۲۱:۱۸ - جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹

امام جمعه شاهین شهر:

جمهوری اسلامی ایران امروز با سه جبهه دشمن مواجهه است/ گفتمان خانواده علوی و فاطمی مملو از نیکی و محبت به یکدیگر است

امام جمعه شاهین شهر گفت: جمهوری اسلامی امروز با سه جبهه دشمن مواجهه است که برای انتخاب صحیح مسیر انقلاب و افزایش سطح بینش و آگاهی، شناخت این جبهه ها ضرورت دارد.

به گزارش شاهین پرس؛ حجت‌الاسلام قاسم هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهین شهر، با گرامیداشت میلاد حضرت زهرا(س)، روز زن و بزرگداشت مقام مادر و ولادت بنیانگذار جمهوری اسلامی، مقام مادر و جایگاه زن را بسیار مهم و با اهمیت تر از عناوین اجتماعی دانست و اظهار کرد: کوچک شمردن مقام والا و ارزشمند مادری، اشتباه بسیار بزرگی است. 

امام‌ جمعه شاهین‌ شهر با تاکید بر اینکه اگر کسی کار یا شغلی را در غیر شرایط اضطرار به مقام مادری ترجیح دهد مغموم و پشیمان خواهد شد، خاطرنشان کرد: فمنیست های غربگرایی که به دنبال زن سالاری هستند و دیدگاهی مشابهه با غربی ها در حوزه زنان داشته و پیرو باشند نیز کار پسندیده ای انجام نمی دهند.

وی با بیان اینکه زن با ایمان هم خوشبخت است و خوشبخت کننده اعضای خانواده تصریح کرد: گفتمان خانواده علوی و فاطمی باید با تاسی از سیره زندگی حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) گفتمانی مملو از نیکی و محبت به یکدیگر باشد.

خطیب نماز جمعه شاهین شهر در لزوم شناخت سه جبهه مبارزه شکل گرفته در مقابل جمهوری اسلامی ایران، ابراز کرد: مبارزه با دشمنان تمدن ایران اسلامی که دین و آیین ها و ایسم هایی را بوجود آوردند تا تمدن اسلامی به رهبری ایران در دنیا شکل نگیرد جبهه اول و مبارزه با غربگراهای جاهل و عامدی که وقت کشور را معطل کرده و به سوی غرب دست دراز کرده و چشم دوخته اند جبهه دوم و مبارزه با بریدگان از آرمان های انقلاب اسلامی با هر اسم و عنوانی جبهه سوم مبارزه هستند که برای انتخاب نسیر صحیح انقلاب و افزایش سطح بینش و آگاهی، شناخت این جبهه ها ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه امروز جبهه تمدن، جهان گسسته و بریده از خدا در مقابل تمدن اسلامی شکل گرفته است خاطرنشان کرد: وجه مشترک همه دین ها و ایسم های خودساخته دشمنان که با پیروی و اطاعت محض از نفس اماره بوجود آمده اند، بریده شدن فرش از عرش و جدا شدن از خدا و وحی آسمانی است، انحطاط و سقوط انسانی و اخلاقی در آنها کاملا مشهود است. اما در مقابل، تمدن اسلامی با محوریت خدا و حمایت پیروان ولایت و قرآن و اسلام ناب محمدی به نمایندگی جمهوری اسلامی قرار دارد.

حجت‌الاسلام هاشمی افزود: برخی از روشنفکران، دارای تریبون و مقام و نگاه حداقلی به دین اسلام که تحقق حاکمیت اسلام را غیر ممکن می دانند شیفتگان و عاشقان تمدن رو به انحطاط و اضمحلال غرب هستند و همچنین کسانی که بدلیل فقدان بصیرت، معرفت، استقامت و ضعف قوای فکری به چرب و شیرین های دنیا گرفتار شده و به آرمان های گذشته خود پشت می کنند سه جبهه ای هستند که امروز جمهوری اسلامی ایران با آنان مواجه است و امپراطوری رسانه ای غرب نیز به شدت از آنان حمایت می کند.

وی با تاکید بر اینکه جنگ ادراکی و شناختی، از جبهه های تحت حمایت رسانه های استکبار و غرب شکل می گیرد تصریح کرد: برانگیختن شهوات و ایجاد شبهه اساس کار رسانه های دشمنان است، و وظیفه ما در مقابله با این سه جبهه تبیین، روشنگری و بیان حقیقت است.

امام‌ جمعه شاهین‌ شهر، نشناختن حقیقت را موجب گمراهی انسان دانست و بیان کرد: کسانی که در راه تبیین حقایق و بصیرت افزایی مردم جامعه تلاش می کنند بدون شک همانند مجاهدان، جانبازان و شهدای در معرکه هستند و پاداش الهی می گیرند.

وی افزود: دشمنان با ناامیدی از رویارویی با قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران در این سه جبهه فتنه انگیزی می کند که برای مقابله با فتنه های این سه جبهه، باید جبهه تبیین و روشنگری شکل بگیرد و جهادگران جبهه تبیین نیز باید عاقلانه و بدون فساد و فتنه انگیزی و با صبر و استقامت در دفاع از حقایق و تبیین ارزش ها متقن، مستدل و بدون تعصب و تعلقات جناحی و غرض ورزی روشنگری و آگاه سازی کنند.

حجت الاسلام هاشمی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش مجلس شورای اسلامی در اصلاح لایحه بودجه سال 1400 دولت با 30 مصوبه مهم و اثر گذار برای بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی ابراز کرد: انتظار است نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ریل گذاری صحیح و حرکت به سوی آینده و تصویب طرح ها و لوایح همسو با پیشرفت و توسعه و عدالت، بدون پرداختن به حواشی با جدیت وظایف خود را به درستی انجام دهند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.