شاهین پرس

اوج گیری مجدد بیماری کرونا، محدودیت ها را برگرداند

کدخبر: 85965
۱۰ مهر ۱۳۹۹ در ساعت ۷:۲۹ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ حجت‌الله غلامی در حاشیه برگزاری پنجاه و دومین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: براساس مصوبه تفویض اختیار ستاد ملی کرونا به ستاد استانی، برنامه آموزش در مدارس، آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای، خصوصی، زبانسراها و کتابخانه‌ها از دوازدهم مهر به مدت یک هفته به صورت غیرحضوری خواهد بود.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت و بیماری کرونا از تعطیلی یک هفته ای مراکز پُرخطر مانند استخرها، باشگاه‌ها، تالارها، سالن‌های ورزشی، سینماها، موزه‌ها، چایخانه‌ها، کافی‌شاپ‌ها، بازارهای محلی، گیم‌نت‌ها، جمعه‌ بازارها، شنبه‌بازارها و دوشنبه‌ بازارها، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، باغ‌وحش‌ها و شهربازی‌ها از دهم مهر خبر داد و افزود: مراسم نمازجمعه نیز در تمام شهرستان‌های استان به جز خور و بیابانک و دهاقان اقامه نخواهد شد.

وی با بیان اینکه رستوران‌ها با چیدمان ۵۰ درصد ظرفیت خود و فست‌فودی‌ها فقط بصورت بیرون‌بَر سرویس‌دهی خواهند کرد با اشاره به دورکاری کارمندان گفت: اولویت استفاده از دورکاری با افراد دارای بیماری زمینه‌ای و زنان باردار است و درباره سایر کارمندان نیز با نظر مدیران دستگاه‌ها و مشروط به ارائه مطلوب خدمات به ارباب رجوع، این کار قابل اجرا است.

غلامی اضافه کرد: هر روز از ساعت ۱۷ روشنایی پارک‌ها به ۶۰ درصد کاهش می‌یابد که پیش از این ۴۰ درصد بود و در مراکز و پارک‌های حاشیه رودخانه نیز محدویت تردد و توقف اعمال می‌شود.

وی با درخواست از شهروندان برای خودداری از اتراق در پارک‌ها گفت: شهرداری‌های سراسر استان به‌ویژه شهرهای دارای بوستان حاشیه رودخانه با کمک نیروهای پارکبان و همکاری نیروی انتظامی از توقف افراد در پارک‌ها جلوگیری خواهند کرد.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا استان اصفهان با بیان اینکه فروش بلیت برای رفتن به سمت مرزها تا پایان ماه صفر توسط حمل و نقل جاده‌ای ممنوع است و حرکت تمام اتوبوس‌های بین شهری از پایانه اصفهان بدون داشتن بسته‌های بهداشتی برای هر مسافر، ممنوع خواهد بود خاطرنشان کرد: فروشگاه‌ها، بازارها و پاساژها بیشترین حجم تردد را دارند که قرار است بیشتر مورد بررسی قرار گیرند که با توجه به تفویض اختیار به استان‌ها، در باره آن نیز تصمیم‌گیری شود.

غلامی با ابراز امیدواری برای موثر بودن محدودیت‌های کرونایی یک هفته‌ای در استان تاکید کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تعدادی از بیمارستان‌های خصوصی استان بخشی از ظرفیت تخت‌های خود را به بیماران کرونایی اختصاص خواهند داد.

سخنگوی ستاد استانی مدیریت و بیماری کرونا با اشاره به اینکه هیچگونه مراسم پیاده‌روی اربعینی در استان برگزار نمی‌شود، افزود: امامزاده‌های استان به‌ویژه ۲ امامزاده معروف محمد و جعفر نیز سرویس‌دهی نخواهند داشت.

وی توزیع نذری‌ اعم از غذا و نوشیدنی را نیز ممنوع اعلام کرد و افزود: تمام موکب‌های محرم و صفر امسال اجازه هیچ فعالیتی در استان و مبادی خروجی کشور نخواهند داشت و می‌توانند کمک‌های خود را در راستای نیازمندی های بهداشت و درمان در استان هزینه کنند.

انتهای پیام/