شاهین پرس

سلامت دانش‌آموزان دغدغه اصلی ستاد مبارزه با کرونا/ تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی

کدخبر: 85866
۱۵ شهریور ۱۳۹۹ در ساعت ۱۲:۰۴ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ عباس رضایی صبح امروز در آیین بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی جدید در شاهین شهر، توجه به آموزش و پرورش و مدرسه را اساس حرکت به سمت توسعه دانست و با اشاره به جایگاه علم‌آموزی در دین اسلام اظهار کرد: مبارزه با جهل و علم آموزی در دین ما سفارش شده و این مهم ترین دلیلی است که سبب شده تعلیم و تربیت در هر شرایطی ادامه یابد.

استاندار اصفهان به تغییرات فرآیند آموزشی در سال جدید تحصیلی اشاره کرد و افزود: فرآیند آموزش امسال دستخوش تحولی جدید شده که این خود یک تنوع محسوب می‌شود و این شرایطی است که در تمامی جهان و سراسر کشور وجود دارد و باید تلاش کنیم تا این تهدید به یک فرصت تبدیل شود.

وی تاکید کرد: باید شیوه زندگی کردن در شرایط کرونایی را بیاموزیم و به همین منظور تمهیدات لازم برای تمامی فعالیت ها از جمله فرآیند آموزشی در نظر گرفته شده است آموزش الکترونیک و برگزاری آزمون با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله آن بود که در ماه‌های پایانی سال تحصیلی گذشته، امتحانات نهایی و آزمون سراسری بر اساس آن برگزار شد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان اصفهان یکی از دغدغه های اصلی ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا را سلامت دانش‌آموزان عزیز دانست و خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که نواحی شش گانه شهر اصفهان و ۴ شهرستان با تاخیر فرآیند آموزش حضوری خود را آغاز می کنند، اولویت سلامت دانش‌آموزان است و قطعا در هر زمان اگر شرایط به گونه ای باشد که سلامت دانش‌آموز در خطر قرار بگیرد، تصمیمات ویژه ای اتخاذ خواهد شد.

استاندار اصفهان در ادامه خطاب به دانش‌آموزان با توصیه به غنیمت شمردن فرصت‌ها تاکید کرد: باید تلاش کنید تا از کاروان پرشتاب علم عقب نمانید و این کار با غنیمت شمردن فرصت، مطالعه و افزایش اطلاعات به صورت مستمر امکان پذیر است.

تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی

گودرز شاهمرادی مدیرکل آموزش الکترونیک و مدارس از راه دور وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم با قرائت پیام محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید اظهار کرد: باید به تغییرات محیط آموزشی و شرایط جدید به عنوان یک فرصت نگاه کنیم؛ همانطور که در این مدت بسیاری از امکانات آموزشی و تجهیزات به روز شده و محتواهای آموزشی و الکترونیکی تهیه و تولید شد.

شاهمرادی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در سی و چهارمین اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور خاطرنشان کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی بسیار راهگشا بوده و امیدوارم با استفاده از این فرصت برای تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی تلاش کنیم.

زنگ بازگشایی مدارس استان اصفهان در سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹ صبح امروز همزمان با سراسر کشور با حضور استاندار اصفهان، نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، مدیرکل آموزش الکترونیک و مدارس از راه دور وزارت آموزش و پرورش، امام جمعه شاهین شهر و جمعی از مدیران و مسئولان شهرستان در دبیرستان خیرساز مسعود باقری شاهین‌شهر نواخته شد.

با برگزاری این آیین، فرآیند تعلیم و تربیت در سال تحصیلی جدید در سراسر استان آغاز گردید که آموزش حضوری دانش‌آموزان در نواحی شش گانه شهر اصفهان و شهرستان‌های خمینی‌شهر، نجف‌آباد، و فلاورجان با یک هفته تاخیر آغاز خواهد شد و در طول این مدت آموزش‌های مجازی برای دانش‌آموزان این نواحی و مناطق در جریان خواهد بود.

انتهای پیام/