماید: «لَقَدْ کانَ لَکُمْ في‏ رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ» نمونه و سرمشق نیکویی برای پیروان أن مجاهد نستوه و امام بزرگوار بود، همچنان در روح ایرانیان و همه آزادگان جهان جاری است و هر ساله با بزرگداشت یاد و خان ایشان در “ایام الله دهه مبارک فجر” تداوم می باید…

درود خدا بر امام خامنه ای (مدظله العالی) که در توفان سهمگین رحلت پیامبر انقلاب، شجاعانه و خالصانه، سکاندار کشتی پر تلاطم این نهضت مقدس شد و سکون و سکینه را به دل های آشفته، هدیه کرد.

ناصر حسینی منجزی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شاهین شهر و میمه

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.