۱۰:۱۱ - سه شنبه ۰۳ دی ۱۳۹۸

با هدف ارائه خدمات آسانتر قضایی؛

چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شاهین شهر افتتاح شد

چهارمین دفترخدمات قضایی شاهین شهر باهدف خدمات رسانی بیشتر قوه قضائیه به شهروندان در بلوارشهید منتظری این شهر افتتاح شد.

به گزارش شاهین پرس؛ حجت اسدی صبح امروز در آیین افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضائی شاهین شهر اظهار کرد: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی درگاه های ورودی دادگستری ها در شهرستان ها هستند که به منظور تحقق سیاست‌های قوه قضاییه مبنی بر الکترونیکی شدن خدمات در دستگاه قضایی و با هدف خدمت رسانی آسان و به دور از انتفاع طلبی راه اندازی و فعالیت می کنند..

معاون قضائی و فن آوری اطلاعات اداره کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه ریاست دفاتر خدمات قضایی به افراد با سابقه قضایی و با تجربه واگذار می شود افزود: کاهش ورود مراجعات به دادگستری ها، شفاف سازی و اغتمادسازی از اهداف دیگر تاسیس این دفاتر است.

وی با اشاره بر اینکه به دنبال آن هستیم که در کنار دفاتر خدمات قضایی، شوراهای حل اختلاف برای میانجی گری و داوری مسائل هم فعال شوند، بر درجه بندی دفترهای خدمات قضایی بر اساس ارائه خدمات متنوع و اثربخش تاکید و خاطرنشان کرد: زمینه برون سپاری برخی ازخدمات قضایی از برنامه های قوه قضائیه ازطریق فعالیت این گونه دفترها فراهم می شود.

اسدی با بیان اینکه امروز چهل و سومین دفتر خدمات قضایی استان اصفهان در شاهین شهر راه اندازی می شود اضافه کرد: مجوز هفت دفتر دیگر نیز در اصفهان صادر شده است که فعالیت رسمی خود را از یکماه آینده شروع خواهند کرد.

در  این مراسم که سید نصرالدین صالحی، دادستان شهرستان شاهين شهر و میمه حضور نیز داشت، رئیس دادگستری این شهرستان فعالیت دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: فعالیت این دفاتر نعمتی برای دادگستری شاهین شهر است که به منظور کاهش زمان اطاله دادرسی تاسیس شده اند.

محمود باقری اضافه کرد: در دفاتر الکترونیک قضایی خدماتی از قبیل ثبت شکوائیه، دادخواست بدوی، تجدیدنظرخواهی و واخواهی، ثبت اظهارنامه، دعاوی اعتراضی، دعاوی طاری، ثبت درسامانه ثنا، دریافت ابلاغیه و پیگیری وابلاغ رسانی پرونده های قضایی به شهروندان ارائه می شود.

به گزارش شاهین پرس، سه دفتر دیگر خدمات الکترونیک قضایی شاهین شهر در خیابان های شهید مطهری، مسرور و رازی این شهر بهمن ماه سال 96 تاسیس و در حال فعالیت هستند و چهارمبن دفتر نیز صبح امروز با حضور معاون  قضائی و فن آوری اطلاعات اداره کل دادگستری استان اصفهان، رئیس دادگستری و دادستان شهرستان شاهین شهر و میمه در بلوار شهید منتظری شاهین شهر افتتاح و شروع به فعالیت کرد.

شهرستان شاهين شهر و میمه بابیش از 230 هزارجمعیت در شمال شهر اصفهان واقع است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.