۱۵:۰۶ - جمعه ۱۵ فروردین ۱۳۹۹

مردی از جنس حاج قاسم پر کشید

داستان زندگی میرزا محمد سلگی در همه زمان ها خصوصا این ایام کرونایی می‌تواند برای همه ما درس عبرت باشد، زیرا زندگی‌اش سراسر مقاومت و ایستادگی بود.

به گزارش شاهین پرس؛ وقتی خبر شهادت حاج میرزا محمد سلگی از فرماندهان دلاور و با اخلاص دفاع مقدس را شنیدم شاید برای من که چند روزی است خاطرات او را در کتاب «آب هرگز نمی میرد» می‌خوانم، بیشتر از بقیه شوکه کننده بود.

داستان زندگی میرزا محمد سلگی در همه زمان ها خصوصا این ایام کرونایی می‌تواند برای همه ما درس عبرت باشد، زیرا زندگی اش سراسر مقاومت و ایستادگی بود.

حاج میرزا رزمنده همدانی با این که سوادش پنجم ابتدایی بود، در سال های اول جنگ تحمیلی به عنوان فرمانده گردانی به نام گردان حضرت ابوالفضل (ع) لشکر ۳۲ انصار الحسین (ع) همدان منصوب می‌شود و با این تحصیلات، به خاطر آشناییش با معارف اهل بیت و این که همیشه در ابتدای سخنرانی با ذکر و سخن اهل بیت شروع میکرد به شیخ فرماندهان مشهور می‌شود.

اما شهرت میرزا تنها به خاطر سخنرانی هایش نبود. اخلاص، حضور همیشه در صحنه، انقلابی بودن، شب و روز نشناختن، دلسوزی، ایثار، پیش‌قدم شدن در خطرات، شجاعت بالا و وجود ویژگی هایی از جنس صفات حاج قاسم، از او مردی ساخته بود که بسیجیان گردانش او را همچون پدرشان دوست بدارند و به او عشق بورزند.

میرزا محمد در اکثر عملیات های دفاع مقدس حضور داشت و بعد از هر عملیات، آنقدر در خط مقدم و در کنار بسیجیانش می ماند که او را با تنی پر از زخم بر گردانده و مدتی در بیمارستان بستری می کردند.

در خاطراتش میخوانیم که او به همراه چهار برادرش، عمویش، پنج پسر عمویش و برادر همسرش در جبهه ها حضور پیدا می‌کرد و علاوه بر پنج شهید از خانواده سلگی، پدر و برادر همسرش نیز از شهدای دفاع مقدس هستند.

میرزا محمد در سال ۶۴ در عملیات والفجر ۸ شیمیایی و زخمی شد، در سال ۶۵ نیز دو پایش را در شلمچه از دست داد اما باز هم بر زمین ننشست و در سال ۶۷ در آخرین روزهای دفاع مقدس در عملیات مرصاد مقابل منافقین و دشمنان اسلام و ایران ایستاد.

با خواندن خاطراتش فرهنگی که از دفاع مقدس تاکنون برای همه مسائل کشور ما به عنوان کلید فتح به کار رفته است را بیش از پیش لمس خواهید کرد. فرهنگی که کاراییش را امروز در مقابل مبارزه با بیماری کرونا در جامعه ایران به عینه مشاهده کرده و بر آن می بالیم.

از عظمت حاج میرزا محمد سلگی همین بس که مقام معظم رهبری چندی پیش بعد از این که ایشان را شهید زنده نامیدند در دیداری گفتند اگر امکانش بود من جهت دیدار با ایشان به همدان می رفتم.

انتهای پیام/ علیرضا تقدیری، مسئول بسیج دانشجویی شهرستان نی‌ریز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.