شاهین پرس

توزیع پنج هزار بسته کمک معیشتی در سه مرحله رزمایش مواسات و کمک مومنانه

کدخبر: 85746
۱۷ تیر ۱۳۹۹ در ساعت ۷:۵۵ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ سومین مرحله رزمایش مواسات و کمک مومنانه با توزیع یکهزار بسته معیشتی به ارزش هر کدام دو میلیون و 500 هزار ریال پیش از ظهر امروز در مصلی نماز جمعه شاهین شهر آغاز شد.

حجت الاسلام و المسلمین قاسم هاشمی در مراسم آغاز این رزمایش، مواسات و کمک های مومنانه را از پیامدهای مثبت شیوع کرونا در کشورمان دانست و اظهار کرد: شیوع کرونا ویروس گرچه مشکلات و سختی هایی برای جامعه بوجود اورد ولی زیبایی هایی همچون ترویج فرهنگ ایثار و انفاق به همراه داشت که مایه مباهات خداوند نزد عرشیان است.

امام جمعه شاهین شهر با قدردانی از همکاری مسئولان و مشارکت خیرین در کمک های مومنانه، از توزیع قریب به پنج هزار بسته کمک معیشتی در بین نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا ویروس در شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر انجام رزمایش مواسات از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا امروز طی سه مرحله، سه هزار و 700 بسته کمک معیشتی و همچنین بالغ بر 100 میلیون تومان کارت های هدیه در قالب کمک های مومنانه تا امروز بین نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا ویروس در شهرستان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه بسته های کمک معیشتی شامل برنج، گوشت، روغن، ماکارونی، سویا، رب گوجه و پنیر است افزود: علاوه بر بسته های کمک معیشتی، 600 میلیون تسهیلات قرض الحسنه در قالب وام های دو میلیونی به صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا ویروس واگذار شده است.

حجت الاسلام هاشمی با تاکید بر اینکه جامعه ای که به نیازمندان توجه نداشته باشد تشخص هم ندارد تصریح کرد: همه اقدامات و طرح های انجام شده در قالب کمک های مومنانه، کارهای خیری است که تا روز قیامت همراه انسان است درحالی که ارزش و همراهی همه داشته های انسان فقط تا زمان حیات دنیایی است و پس از مرگ فایده ای برای انسان ندارد.

امام جمعه شاهین شهر ضمن قدردانی از مالکان خیر واحدهای مسکونی و تجاری افزود: بخشش بالغ بر 4 میلیارد تومان اجاره واحدهای مسکونی و تجاری از سوی صاحبان و مالکان خیر وجه دیگر زیبای مواسات در ایام بحران کرونایی است که امثال آن در جهای دیگر دیده نمی شود و جای قدردانی دارد.

*همراهی و مواسات مردم خیر و نیکوکار فصل مهمی از مشارکت اجتماعی است

اسفندیار تاجمیری نیز در مراسم توزیع سومین مرحله رزمایش مواسات و کمکهای مومنانه، همراهی و مواسات مردم خیر و نیکوکار را فصل مهمی از مشارکت اجتماعی مردم شهرستان دانست و اظهار کرد: مردم ما همواره نشان داده اند هرجا نیاز به حضور آنان بوده به ویژه در دوره شیوع بیماری کرونا در صحنه حاضر بوده و همراه با مسئولان برای حل مشکلات و ایجاد آرامش هموطنان تلاش کرده اند.

رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونا در شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به شیوع مجدد بیماری کرونا و تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی افزود: با شیوع مجدد بیماری کرونا و افزایش آمار مبتلایان به این بیماری، رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، عدم برگزاری مراسم ها و حضور در تجمعات می تواند جامعه را از ابتلا به این بیماری ایمن سازد در غیر اینصورت جهت حفظ سلامت عمومی مردم ناچار به بازگشت بعضی از محدودیت ها خواهیم بود .

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به شرایط سخت اقتصادی و تهدیدهای بدخواهان کشور افزودند: امیدوارم همه مردم و ارکان حکومت در این برهه حساس با توجه به واقعیت های اداره کشور و حفظ وحدت و انسجام خود زمینه ساز حفظ و ارتقاء امنیت ملی جامعه و کاهش مشکلات اقتصادی باشند.

*تالیف قلوب از برکات رزمایش‌ مواسات و کمک های مومنانه است

سرهنگ پاسدار مسعود جهانگیری نیز در این مراسم ضمن قدردانی از همه مسئولان و خیرین و نیکوکاران در کمک و همدلی با نیازمندان و محرومین جامعه اظهار کرد: وحدت و همدلی اساس و شرط لازم برای موفقیت در بسیاری از کارهای سخت و عبور از بحران های دشوار است همانگونه که از ابتدای شیوع بیماری کرونا وحدت و همدلی و هماهنگی مسئولان خیرین و مردم بسیار کارگشا بوده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شاهین شهر و میمه با اشاره به میزان کمک های مومنانه در دو مرحله گذشته، یکی از برکات این رزمایش‌ها را تالیف قلوب دانست و خاطرنشان کرد: تالیف قلوب این آمادگی را برای مردم کشورمان ایجاد می‌کند که همواره در کنار محرومین باشند هر چند که مردم کشور ما همواره ثابت کرده‌اند که در همه عرصه های حساس بویژه فقر زدایی همواره پای کار بوده اند.

وی رسیدگی به آسیب دیدگان کرونا و نیازمندان واقعی را از مهترین دغدغه ها بیان کرد و افزود: برای اجرای رزمایش تلاش شد با استفاده از منابع محلی نیازمندان و آسیب دیدگان واقعی کرونا شناسایی و بسته های معیشتی توسط بسیجیان به دست آنان برسد.

کریمی رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهین شهر با اشاره به اجرای طرح مواسات اظهار کرد: بیماری کرونا علی رغم سخنی و مشکلاتی که بوجود آورد اما مهربانی را به زیبایی تفسیر کرد چیزی در جوانع دیگر مشاهده نشد.

انتهای پیام/