۲۰:۳۱ - یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

دیدگاه ها و سوابق روح الله عباسیان جزی کاندیدای دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی

برای رفع مشکلات و امیدبخشی به مردم خصوصا نسل جوان باید سرعت حرکت در مسیر ایجاد عدالت بیشتر شود. باید قوانین کارآمد تصویب شده و قوانین غلط که موجب انحصار و رانت است برچیده شود.

به گزارش شاهین پرس؛ دیدگاه ها و سوابق روح الله عباسیان جزی- مجلس شورای اسلامی و قوه مقننه از ارکان مهم جمهوری اسلامی است که وظیفه قانون گذاری و نظارت را بر عهده دارد و می‌تواند با تصویب قوانین کارآمد، راهگشای مشکلات کشور بوده و مسیر پیشرفت کشور را هموار کند. مجلس شورای اسلامی طی دوره های مختلف به نظر حقیر عملکرد متوسطی داشته‌است و می‌توانسته بسیار قوی تر برای اعتلای کشور قدم بردارد. یکی از محورهای اساسی حوزه عدالت و مبارزه با تبعیض است.

همانطور که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره داشتند با وجود فعالیت های ارزشمندی که در زمینه عدالت انجام شده است، همینک با نقطه مطلوب فاصله چشمگیری داریم. وجود ناعدالتی‌ها در درآمد، فرصت های شغلی و توزیع امکانات موجب ایجاد شکاف طبقاتی و نارضایتی خصوصا در قشر جوان شده است. چالش‌های محیط زیستی، آسیب های اجتماعی مثل اعتیاد و  پیگیری دغدغه های نسل جوان، ضرورت اقدامات جدی تر را دوچندان می‌کند.

برای رفع مشکلات و امیدبخشی به مردم خصوصا نسل جوان باید سرعت حرکت در مسیر ایجاد عدالت بیشتر شود. باید قوانین کارآمد تصویب شده و قوانین غلط که موجب انحصار و رانت است برچیده شود.

با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، جوانان انقلابی را به نقش آفرینی در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور فراخواندند، بنده احساس تکلیف نمودم که به دعوت رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و تمام توان خود را در این عرصه خطیر به کار میگیرم.

با توجه به تخصص و تجاربی که که در زمینه مدیریت، مسائل زیستی و زیست محیطی و فعالیت در موضوع آب دارم، و در کنار آن ۲۰ سال سابقه فعالیت در عرصه‌ های مختلف فرهنگی را توفیق داشته ام، اشراف کافی بر موضوعات دارم.

 

آنچه به نظر حقیر اهمیتش فاز تجربه و تخصص بیشتر است، داشتن عزم راسخ، پشتکار و پیگیری جدی برای نیل به اهداف است. برای اینکه یک طرح مهم و کارآمد آماده شود و به تصویب نمایندگان رسیده و اجرایی گردد، مراحل مختلفی باید طی شود که هرکدام نیازمند پیگیری جدی است. برای مثال پس از طرح ایده، باید با صاحب نظران مشورت شود و نظرات اخذ شود تا طرح مستحکمی ارائه شود. برای متقاعدسازی سایر نمایندگان نطق پشت تریبون مجلس جوابگو نیست و باید با صحبت‌های حضوری و مذاکره نظر نمایندگان را جلب کرد.

پس از تصویب قانون باید تنظیم آیین نامه در دولت و اجرایی شدن را دنبال نمود. لذا اگر در هر مرحله‌ای پیگیری لازم وجود نداشته باشد، موجب می‌شود اولا پیشنویس ضعیفی تدوین شود یا قانون مد نظر در مرحله طرح در مجلس به مشکل بر بخورد و یا اینکه  اگر قانون خوبی هم مصوب شود و در مرحله اجرا متوقف بماند. متاسفانه عدم وقتگذاری لازم و عدم پیگیری جدی موجب شده است تا مجلس و بالتبع قوانین مصوب شده توسط مجلس، کارایی لازم را نداشته باشد و نتواند در رفع مشکلات کشور موثر عمل نماید.

