۱۵:۴۸ - جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۹۸

امام‌جمعه شاهین‌شهر:

آمریکا به دنبال تاراج ثروت های آل سعود است

امام‌ جمعه شاهین‌شهر گفت: رژیم تروریستی آمریکا هم که همواره به دنبال فروش تسلیحات آمریکایی و تاراج ثروت‌های ملت عربستان است، پشت رژیم آل سعود را خالی کرده و گفته فقط حاضر است پشتیبانی تسلیحاتی از این رژیم در برابر حملات یمنی‌ها داشته باشد.

به گزارش شاهین پرس؛ حجت‌الاسلام مرتضی ملکیان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهین شهر با بیان این که انقلابیون یمنی از حدود پنج سال مقاومت و پایداری با سلاح‌های ساده، از این‌ پس با سلاح‌های بازدارنده به جنگ با متجاوزان رفته‌اند اظهار کرد: حمله کم‌سابقه و دقیق انصار الله و ارتش یمن به تأسیسات نفتی آرامکو رژیم آل سعود میلیاردها دلار خسارت به این رژیم وارد کرد و تولید نفت عربستان سعودی را به نصف کاهش داد.

امام‌جمعه شاهین‌شهر خاطرنشان کرد: رژیم تروریست آمریکا که همواره به دنبال فروش تسلیحات آمریکایی و تاراج ثروت‌های ملت عربستان است، امروز پشت رژیم آل سعود را خالی کرده و گفته فقط حاضر است پشتیبانی تسلیحاتی از این رژیم در برابر حملات یمنی‌ها داشته باشد.

حجت‌الاسلام ملکیان تصریح کرد: بن سلمان روزی ادعا می‌کرد می‌تواند جنگ را به داخل مرزهای جمهوری اسلامی ایران بکشاند امروز آن‌قدر آسیب‌پذیر شده است که همه تأسیسات صنعتی و نظامی رژیم آل سعود را در معرض خطر و آسیب موشک‌ها و پهپادهای مبارزان یمن می‌بیند.

خطیب نماز جمعه شاهین‌شهر با تشریح گفت‌وگوهای سه کشور ایران، روسیه و ترکیه درباره چگونگی پایان جنگ در سوریه ابراز کرد: استفاده از پول‌های ملی برای مبادلات تجاری دوجانبه بین ایران با روسیه و ترکیه از دستاوردهای مهم جلسه اخیر بین سه قدرت منطقه‌ای و جهانی است.

وی اضافه کرد: استفاده از پول‌های ملی به‌جای دلار شوک به اقتصاد آمریکا وارد خواهد کرد و مداخلات تجاری این کشور را در مبادلات تجاری بین کشورها کاهش خواهد داد.

امام‌جمعه شاهین‌شهر بیان آیات قران کریم از زبان پوتین رئیس‌جمهور روسیه و توصیه به کشورهای اسلامی به‌خصوص رژیم آل سعود در مذمت کشتار مسلمانان و بی‌گناهان را از حاشیه‌های عبرت‌آموز جلسه سران سه کشور همسایه ذکر کرد.
وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس به برخی از دستاوردهای آن اشاره کرد و افزود: جنگ تحمیلی برای ملت ایران داشتن روحیه قناعت و صرفه‌جویی، ابتکار عمل در ساخت قطعات، وسایل و تجهیزات موردنیاز، خودکفایی در کالاها و تجهیزات اساسی در مقابل تحریم‌های اقتصادی، رشد باورهای دینی و معنوی، تولد تفکر بسیجی به‌عنوان ایدئولوژی کارآمد دفاع مقدس، رشد فضایل اخلاقی و معنوی و تکلیفی عمل کردن در دفاع به‌عنوان یک وظیفه به ارمغان آورد.

خطیب نماز جمعه شاهین‌شهر اضافه کرد: تحول در حوزه صنایع دفاعی، از جمله ساخت انواع موشک‌ها، پیشرفت‌ در امور هوا – فضا، افزایش توان پدافند هوایی، ساخت انواع هواپیما، بالگرد و کشتی و ساخت انواع جدید هواپیماهای سبک شناسایی (پهپاد) این باور را در مراکز دانشگاهی و علمی- پژوهشی کشور به وجود آورد که خواستن، توانستن است.

وی افزود:  مقابله با اتکای به بیگانه در امر فناوری‌های جدید و درک فرایند رشد فناوری توسط متخصصان و نخبگان داخلی، فرهنگ خودباوری که در اندیشه رزمندگان کشور ایران در دوران دفاع مقدس تجلی کرد نیز از دیگر دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس است.

حجت‌الاسلام ملکیان در ادامه از شهروندان خواست آموزش‌ و پرورش را در احداث کلاس‌های جدید برای دانش آموزان با توجه به جمعیت روزافزون دانش‌آموزی در این شهر یاری کنند.

امام‌جمعه شاهین‌شهر با اشاره به سالروز شهادت امام زین‌العابدین(ع) بیان کرد: آن حضرت توانست، در شرایط جدید پس از واقعه عاشورا، استراتژی نو طراحی و به اجرا گذارد که ثمره آن تلاش حرکتی نوین فرهنگی شیعه بود؛ در این جنبش پایه‌های معارف اهل‌بیت و شیعه گذاشته شد و امامان باقر علیه‌السلام و صادق علیه‌السلام آن را به شکوفایی رساندند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.