شاهین پرس

آتش خشم در آمریکا زبانه می کشد/ غول رسانه ای غرب و اعتراضات مردم به تبعیض ها

کدخبر: 85582
۱۳ خرداد ۱۳۹۹ در ساعت ۸:۰۹ قبل از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ شعله های آتش در آمریکا زبانه می کشد و به پیش می رود تقریبا تیتر همه رسانه های جهان در یک هفته است آتشی برخواسته از خودکامگی و نژادپرستی که سالیان متمادی است که منجر به فشار و خشونت علیه شهروندان بومی سیاه پوست آمریکا شده است.

در میان دولت های حاکم بر آمریکا، دولت دونالد ترامپ، حاکمیتی است که توان کنترل شرایط اسفبار را ندارد آمار سرسام آور قربانیان بیماری کرونا و افزایش آمار بیکاران و کارتن خواب ها و نیازمندان ناشی از فقر و فاصله طبقاتی ناتوانی دولت حاکم را به وضوح ثابت می کند. گمانه زنی ها از تسری شرایط هولناک آشوب به فرانسه و انگلیس که شرایط مشابه آمریکا از نظر بیکاری و گرسنگی و ورشکستگی و نارضایتی مردمی را تجربه می کنند، حکایت دارد.

در این میان نوع برخورد و اظهار نظر هیئت حاکمه کاخ سفید با معترضان گزاره های متعددی را در اذهان یادآور می شود.

جمهوری اسلامی از ابتدای تولد خود، با واژه ای به نام تحریم روبه رو بوده است و همواره در قوانین کشور آمریکا به عنوان یک سلاح تنبیهی علیه ایران به کار گرفته شده است ولی حمایت های مردمی از انقلاب اسلامی، همواره یکی از دلایل ناکام شدن هدف اصلی تحریم ها بوده است، از این رو و درست پس از ناکامی فتنه ۸۸، و خرداد ۸۹، با درخواست و آدرس دهی عوامل فتنه، تحریم ایران وارد مرحله جدیدی شد و زندگی مردم مورد هجوم تحریم قرار گرفت تا با نافرمانی های مدنی به آرزوی دیرینه سرنگونی یک انقلاب جهانی برسند.

پول ملی ایران، بارها مورد بمباران قرار گرفت و اقتصاد بر مردم سخت تر گذشت ولی انتخابات ها و راهپیمایی های ضد نظام سلطه مردم کمرنگ نشد و مردم برخلاف تصور به زندگی عادی خود ادامه دادند. لذا تحریم کنندگان مردم با همکاری سازمان تروریستی منافقین، گروه های کوچکی را سازمان دادند تا بر روی کوچک ترین تجمعات مطالبه مردمی سوار شده و به رویای خود نزدیک تر شوند و این موج سواری ها در دی ماه سال ۹۶، بر روی مطالبات بانکی مردم و با همکاری کانال آمدنیوز تمرین شد و آرزوی برباد رفته ۴۰ ساله نشدن انقلاب اسلامی با توییت فارسی ترامپ در یادها مانده است.

گران شدن بنزین و ایجاد شایعه بازگشت قیمت بنزین با ترافیک در چین، فرصت را برای گروه های آموزش دیده به شیوه هنگ کنگی فراهم کرد و به آتش زدن و غارت کردن اماکن عمومی مثل بانک ها، پمپ بنزین ها و مترو و اتوبوس و غیره ختم شد و فضا برای مردم ناامن شد و پروژه کشته سازی با هدف ایجاد مظلومیت و همراه کردن بیشتر مردم، کلید خورد، اما مردم که ماهیت تخریبگر این گروه ها را دیدند، فضا را برای برخورد نیروی انتظامی خالی کردند و این داستان زودتر از انتظار آنها به پایان رسید.

دونالد ترامپ شش روز بعد، ایران را به خشونت علیه شهروندانش متهم کرد و دلیل آن را قطع اینترنت در ایران برای خاموش کردن جریان توصیف کرد، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا، در توییت خود، رباتی تلگرامی برای جمع آوری فیلم و عکس های این جریان معرفی کرد و مایک پنس نیز خشونت و حبس معترضان را محکوم کرد.

 

کشورهای اروپایی نیز به تبعیت از آمریکا، پشت آشوب گران ایرانی در آمدند و ایران اسلامی را محکوم کردند، از طرفی سازمان منافقین هر روز عدد جدیدی از پروژه کشته سازی خود اعلام می کرد تا به عدد ۱۵۰۰ دست یافت ولی در پنج دی ماه، جز تصویر چند مراسم محدود، در رسانه های ضد انقلاب بازتاب نداشت ولی باند رسانه ای غرب، ایران اسلامی را دروغگو جلوه داد.

پلیس آمریکا، در هفته گذشته، با فشار زانوی خود بر گردن جوانی سیاهپوست، او را در جلوی دیدگان مردم به قتل می رساند و سبب می شود، آتش زیر خاکستر نژاد پرستی آمریکاییان که تاریخ این کشور بر آن بنا شده و تاکنون ادامه داشته، شعله ور شود و ایالت به ایالت پیش رود.

ترامپ در کمتر از ۱۸ ساعت، نام گروه آنتیفا و افراطی را براعتراضات قرار داد و به طور رسمی دستور شلیک به معترضان آمریکایی را صادر کرد و حکومت نظامی در شهر های آشوب زده برقرار کرد، چندین هزار نفر از نیروهای ارتش و پلیس را برای سرکوب معترضان گسیل داد و در این بین حتی از دستگیری خبرنگار روی پخش زنده تلویزیونی نیز ابایی نداشت.

غول رسانه ای غرب که هر تجمع کوچک ایران را در سر تیتر خود، قرار می دهد، همچنان به ایران نگاه می کند و خبرهای آمریکا را به صورت دست چندم و کوتاه اهمیت می دهد و سربازان مجازی را برای تطهیر آمریکا فعال کرده است.

مشاور امنیت ملی آمریکا در تازه ترین واکنش، اعتراضات آمریکایی ها علیه نژاد پرستی پلیس این کشور را به ایران، چین و روسیه نسبت داده است.

آمریکا مهد تمدنی است که برپایه خون بومیان این قاره و با بهره کشی از جوانان قاره ای دیگر بر پا شده است، از این رو اظهارات و رفتارهای آنها در برخورد با معترضان آمریکایی و اجیر شدگان آمریکایی در جبهه مقاومت اسلامی، متناقض نیست و یک هدف که تامین منافع سرمایه داران آمریکایی و صهیونیسم است، را دنبال می کند.

انتهای پیام/