به فضل الهی روحیه پیگیری جدی برای به نتیجه رساندن امور، را دارم و در عمل هم آن را نشان داده‌ام. همچنین روحیه تعامل و توان فراوان برای مذاکره دوجانبه و چند جانبه را دارم و می‌توانم برای پیگیری موضوعات با دهها نفر در یک روز صحبت کرده و بحث و چالش داشته باشم. بنده معتقدم یک نماینده باید در یک فرآیند منظم با خبرگان و جوانان ارتباط داشته باشد تادر پیگیری موضوعات کشور پخته و موثر عمل نماید.

بنده مستقل از جناح‌های سیاسی هستم و تلاش بر این دارم که فعالیتم موجب خیر عمومی برای همگان شود و اولویت‌ اصلی‌ام تحقق عدالت و خدمت رسانی به عموم مردم می‌باشد.

ان شاءلله به فضل الهی و همت ملت غیور ایران، شاهد اعتلای روز افزون کشور در عرصه‌های مختلف باشیم.

 

ما برآنیم تا با پیگیری تحقق عدالت، مبارزه با فساد و تبعیض، میدان دادن به جوانان و استفاده از تجربه خبرگان، پیشرفت کشور را رقم بزنیم.

اهداف:

۱) تلاش در راستای اهداف عالیه دین مبین اسلام و بسط آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع)

۲) پیگیری تحقق عدالت در همه ابعاد آن و مبارزه با فساد، رانت، تبعیض و انحصار

۳) سیاستگذاری رونق اقتصادی و اشتغال جوانان

۴)  تحقق ظرفیت های مغفول قانون اساسی با تصویب قوانین کارآمد و پیگیری اجرایی شدن آن

۵) پیگیری گام دوم انقلاب اسلامی میدان دادن به جوانان در عرصه‌های مختلف و استفاده از تخصص و تعهد جوانان انقلابی برای سرعت بخشی در نیل به آرمان‌ها و ارتقای جایگاه کشور

۶) تلاش در جهت ارتقای ارزش نیروی کار و جلوگیری از تضییع حقوق متخصصین و کارگران

۷) اصلاح ساختارهای ناکارآمد اجرایی در جهت پاسخگویی به نیازهای روز

۸) حفظ عزت ملی، استقلال و امنیت ملی و مبارزه با استکبار جهانی

۹) رصد و نظارت موثر عملکرد وزرا و مسئولین مختلف در رعایت قانون و انجام صحیح وظایف محوله

۱۰) حمایت از فعالیت های مردمی در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی

۳) احیای حقوق عامه و حل مشکلات عموم مردم

برنامه ها:

الف) اهم برنامه ها در مجلس شورای اسلامی:

۱) تصویب نظامنامه طبقه بندی مشاغل و دستمزد که حقوق مهندسین، کارشناسان، تکنسین‌ها و کارگران بر اساس تخصص، میزان اثر نیروی کار در تولید و خدمات و کسب درآمد کارفرمایان مشخص شود و ارزش نیروی انسانی کار ارتقا یافته و از استثمار و تبعیض جلوگیری به عمل آید.

۲) تصویب قانون جامع استخدامی که بر اساس آن هرگونه استخدام در شرکت‌ها و ارگان‌هایی که به نحوی از بیت المال و یا اموال عمومی مردم استفاده می کنند مانند موسسات خیریه، یا شرکت هایی که از وام های کلان دولتی بهره مند می‌شوند، موسسات و صاحبان مشاغلی که خدمات دولتی برون سپاری شده را ارائه می دهند، باید بر اساس آزمون استخدامی و مصاحبه باشد. این قانون موجب گسترش عدالت و شایسته گزینی بوده و از تبعیض و نا برابری جلوگیری خواهد نمود..

