شاهین پرس

آغاز فعالیت سه مرکز تشخیص سریع کرونا در شاهین شهر/ پلمپ 8 واحد متخلف بهداشتی در شهرستان

کدخبر: 86133
۱۵ آذر ۱۳۹۹ در ساعت ۱۱:۱۷ قبل از ظهر

علی پارسا در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ از آغاز به کار سه مرکز تشخیص سریع کرونا در شهرستان شاهین شهر و میمه خبر داد و اظهار کرد: به منظور تسریع در شناسایی بیماران مبتلا به کرونا همزمان با آغاز طرح غربالگری خانه به خانه حافظان سلامت محلات بسیج سه مرکز تشخیص سریع کرونا در سطح شهرستان راه اندازی و تجهیز شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه با تاکید بر اینکه هم اکنون دو نوع تست تشخیص کووید19 برای شناسایی مبتلایان به کرونا در شهرستان انجام می شود خاطرنشان کرد: تست PCR برای گروه‌های پرخطر نظیر؛ زنان باردار، افراد بالای ۶۰ سال، بیماران قلبی ریوی، مبتلایان به دیابت، فشار خون، سرطان، تالاسمی، هموفیلی و اطرافیان بدون علامت مبتلایان کرونا مثبت در مرکز منتخب کرونا واقع در بلوارشهید بهشتی (مخابرات) شاهین‌شهر انجام می‌شود، البته تست تشخیص سریع یا (Rapid diagnostic test) یک روش آزمایش تشخیص پزشکی کرونا است که نتیجه آن در کمتر از 30 دقیقه آماده می‌شود.

وی با بیان اینکه از امروز15 آذر تست RDT از همه افراد علامت‌دار که در طرح غربالگری شناسایی و به مراکز نمونه‌گیری تست تشخیص سریع فرستاده شوند، گرفته می‌شود خاطرنشان کرد: پایگاه های تشخیص تست سریع (RDT) کرونای شهرستان در شهر گزِبرخوار و محلات گلدیس و خانه کارگر در شاهین‌شهر تجهیز و آماده ارائه خدمات به شهروندان است.

پارسا یادآور شد: تست سریع کرونا علاوه بر شهرستان شاهین شهر و میمه در شهرستان‌های اصفهان، فلاورجان، نجف‌آباد، خمینی‌شهر و لنجان نیز انجام می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه همچنین از پلمب ۸ واحدصنفی متخلف در اجرای طرح ضربت واحد مهندسی بهداشت حرفه ای شهرستان شاهین شهر و میمه نیز خبر داد و افزود: در تشدید طرح نظارت و اجرای برنامه گشت مشترک واحدهای صنفی در شهرستان چهار تیم بازرسی متشکل از بازرسان بهداشت حرفه ای، بازرسان اتاق اصناف و بسیج، ناظرين هلال احمر و نیروی انتظامی از واحدهای شهرک صنعتی محمود آباد، منطقه صنعتی گز، منطقه صنعتی گرگاب و ادارات و اماکن عمومی شاهین شهر بیش از 200 مورد بازرسی انجام دادند.

وی اضافه کرد: این نظارت ها منجر به صدور ١۵ اخطار شفاهی، پلمب سه واحد کارگاه سنگبری، پلمب دو دفتر پیشخوان دولت و پلمب سه واحد صنف خدمات فنی شد.

انتهای پیام/