شاهین پرس

رسیدگی به پرونده فرار مالیاتی پنج هزار میلیارد تومانی در اصفهان

کدخبر: 83491
۱۲ شهریور ۱۳۹۸ در ساعت ۴:۲۹ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ علی اصفهانی پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه دادستان شهرستان شاهین‌شهر و میمه، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و با تاکید بر حفظ اقتدار دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و سایر قوای امنیتی اظهار کرد: امنیت پایدار در گرو اقتدار دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و سایر قوای امنیتی است.

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان، جنایتکاران یقه سفید را تبهکاران حرفه ای نام برد که با سوء استفاده از عناوین خاص بیت المال مسلمین را غارت می کنند، ادامه داد: پرونده فرار مالیاتی پج هزار میلیارد تومانی متهم اقتصادی در اصفهان در مرحله رسیدگی در دستگاه قضایی است.

وی افزود: این فرد که به‌تازگی در تهران ساکن شده وقتی باخبر شد که دستگاه قضایی از فرار مالیاتی او مطلع شده گفت، دو دستگاه خودروی پورشه دارد که می‌تواند به‌عنوان بخشی از بدهی‌اش ارائه کند، اما از این متهم پرونده اقتصادی خواستیم باید در دادگاه جرایم اقتصادی حضور یابد.

اصفهانی، با بیان اینکه در اجرای اصل 44 قانون اساسی سوءاستفاده می شود، خاطرنشان کرد: فردی کارخانه‌ای را خریداری می‌کند و به‌جای افزایش تولید و جذب بیشتر نیروی انسانی، ابتدا تجهیزات کارخانه را می‌فروشد و سپس از زمین کارخانه برای ساخت برج‌های مسکونی استفاده می‌کند.

وی مبارزه با فقر، فساد و تبعیض را برای تحقق عدالت اجتماعی را ضروری دانست و با بیان اینکه مبارزه با فساد یکی از ارکان اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، ابراز کرد: اگر ۱۸ سال قبل بیانیه هشت ماده‌ای رهبر معظم انقلاب در حوزه مبارزه با فقر و فساد در جامعه عمل می‌شد امروز با چنین مشکلات مالی و اقتصادی مواجهه نبودیم.

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان، اضافه کرد: تضییع و خالی شدن بیت المال، فاسد شدن بخشی از مسئولان، کاهش میل و رغبت برای سرمایه گذاری، افزایش فسادهای اخلاقی با افزایش فساد اقتصادی و سوء استفاده دشمنان از مفسدان اقتصادی از جمله پیامدها و خسارت هایی است که مفسدان اقتصادی برجای می گذارند.

وی تولیدکنندگان را رزمندگان خط مقدم جنگ اقتصادی دانست و با تاکید بر اینکه امروزه در شرایط جنگ اقتصادی آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی باید از تولیدگنندگان و فعالان اقتصادی حمایت کنیم، خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد، احیای حقوق عامه و تلاش برای برقراری عدالت در دوره ریاست آقای رئیسی بر قوه قضائیه جدیت بیشتری پیدا کرده است.

دادستان اصفهان تصریح کرد: دستگاه قضایی با جرائم خشن و سازمان‌یافته و کسانی که در فضای مجازی امنیت عمومی مردم را به خطر می‌اندازد قاطعانی برخورد می‌کند؛ فضای مجازی به مدیریت نیاز دارد و تهدیدها در فضای مجازی به فرصت باید تبدیل شوند.

وی افزود: ضرورت انقلابی بودن مسئولان جهادی کار کردن با نیت خالص و عزم ملی است که در این صورت با همکاری قوای سه‌گانه عدالت اجتماعی در جامعه محقق خواهد شد.

چالش های اجتماعی شاهین شهر ناشی عوامل مختلفی است

فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه نیز در این مراسم با اشاره به تاریخچه ساختار دستگاه قضایی در کشور اظهار کرد: اهمیت و جایگاه قوه قضاییه از مناظر مختلف که تامین کننده عدالت در جامعه، صیانت کننده از قانون به عنوان فصل الخطاب، تنظیم کننده روابط اجتماعی و تعیین کننده احقاق حقوق عامه است بر کسی پوشیده نیست،

اسفندیار تاجمیری افزود: همواره در تاریخ از رجال و کارگزاران صاحب منصب و خوش نام که رفتارهای منصفانه، عالمانه و معطوف به حقوق عامه داشتند به نیکی یاد می شود و در تاریخ معاصر نیز دولت های مدرن و مردم سالار با وجود ارکان قضایی قانونی از شاخص های توسعه و پیشرفت محسوب می شود.

وی با بیان اینکه ساختار قضایی امروز کشور بر پایه مبانی دینی، اعتقادی و شرعی استوار است، خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط خاص تاریخی، محدودیت ها و ملاحظات کشورداری، هزینه های ایستادگی و مقاومت در برابر بدخواهی و تفکر استعماری حاکم بر جهان و گرفتارهای ناشی از نابسامانی های اداری و خدماتی و آسیب های حوزه فرهنگ عمومی و سبک زندگی پرونده های زیادی در بخش های کیفری و حقوقی تشکیل می شود که رسیدگی به آنها بر عهده دستگاه قضایی قرار دارد.