۳) پیگیری و حمایت از تصویب یا اصلاح قوانین در جهت گسترش عدالت و برابری و مبارزه با تبعیض و انحصار و فساد

۴) تبدیل سازمان محیط زیست به وزارت بهداشت و محیط زیست با الحاق سازمان‌های استاندارد، هواشناسی و بخش بهداشت محیط وزارت بهداشت و درمان، جهت تبدیل آن به نهادی کارآمد و پاسخگو در قبال محیط زیست و بهداشت محیط

۵) تشکیل وزارت امور اجتماعی متشکل از سازمان بهزیستی، مرکز زنان و امور خانواده ریاست جمهوری، بخش اجتماعی وزارت کشور و بخش جوانان وزارت ورزش و جوانان جهت فعالیت متمرکز در زمینه مباحث اجتماعی و پیگیری آن نسبت به آسیبهای مختلف اجتماعی و در این طرح مرجع صدور مجوز، نظارت و حمایت از سازمان های مردم نهاد اجتماعی گردیده و به مجلس و سایر نهادهای نظارتی پاسخگو خواهد بود.

۶) ارتقای سازمان اوقاف و امور خیریه به وزارت اوقاف و امور خیریه که علاوه بر پیگیری وظایف قبلی، مرجع صدور مجوز، نظارت و حمایت از موسسات خیریه بوده و پاسخگو به مجلس و نهادهای نظارتی باشد.

۷) پیگیری اجرایی شدن قوانین از طرق مختلف قانونی و نظارت بر حسن اجرای آن

۸) تصویب قانون سازمان دهی طب سنتی در جهت قانون مندسازی فعالیت اطبای طب سنتی و استفاده از این ظرفیت برای اقتصاد مقاومتی و ارتقای سلامت عمومی

۹) تصویب قانون حمایت از موسسات مردم نهاد و ارتقای جایگاه آنها در سطوح مختلف کشور و اختصاص ردیف بودجه برای موسسات مردم نهادی که فعالیت داوطلبانه و غیر انتفاعی در راستای ترویج مباحث دینی، سبک زندگی ایرانی -اسلامی، مقابله با آسیب های اجتماعی، صیانت از ارزش های انقلاب اسلامی، مراقبت از محیط زیست و بهداشت عمومی و امثالهم دارند.

۱۰) تصویب قوانین لازم در جهت ارتقای جایگاه شوراهای اسلامی شهر و روستا و شورای عالی استان ها

۱۱) پیگیری تصویب قانونی سالم و کارآمد در جهت ساماندهی نظام پولی و مالی و مبارزه با ربا

۱۲) پیگیری تصویب قوانین و تخصیص اعتبارات لازم به طرح هایی که منجر به افزایش رفاه عمومی، حمایت از مستضعفین و اقشار کم درآمد می شود.

۱۳) تحقیق، بررسی و حمایت از هرگونه طرح‌هایی که باعث استقلال و عزتمندی ، رشد و شکوفایی علمی، ارتقای فرهنگ اسلامی، مشارکت عمومی، رونق اقتصادی کشور می شود.

۱۴) پیگیری اصلاح قوانین و ساختارهای اجرایی کشور در جهت افزایش کارآمدی، بهره وری، افزایش خدمات رسانی و سهولت کسب و کار و حذف فرآیندهای دست و پاگیر اداری

برنامه استانی:

۱) تلاش جهت حل بحران آب از طرق مختلف، هم اندیشی با مسئولین و خبرگان استان و تعامل با استان‌های همجوار جهت انجام پروژه های انتقال آب کوهرنگ و بهشت آباد

۲) پیگیری احداث سامانه دوم آبرسانی و تصفیه خانه آب استان اصفهان جهت پاسخگویی به نیاز آب شرب استان اصفهان

۳) پیگیری احیای زاینده رود و تالاب گاوخونی

۴) تلاش جهت ارتقای جایگاه استان اصفهان در عرصه‌های مختلف اقتصادی

۵) تلاش در جهت هم افزایی بیشتر نمایندگان استان اصفهان در پیگیری امور مربوط به استان

برنامه شهرستان:

۱) تعامل با شوراهای شهر و روستا، نهادهای اجرایی، قضایی و… جهت خدمت رسانی بیشتر به مردم

۲) پیگیری تخلفات احتمالی دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف، افراد ذی نفوذ و سوء استفاده کنندگان، مبارزه با فساد، تبعیض و سوء استفاده از قدرت، حیف و میل بیت المال و تضییع حقوق عمومی ، با همکاری فعالین عدالتخواه مردمی و نهادهای مسئول با استفاده از تمامی ظرفیت های قانونی

