۱۰:۲۰ - چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۹

مدیر اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شاهین شهر خبر داد:

تامین اعتبار و آغاز مرمت بنای سربازخانه ایلخانی گرگاب

مدیر اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: برای مرمت اضطراری بنای تاریخی سربازخانه ایلخانی شهر گرگاب مبلغ 900 میلیون ریال تامین اعتبار شده است.

جواد چهراضی در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ از تامین اعتبار نهصد میلیون ریالی برای مرمت بنای تاریخی سربازخانه برای نخستین بار خبر داد و اظهار کرد: قدمت بنای تاریخی سربازخانه به دوره ایلخانی بر می گردد که در شهر گرگاب واقع است و متاسفانه به دلیل قدمت زیاد و بر اثر عوامل طبیعی تخریب شده که نیاز به مرمت اضطراری دارد تا آماده ثبت ملی شود.

مدیر اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهین شهر و میمه خاطرنشان کرد: مرمت کامل، مستند نگاری و نقشه برداری وضع موجود برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور این بنا به اعتبارات بیشتری نیازمند است که برای نخستین بار مبلغ 900 میلیون ریال برای مرمت اضطراری از محل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان تامین اعتبار شده است.

وی مشکل اصلی بنای سربازخانه شهر گرگاب را تملک آن عنوان و اضافه کرد: کار مرمت و حفاظت سربازخانه ایلخانی بزودی با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر گرگاب آغاز و تا قبل از پایان سال به پایان می رسد.

چهراضی خاطرنشان کرد: شهرستان شاهین شهر و میمه دارای بیش از 400 اثر تاریخی شناخته شده است که تاکنون بیش از 50 اثر در فهرست ملی 2 اثر در فهرست جهانی و 8 اثر فرهنگی در فهرست آثار ناملموس به ثبت رسیده است.

مدیر اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان از شناسایی و ثبت دو نفر از اهالی شهر وزوان به عنوان گنجینه زنده بشری استان اصفهان خبر داد و افزود: پرده خوانی از آثار ناملموس ثبت شده در فهرست ملی شهرستان شاهین شهر و میمه است که دو از اهالی شهر وزوان پرده خوانی را انجام می دهند شناسایی و به عنوان پرده خوان گنجینه زنده بشری ثبت شده اند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.