فرماندار شاهین شهر و میمه افزود: این شهرستان با وجود رتبه های نخست شاخصه توسعه انسانی گرفتاری هایی در حوزه آسیب های اجتماعی با عارضه های منفی، عرصه های جرم خیری، زمینه های تخلف و تعرض به حقوق و منافع عمومی و قانون شکنی وجود دارد که ناشی از تاثیرات جنگ رسانه ای، ناهنجاری ها، تهاجمات فرهنگی، جهل به قوانین، چالش های تربیتی، فاصله نسلی و مشکلات خانوادگی است.

وی افزود: علاوه بر گرفتاریهای اجتماعی گرفتاری های عمیق و مهمتری بعضا منفعت طلبانه و ملاحظات  و بداخلاقی ها است که مسئولان باید بدون توجه به مناسبات فکری و فردی با رویکرد قانونی و حفاظت از منافع عامه و نظام به آنها بپردازند تا مسائل و معضلات موجود ساماندهی و برطرف شود.

در چهار سال گذشته 700 واحد صنفی در شاهین‌شهر تعطیل شده است

دادستان سابق شاهین شهر و میمه با اشاره به برگزاری بیش از 17 جلسه با اعضای اتاق اصناف در سال گذشته و با بیان اینکه ایجاد فروشگاه های بزرگ بدون ضابطه و رشد قارچ گونه دست‌فروشان در چهار سال گذشته به اتاق اصناف شاهین‌شهر ظلم شده و موجب تعطیلی 700 واحد صنفی تحت پوشش این اتاق شده است خاطرنشان کرد: فعالیت دست‌فروشان موادغذایی بر امنیت بهداشتی و سلامت شهروندان این شهر تاثیر گذاشته است.

محسن بوسعیدی، با بیان اینکه براساس آیات قران کریم، خداوند متعال برپایی قسط و عدل در جامعه را بر عهده مردم قرار داده است، برگزاری جلسات مستمر دیدار با مردم همراه با فرمانده نیروی انتظامی در مساجد شاهین شهر را مثبت و موثر ارزیابی کرد و گفت: احیای حقوق عامه مردم، تبیین فریضه امربه‌ معروف و نهی از منکر، شنیدن مطالبات مردم از دستگاه قضایی و اجرایی و تلاش برای رسیدگی به مسائل شهروندان از جمله محورهای این جلسات بود.

وی با تاکید بر اینکه تفکر توحیدی عامل پیشرفت و شکست توطئه های دشمنان است، تصریح کرد: همان‌طور که رزمندگان دوران دفاع مقدس در دوران جنگ تحمیلی بردشمنان بعثی و هم‌پیمانان رژیم صدام غلبه کردند؛ امروز هم تلاشگران عرصه دفاعی با ساخت جدیدترین فن‌آوری‌های حوزه دفاعی برای ملت ایران امنیت بوجود آوردند.

دادستان سابق شاهین شهر و میمه ادامه داد: در مقابل تفکر توحیدی، تفکر متحجر لیبرال سرمایه‌داری با تفکر راز بقا وجود دارد که به دنبال قبضه کردن قدرت، ثروت‌اندوزی و پایمال کردن حقوق عامه مردم است.

بوسعیدی افزود: بر اساس وظیفه قانونی همواره در مدت 50 ماه گذشته از امران به معروف و ناهیان از منکر حمایت قاطعانه کرده و با پدیده‌های زشت اجتماعی شاهین شهر از جمله بی‌حجابی و سگ گردانی برخی از شهروندان، برخورد قانونی انجام داده ام.

وی کمبود نیروی انسانی بر اساس چارت سازمانی را از مهمترین چالش های دادسرای شهرستان نام برد و با بیان اینکه افزایش دو برابری شعب تحقیق روند رسیدگی به حجم زیاد پرونده های قضایی را سرعت بخشید، خاطرنشان کرد: برای نخستین بار کلیه پرونده های قضایی در سامانه الکترونیک ثبت شده و بیش از 94 درصد اخطاریه ها و اوراق قضایی بصورت الکترونیک ابلاغ می شود.

دادستان سابق شاهین شهر و میمه خاطرنشان کرد: از سال گذشته تمامی شکایات به صورت الکترونیک و از طریق دفاتر خدمات قضایی دریافت و بصورت سیستمی به شعب تحقیق جهت رسیدگی ارجاع داده می شود.

دادستانی مدافع جان و مال مردم و ارزش‌های عمومی جامعه است

رئیس دادگستری شهرستان شاهین‌شهر و میمه در ابتدای این مراسم ضمن خبر مقدم و تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهداء(ع) دادستانی را ملجا همه آحاد جامعه دانست و اظهار کرد: دادستانی و مدعی العمومی جایگاهی خطیر و وسیع است که بیش از همه مدافع جان و مال مردم، ارزش‌ها و سرمایه های عمومی جامعه است.