۳) تلاش مجدانه در جهت افزایش امکانات عمومی، فرهنگی، ورزشی، اقتصادی و… در سطح شهرستان با رعایت نگاه برابری و دوری از مباحث جناحی و قومی

۴) تلاش در جهت نقش آفرینی بیشتر جوانان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و رفع موانع فعالیت آنها

۵) حمایت از فعالیت های خودجوش و ابتکاری و آتش به اختیاری جوانان، سازمان های مردم نهاد و گروه‌های مختلف جوانان در عرصه‌های قرآنی، فرهنگی، اجتماعی، علمی، اقتصادی، هنری و سیاسی در جهت خدمت رسانی به مردم و پیگیری آرمان‌های انقلاب اسلامی

۶) تشکیل ۴ گروه مشورتی و هم اندیشی در عناوین:

  • کارگروه فعالین فرهنگی، اجتماعی
  • کارگروه فعالین عرصه عدالتخواهی، امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با فساد و تبعیض
  • کارگروه مباحث رونق تولید و بررسی های اقتصادی
  • کارگروه فعالین عرصه های جهادی، خدمات رسانی عمومی و امور خیریه

در اصفهان، برگزاری جلسات مستمر و پیگیری مصوبات آن در جهت آسیب شناسی و پیگیری رفع مشکلات و افزایش سطح خدمات

۷) تشکیل کرسی‌های آزاد اندیشی متعدد با حضور جوانان و خبرگان جهت بیان مشکلات، انتقادها و ارائه راهکارها در جهت پیشرفت کشور

۸) سرکشی به مراکز فرهنگی، علمی واقتصادی و تلاش در جهت رفع مشکلات آنها

۹) همنشینی با مردم، شنیدن مشکلات آنها و پیگیری مجدانه در جهت رفع آن

۱۰) برگزاری همایش های علمی با موضوعات قوانین در حال بررسی، خلاهای قانونی و اشکالات قانونی و موضوعات روز کشور همراه با فراخوان مقاله با مشارکت دانشگاه ها، حوزه‌های علمیه و مراکز علمی- فرهنگی با همکاری اساتید و پژوهشگران و تلاش در جهت افزایش مشارکت نخبگان در قانونگذاری و امور مرتبط با کشور

۱۱) ارائه موضوعات پژوهشی به پژوهشگران و علاقه مندان فعالیت های علمی در حوزه انتخابیه در جهت موضوعات قانون گذاری، بررسی‌های استراتژیک، مباحث اجتماعی و غیره و استفاده از دستاوردهای پژوهشی آنها در قانونگذاری و رفع مشکلات کشور

شما می توانیدمتن کامل نشریه طلوع ایمان (ویژه نامه انتخابات مجلس ۹۸) را از اینجا دانلود کنید.

آدرس کانال در شبکه های اجتماعی @gamdowwom

 

مروری بر فعالیت‌های روح الله عباسیان جزی

اینجانب روح اله عباسیان جزی فرزند حسین در خانواده ای مذهبی و جهادی در دی ماه سال ۱۳۶۵در اصفهان متولد شدم. پدرم از جانبازان دفاع مقدس هستند و عمویم  نیز شهید رضا عباسیان هستند که در جبهه های حق علیه باطل در سال ۱۳۶۶ به شهادت رسیدند. اینجانب از کودکی در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی فعالیت داشته ام که تا کنون به لطف الهی استمرار داشته است. رزومه سوابق و فعالیت‌هایم به شرح زیر است:

الف) مدارج تحصیلی و علمی:

  • کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی از دانشگاه سمنان (در شرف دفاع از پایان نامه)
  • کارشناسی ارشد زیست شناسی سلولی و ملوکولی گرایش میکروبیولوژی دانشگاه شاهد تهران
  • کارشناسی زیست شناسی سلولی ملوکولی گرایش میکروبیولوژی دانشگاه اصفهان
  • ارائه ۵ مقاله در کنفرانس‌های علمی محیط زیست، بیوتکنولوژی و میکروبیولوژی

