۱۱:۰۳ - چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۹

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

قربانیان کرونا در استان اصفهان تا پایان سال به 10 هزار نفر می رسد/ اصفهان در رتبه نوزدهم ابتلا به کرونا قرار دارد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: پنج هزار مرگ بر اثر کرونا تاکنون تجریه کردیم که نیمی تست قطعا مثبت داشته و برآورد این است که این عدد تا پایان سال به ۱۰ هزار نفر برسد.

به گزارش شاهین پرس؛ بهروز کلیدری صبح امروز در جلسه تشکیل قرارگاه حافظان سلامت اصفهان اظهار کرد: این چند هفته اخیر تعداد بیمارانی که در درون استان شناسایی می شود در طول ۲۴ ساعت، هزار تا هزار و ۵۰۰ نفر است که احتمالا همین تعداد یا بیشتر شناسایی نشده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: روزانه ۳۰۰ تا ۳۵۰ بیمار بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری می کنیم و روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ بیمار نیز ترخیص می شود که تلاش ما این است که یک توازن بین بیماران که بستری و ترخیص می شوند ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: تعداد بیمارانی که از دست می دهیم در ۲۴ ساعت بین ۳۰ تا ۴۰ بیمار فوت شده است که نیمی از ان ها تست قطعی مثبت دارد و نیمی دیگر علایم بیماری را دارند اما تست آنها منفی است.

1800 بیمار کرونایی در اصفهان بستری هستند

کلیدری گفت: هنوز این تراز تعادل به سمت بیماران بستری است و در حال حاضر بیش از یک هزار و 800 بیمار بستری هستند، که امیدواریم که تعداد بیشتر نشود.

بهروز کلیدری در ادامه افزود: از لحاظ میزان بروز، اصفهان رتبه ۱۹ کشور را دارد و از نظر مرگ و میر رتبه دوازدهم را داریم؛ البته در اصفهان سعی کردیم مرگ های مشکوک نیز جز کرونا حساب کنیم.

کاهش 19 ساله میانگین مرگ و میر کرونایی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد:۷۰ درصد مرگ های بر اثر کرونا را جمعیت مردان تشکیل می دهند و همچنین سن و مرگ و میر کاهش پیدا کرده و در حالی که میانگین سن و مرگ و میر ۷۹ سال بود اما اکنون به دهه ۶۰ سال رسیده است.

یک مادر باردار دیگر را از دست دادیم

وی بیان کرد: البته فوتی ها با سنین مختلف اتفاق می افتد البته روز گذشته کودک نه ساله و روز قبل نیز یک مادر باردار را از دست دادیم و در همه گروه ها بیمار از دست می دهیم.

بهروز کلیدری ادامه داد: در بیمارستان الزهرا اصفهان، ۵۳۱ نفر بستری داریم و روز گذشته بیمارستان الزهرا با ۹۳ بیماری رکورد زد؛ تحمل پذیری سیستم درمان محدود است و حداکثر تحمل پذیری دو هزار و ۵۰۰ بیمار بستری است و از این تعداد عبور کنیم تعداد زیادی از بیماران در صف پذیرش یا گرفتن خدمات خواهند ماند.

الگوی بیماری از سمت اجتماعات بزرگ به سمت اجتماعات کوچک رفته است

وی گفت: خواهش ما این است چرخه تولید بیماری را به سمت و سویی ببریم که به شرایط پیچیده نرسیم؛ الگوی بیماری از سمت اجتماعات بزرگ به سمت اجتماعات کوچک رفته است و این موضوع بسیار خطرناک است.

کلیدری خاطرنشان کرد: گاهی بیماران بستری چند نفر عضو یک خانواده است و همچنین سرعت انتقال نیز بیشتر شده است و این سرعت بین هفت تا ده برابر افزایش پیدا کرد

وی عنوان کرد: اگر بتوانیم اقنا را در محلات و مساجد انجام بدهیم مطمئنا تاثیر گذاری خوبی به جای می گذارد.

آمار مرگ و میر کرونایی در استان به 10 هزار نفر می رسد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: پنج هزار مرگ بر اثر کرونا تاکنون تجریه کردیم که نیمی تست قطعا مثبت داشته و برآورد این است که این عدد تا پایان سال به ۱۰ هزار نفر برسد که قطعا اگر تلاش کنیم عدد کمتر شود خانواده کمتری داغدار می شود.

بهروز کلیدری خاطرنشان کرد: این روزها بیمارانی نیازمند خدمات هستند که این خدمات دریغ می شود که یا ترس دارند و یا امکان و فضای خدمت برای ان ها وجود ندارد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.