شاهین پرس

بزرگداشت هفته دفاع مقدس تعظیم شعائر انقلاب اسلامی است

کدخبر: 85888
۲۲ شهریور ۱۳۹۹ در ساعت ۷:۰۵ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ حجت الاسلام قاسم هاشمی در اولین جلسه ستاد هماهنگی و برنامه ریزی گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس الگوی جاودانه و نصرت آفرین ملت عزیز ایران اسلامی برای عبور از سختی‌های ناشی از فتنه انگیزی‌ها و توطئه چینی‌های نظام سلطه و استکبار است.

امام جمعه شاهین شهر با بیان اینکه سال دفاع مقدس نماد عزت، ایثار، گذشت، فداکاری و اقتدار ملت مسلمان ایران است خاطرنشان کرد: بزرگداشت هفته دفاع مقدس تعظیم شعائر انقلاب اسلامی است و باید برنامه های اثرگذار اجرا کرد به گونه ای که روح ایثار، گذشت و فداکاری در جامعه احساس شود.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه تصریح کرد: بخشی از گرانی ها سیاسی و بخشی دیگر به تحریم مربوط است که باید از ظرفیت هفته دفاع مقدس در سال جهش تولید استفاده کرد و با تکریم مردم، نارضایتی ها را به رضایتمندی ها تبدیل کرد.

حجت الاسلام هاشمی با تاکید بر تبیین اقتدار ملی و حضور ایران در عرصه بین المللی در قد و قواره ابرقدرت در هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: کشوری که روزی پادشاه آن با اخم یک سفیر خود را می باخت امروز گرانقیمت ترین پهپاد آمریکایی به محض عبور از مرزهای کشور توسط فرزندان ملت ایران ساقط می شود و با قایق های متجاوز انگلیس خبیث که روزی بر مستعمرات آن آفتاب طلوع و غروب می کرد برخورد می شود این قبیل توانمندی ها باید در جامعه تبیین و خدمات دهی ائسعه داده شود.

امام جمعه شاهین شهر در ادامه از برگزاری یادواره و رونمایی از تندیس شهیده زینب کمایی در سوم مهرماه سال جاری با حضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج خبر داد و افزود: شهیده زینب کمایی شهید عفاف و حجاب است که در سال ۶۱ به دست منافقین کوردل در شاهین شهر به شهادت رسید و تندیس آن شهیده در چهلمین سالگرد دفاع مقدس، با حضور مردم و مسئولان در هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

صیانت از ارزشهای دفاع مقدس وظیفه همه آحاد جامعه است

اسفندیار تاجمیری نیز در این جلسه دفاع مقدس را به عنوان یکی از فصل های مهم و تاثیر گذار تاریخ معاصر کشور برشمرد و با بیان اینکه روحیه ایستادگی و مقاومت و استکبارستیزی از دستاوردهای به جا مانده دوران دفاع مقدس است اظهار کرد: صیانت از ارزش های انقلاب اسلامی و انتقال فرهنگ دفاع مقدس مسئولیت اجتماعی همه افراد جامعه است که باید نسبت به آن متعهد باشیم.

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه با تاکید بر انتقال فرهنگ و تفکر ایثار و مقاومت به نسل امروز خاطرنشان کرد: جوانان و نوجوانان و آینده‌سازان کشور باید بدانند که پیشرفت ها در زمینه های فناوری هسته‌ای، علمی، اقتصادی و نظامی امروز را مدیون ایثارگری چه کسانی هستیم.

علاوه به برگزاری یادواره و رونمایی از تندیس شهیده زینب کمایی، برگزاری یادواره شهید طاها اقدامی خردسال ترین شهید حادثه تروریستی مراسم رژه گرامیداشت هفته دفاع مقدس سال 97 اهواز در روستای ازان بخش میمه، تجلیل از ایثارگران گمنام، برپایی نمایشگاه‌های متعدد با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اجرای تئاترهای خیابانی، روایت گری راویان دفاع مقدس در مدارس و مساجد، از جمله برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس شهرستان شاهین‌شهر و میمه با شعار محوری «ما قوی هستیم» است.

انتهای پیام/