ب) مراکزی که در آن فعالیت شغلی داشته‌ام:

  • واحد کنترل کیفی و آزمایشگاه شرکت آب و فاضلاب اصفهان (۱۳۹۸- ۱۳۹۵)
  • بنیاد شهید و امور ایثارگران شاهین‌شهر (۱۳۹۴)
  • مدرسه ثامن الائمه اصفهان (۱۳۹۳)
  • درمانگاه امام مجتبی (ع) اصفهان (۱۳۹۲)
  • اداره انتقال خون اصفهان (۱۳۹۰)

ج) سمت های فرهنگی- اجتماعی:

  • دبیر موسسه مردم نهاد جامعه عبادالرحمن بصیر (۱۳۹۲ تا کنون)
  • مدیر کانون فرهنگی- تبلیغی ندای ایمان (کانون فرهنگی محوری امر به معروف و نهی از منکر( ۱۳۹۲ تا کنون)
  • سردبیر ماهنامه عبادالرحمن (۱۳۹۵)
  • صاحب امتیاز و مدیرمسئول ماهنامه ندای ایمان (۱۳۹۵ تا کنون)
  • صاحب امتیاز و مدیر مسئول هفته نامه طلوع ایمان (۱۳۹۸ )
  • عضو خانه مطبوعات اصفهان
  • نماینده منتخب دانشجویان دانشکده علوم در شورای تعامل دانشجویان و مسئولان دانشگاه اصفهان (۱۳۸۷- ۱۳۸۶)
  • دبیر شورای دانشجویی امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه اصفهان (۱۳۸۷- ۱۳۸۶)
  • معاونت فرهنگی ستاد برگزاری نماز جمعه گزبرخوار ( ۱۳۹۵- ۱۳۹۳)
  • خادم الشهدا و مسئول فرهنگی مزار شهدای گمنام گزبرخوار (۱۳۹۳ تا کنون)
  • مسئول هیئت قرآنی المهدی (عج) پایگاه بسیج شهید محمد منتظری گز برخوار ( ۱۳۸۱-۱۳۹۱)
  • مدیر برگزاری کلاس های فرهنگی اوقات فراغت تابستانه میثاق و نشاط و تعالی (۱۳۹۰- ۱۳۸۱)

د) فعالیت‌های عمده فرهنگی- اجتماعی:

