شاهین پرس

بیش از 168 هزار نفر در حوزه انتخابیه شاهین شهر، میمه و برخوار واجد شرایط رای دادن هستند

کدخبر: 85281
۳۰ بهمن ۱۳۹۸ در ساعت ۸:۰۱ قبل از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ اسفندیار تاجمیری در گردهمایی نمایندگان گروهها، اقشار و اقوام مختلف شهرستان شاهین شهر و میمه که با هدف مشارکت حداکثری در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در محل فرمانداری شهرستان برگزار شده بود، انتخابات، را نماد جمهوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: علاوه بر امنیت، مشارکت پرشور مردم در ادوار مختلف انتخابات یکی از افتخارات انقلاب اسلامی است.

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه با بیان اینکه انتخابات دوم اسفند، سی و هفتمین انتخابات نظام مقدس جمهوری اسلامی است افزود: از مجموع 12 نامزد تایید صلاحیت شده انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شاهین‌شهر و میمه و برخوار سه نفر انصراف داده اند که در حال حاضر 9 نامزد در صحنه رقابت انتخاباتی حضور دارند.

وی با اشاره به آمار بیش از168 هزار نفری واجد شرایط رای دادن در شهرستان شاهین شهر و میمه افزود: براساس آخرین آمار سرشماری، دو شهرستان شاهین شهر و میمه و برخوار 360 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد 168 هزار و 80 نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند همچنین از جمعیت رای دهندگان تعداد ۸۵ هزار و۲۱۴ نفر زن و ۸۲ هزار و ۸۶۶ نفر مرد شامل می شود.

۱۹۴ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه شاهین‌شهر، میمه و برخوار تعیین شده است

رئیس هیئت اجرایی انتخابات حوزه انتخابیه شاهین‌شهر و میمه و برخوار، از تعیین 194 شعبه ثابت و سیار اخذ رای در این حوزه انتخابیه خبر داد و اضافه کرد: 123 شعبه اخذ رای در شهرستان شاهین شهر و میمه و 71 شعبه در شهرستان برخوار مستقر می شوند.

وی افزود: در شاهین شهر علاوه بر حوزه های انتخابیه مرکزی، فرمانداری شهرستان شاهین شهر و میمه مجری برگزاری انتخابات در حوزه‌ های فرعی اقلیت‌های مذهبی نیز است که در این حوزه 2 نامزد از ارامنه جنوب و 3 نامزد از مسیحیان کلدانی و اشوری با یکدیگر رقابت می کنند که دو شعبه اخذ رای برای انتخابات دوم اسفندماه مجلس شورای اسلامی پیش بینی شده است.

تاجمیری افزود: بیش از چهار هزار و ۵۰۰ نفر عوامل اجرایی و دست اندر کار مجری برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شاهین شهر و میمه و برخوار هستند که با تمام توان تلاش می‌کنند انتخاباتی با نشاط و سالم برگزار شود.

وی یکی از مهمترین مولفه های جمهوری اسلامی را مشارکت حداکثری مردم در عرصه انتخابات بیان کرد و افزود: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و تعیین سرنوشت، نماد دو رکن اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی یعنی جمهوریت و اسلامیت آن است که ملت ایران در مسیر دست یابی به استقلال، آزادی و پیشرفت، در بستر انقلاب شکوهمند اسلامی به این مهم دست یافته اند.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات حوزه انتخابیه شاهین‌شهر و میمه و برخوار، ضمن دعوت از آحاد مردم برای مشارکت پرشور در انتخابات، تاکید کرد: با وجود شرایط خاص جامعه مصلحت بالاتر، مشارکت حداکثری در انتخابات است، فارغ از نقدها و مشکلات اقتصادی، همه باید تلاش خود را به کار بگیرند تا درصد مشارکت مردم کاهش نیابد قطعا حضور شایسته و مشارکت مردم یک پیام مهم از اقتدار، انسجام و پویایی کشور و حاکمیت مردم را به جامعه جهانی مخابره خواهد کرد.

انتهای پیام/