محمود باقری افزود: بیش از چند صد عنوان وظیفه با همه پیچیدگی ها بر عهده دادستانی قرار دارد که غفلت یا اشتباه در اولویت بندی آنها آثار مخربی را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه دادستان سابق این شهرستان در مدت چهارساله خدمت خود صادقانه و انقلابی به وظایف خطیر خود عمل کرده است، گفت: قناعت و پاک دستی دُر گران بهایی است که همه مسئولان موظف هستند در دوران خدمتگذاری خود به آن پایبند باشند.

ادامه دهنده راه دادستان سابق شاهین شهر و میمه هستم

دادستان جدید شهرستان شاهین شهر و میمه، نیز با تأکید بر حفظ اقتدار و قاطعیت دستگاه قضا در اجرای عدالت اظهار کرد: به عنوان مدعی العموم در اجرای عدالت که یکی از محورهای بیانیه گام دوم انقلاب است تلاش خواهم کرد گوش شنوای مردم باشم و امیدوارم همه دلسوزان انقلابی شهرستان یاری دهنده در این مسیر باشند.

نصراله صالحی، تاکید کرد: با اتکا به خداوند متعال بر اساس وظیفه قانونی تلاش قاطعانه برای اجرای عدالت، پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی و رسیدگی به شکایات و تظلمات، پیگیری حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرم و برخورد با مفسدین که از مطالبات به حق مردم است خواهم داشت و در این مسیر رفتارهای مخالف با معیارهای اسلامی را تحمل نخواهم کرد.

وی با بیان اینکه در مدت آشنایی با دادستان سابق شاهین شهر ایشان را فردی مومن و متدین، انقلابی و با صداقت یافتم، به برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با حضور ایشان در مساجد شهرستان اشاره کرد و افزود: این جلسات با قوت بیشتر در مساجد شهرستان برگزار خواهد شد.

در پایان مراسم، از تلاش‌های چهار ساله محسن بوسعیدی داستان سابق قدردانی و سید نصراله صالحی به‌عنوان دادستان جدید شهرستان شاهین‌شهر و میمه معرفی شد.

در این رابطه بخوانید

*در چهار سال گذشته ۷۰۰ واحد صنفی در شاهین‌شهر تعطیل شده است

*تفاوت قیمت اقلام در بازار شاهین شهر ناشی از کمبود نیرو نظارتی است

*عمل کرد تعزیرات حکومتی در شاهین شهر ناکافی است

*برپایی قسط و عدل در جامعه بر عهده مردم است

*برخی از دستگاه های فرهنگی به وظایف خود کامل عمل نمی کنند

*حکم اعدام سارق مسلح طلافروشی شاهین شهر صادر شد/ سگ گردانی های برخی، عموم شهروندان را آزرده خاطر کرده است

*شیوه غلط معماری شهری پرونده های محاکم قضایی را افزایش داده است

*در یک سال اخیر ۴۸ هزار پرونده قضایی مختومه شده است

*بازدید دادستان شهرستان شاهین شهر و میمه از روستای سیل زده سُه

*ایجاد فروشگاه های بزرگ بدون ضابطه در شاهین شهر، ۷۰۰ واحد صنفی کوچک را به تعطیلی کشانده است

*مسئول تراز انقلاب اسلامی خود را پاسخگوی مطالبات مردم می داند

*حاکمیت تفکر لیبرال بر بخشی از مدیریت اجرایی شهرستان از دهه هفتاد

*لیبرال ها و منافقین دشمنان اصلی شهید بهشتی بودند

*بررسی ۵۰ هزار پرونده قضایی در سال ۹۶

*نقش دوجانبه مردم و مسئولان در ارتقاء امنیت اجتماعی/ لزوم تشکیل هیئت های امر به معروف و نهی از منکر

*امر به معروف و نهی از منکر بهترین حوزه برای اقدام آتش به اختیار است

*دستگاه قضا اشراف اطلاعاتی کامل بر عملکرد نامزدهای انتخاباتی دارد/ با برهم زنندگان قانون برخورد جدی می شود

*فراگیر شدن تذکر لسانی به کاهش آسیب های اجتماعی کمک می کند

*برخورد جدی با پدیده سگ گردانی در شاهین شهر/ بیش از ۲ هزار خودروی متخلف امنیت اخلاقی توقیف شده اند

*هیچ ماموری بدون شاکی خصوصی به منازل ورود نکرده است

*برخورد قاطع با متخلفان سگ گردانی در اماکن عمومی/ تکذیب ورود مامورین به منازل مردم در شاهین شهر

*باید برای آحاد مردم راه امر به معروف و نهی از منکر کردن مسئولان باز باشد

*کمبود قاضی و ازدیاد پرونده روند دادرسی را طولانی می کند

*رئیس جدید دادگستری و دادستان جدید شاهین شهر و میمه معرفی شدند/ تصاویر

انتهای پیام/