  • مدیر همایش های علمی روش های کاربردی امر به معروف و نهی از منکر که همراه با فراخوان مقاله و شرکت دهها محقق از سراسر کشور در سالعای ۹۳، ۹۴ و ۹۵ برگزار شد و مقالات در چند مجموعه منتشر شد.
  • مدیر همایش علمی آسیب های غنا و موسیقی که همراه با فراخوان مقاله بر گزار شد و دهها محقق از سراسر کشور در آن شرکت نموده و مجموعه مقالات آن نیز منتشر شد.
  • مدیر همایش شب شعر انقلاب که با شرکت دهها شاعر از سراسر کشور در سال ۹۲ برگزار شد.
  • دبیر برگزاری جشنواره ها و مسابقات قرآنی در رشته‌های متعدد طی سال‌های ۱۳۹۰- ۱۳۸۶
  • برگزیده رتبه برتر جشنواره ملی ورزش از پنجره حقیقت در بخش عکاسی (۱۳۹۱)
  • برگزیده جشنواره مطبوعاتی ابوذر بسیج رسانه استان اصفهان (۱۳۹۶)
  • کسب رتبه دوم مسابقات استانی صوت و لحن قرآن کریم در بین کارکنان صنعت آب و برق استان اصفهان
  • بسیجی نمونه در سطح حوزه بسیج امام حسن مجتبی (ع) گز (۸۹، ۹۰)
  • همکار فرهنگی موسسه بقیه الله اصفهان
  • همکار فرهنگی حزب اله اصفهان
  • همکاری فرهنگی و اجرایی با ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان اداره تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و ستاد اقامه نماز
  • عضو جبهه فرهنگی عفاف و حجاب کشور و برگزاری دهها برنامه فرهنگی و علمی جهت ترویج و صیانت از فرهنگ عفاف و حجاب
  • نویسنده دهها مقاله ویادداشت و گزارش مطبوعاتی در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و مطالبه‌گری ارزشها و عدالت در نشریات یالثارات الحسین، پرتو سخن، موج عصر، پایگاه خبری ندای اصفهان و….
  • عضو هیئت تحریریه نشریات دانشجویی آیینه روبرو (۱۳۸۸) و خاکریز (۱۳۸۹)
  • نویسنده یادداشت‌های متعدد در پیگیری موضوع شفافیت و برگزاری نشست شفافیت و اهمیت آن در تحقق پیشرفت و عدالت
  • قاری قرآن و تدریس روانخوانی و مفاهیم قرآن در مراکز فرهنگی مختلف
  • فعالیت در عرصه شعر و ادب و حضور در انجمن‌های ادبی
  • مربی گروه سرود نوجوانان طی سالهای ۹۰-۸۱
  • مدیر برگزاری چند المپیاد و جشنواره ورزشی در رشته‌های مختلف طی سالهای ۹۰-۸۷ در گزبرخوار
  • عضو هیئت تنیس روی میز گز و برگزاری ده‌ها دوره مسابقات تنیس روی میز در سطح استان
  • سرپرست تیم‌های فوتبال و فوتسال نوجوانان در سال‌های ۱۳۹۰- ۱۳۸۶ و شرکت در مسابقات شهرستانی
  • فعالیت در رشته کشتی ( ۱۳۹۲-۱۳۸۲)
  • عضو گروه مروجین ترویج مصرف بهینه آب شرکت آب و فاضلاب اصفهان
  • شرکت در کلاس های حوزه علمیه دانشجویی شهید بهشتی دانشگاه اصفهان ( ۸۶-۸۴)
  • محقق و کارشناس مباحث استراتژیک و تدوین برنامه‌های استراتژیک چند مرکز فرهنگی
  • مشاور و همراه فعالین فرهنگی شهر اصفهان و شهرستان شاهین‌شهر و میمه
  • هماهنگی برگزاری نماز جماعت و برنامه‌های فرهنگی در تعدادی از پارک‌های محله ای
  • ارائه غرفه فرهنگی عبادالرحمن در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اصفهان در ماه مبارک رمضان سالهای ۹۸-۹۵
  • برگزاری صدها نشست فرهنگی مباحث خانواده در مساجد و اماکن عمومی با حضور کارشناسان
  • فعالیت‌های متعدد فرهنگی در دانشگاه های اصفهان، شاهد تهران و سمنان در دوران دانشجویی
  • دعوت از ده‌ها مبلغ و کارشناس دینی از شهر قم و اصفهان جهت حضور در برنامه‌های تبلیغی ماه مبارک رمضان، محرم، صفر، فاطمیه، اوقات فراغت تابستان، دهه مهدویت و غیره و هماهنگی حضور و برگزاری در برنامه های مختلف در مراکز فرهنگی مختلف
  • برگزاری ده‌ها نشست تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی و مباحث سیاسی روز
  • برگزاری جلسات متعدد شب خاطره و تبیین ارزش های دفاع مقدس
  • برگزاری ده‌ها نشست‌ هم اندیشی فعالین فرهنگی با موضوع آسیب شناسی فعالیتها و تبادل تجربیات
  • برگزاری نشست های گردهمایی کسبه با موضوع تبیین احکام و اخلاق کسب و کار با حضور اساتید خبره و تعدادی از مسئولین
  • راه اندازی ایستگاه‌های مشاوره دینی و خانواده با حضور کارشناسان در اماکن عمومی و پارک‌ها
  • ارتباط با قشر نخبه و مبتکر جوان، شناخت مشکلات و موانع فعالیت آنها
  • ارتباط با متخصصین طب سنتی و برگزاری ده‌ها نشست طب سنتی با حضور کارشناسان مختلف
  • ارتباط با کشاورزان و آگاهی از مشکلات آنها
  • ارتباط با صاحبان برخی از مشاغل و صنایع و آگاهی از مشکلات و چالش‌های فعالیت آنها

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.