شاهین پرس

هیئت های مذهبی و خیران شاهین شهر به پویش مهرکریمانه پیوستند

کدخبر: 83463
۱۱ شهریور ۱۳۹۸ در ساعت ۱۰:۰۹ قبل از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ شروع سال تحصیلی برای دانش آموزان با شوق کودکانه خرید لوازم تحریر همراه است اما بسیاری از دانش آموزان نیازمند این شور و حال را تجربه نمی كنند و از لذت آن محروم هستند، کودکانی که با فرارسیدن مهرماه به جای داشتن حس شوق بازگشایی مدارس حسرت رفتن به مدرسه و داشتن لوازم ساده مانند کیف، دفتر و لوازم تحریر را به دوش می کشند که این کودکان یا از رفتن به مدرسه سرباز می زنند یا با افت تحصیلی مواجهه می شوند.

سال گذشته با بالا رفتن نرخ ارز در کنار افزایش قیمت کالاهای اساسی و ضروری شاهد افزایش قیمت نوشت افزار و لوازم ضروری مدرسه بودیم اما در آستانه فرارسیدن شروع سال تحصیلی جدید و با وجود ثبات قیمت ارز در اکثر بازارها، همچنان سایه سنگین گرانی بر بازار نوشت‌افزار و لوازم مدرسه حاکم بوده و نگاهی اجمالی به برچسب قیمت محصولات و لوازم ضروری مدرسه دانش آموزان گواه تفاوت فاحش قیمت‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته را بیان می کند.

ناگفته پیداست که بالا بودن قیمت نوشت افزار و تناسب نداشتن آن با درآمد خانواده‌ها امروزه علاوه بر خانواده های بی بضاعت دغدغه بسیاری از خانواده ها شده و قدرت خرید حتی لوازم التحریر و مدرسه تولید داخل نیز برای آنان دشوار است.

در این میان علاوه بر نهادهای حمایتی، افراد دلسوز و خیر جامعه بر اساس آموزه های دینی و با هدف کمک و دستگیری نیازمندان با راه اندازی پویش های مردمی علاوه بر خود دیگر هموطنان را برای کمک و یاری یکدیگر دعوت به مشارکت می کنند و کمک های مردمی را جمع آوری و بین نیازمندان توزیع می کنند.

پویش مردمی مهرکریمانه با هدف حمایت از کودکان و دانش آموزان نیازمند و بی بضاعت برای تامین لوازم ضروری مدرسه آنان در آستانه شروع سال تحصیلی جدید راه اندازی شده است.

مهر کریمانه شورای هیات مذهبی شاهین شهر به عشق حضرت علی(ع)

محمدحسین بزله در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ با استقبال از طرح مهر کریمانه که به منظور حمایت از کودکان کم بضاعت برای ادامه تحصیل راه اندازی شده، اظهار کرد: شورای هیات مذهبی شهرستان شاهین شهر و میمه با تاسی از سیره اهل بیت(ع) در طرح های حمایت از نیازمندان جامعه مشارکت فعال دارد.

مسئول شورای هیات مذهبی شهرستان شاهین شهر و میمه، با اشاره به برخی اقدامات انجام شده گفت: بر اساس رسالت دینی و انسانی خود در جریان وقوع سیل استان خوزستان در ابتدای سال جاری، تعدادی از اعضای هیات مذهبی شهرستان همراه با سایر هموطنان با تمرکز بر کودکان و دانش آموزان ضمن تهیه اقلام ضروری، برای کودکان نیز نوشت افزار و لوازم ضروری مدرسه تهیه و بین آنان توزیع شد.

وی اضافه کرد: شورای هیات مذهبی شهرستان همچنین به مناسبت دهه امامت و ولایت با شرکت در پویش مردمی فقط به عشق علی(ع)، دو برنامه اردویی تفریحی مجزا، برای حدود 50 نفر از کودکان تحت حمایت بهزیستی و کودکان کار کردند که در این برنامه ها کودکان ضمن بازدید از باغ پرندگان و پروانه های اصفهان و تفریح و سرگرمی در شهربازی شاهین شهر و صرف ناهار لوازم التحریر دریافت کردند.

بهرام عمویی مسئول هیئت رزمندگان اسلام شاهین شهر نیز در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: همنشینی و حمایت از نیازمندان جامعه همواره از سیره اهل بیت(ع) بوده و وظیفه همه مسلمانان و شیعیان نیز پیروی از این سنت نیکو و پسندیده است.

وی با استقبال از پویش مهر کریمانه، افزود: هیئت رزمندگان اسلام شاهین شهر با پیوستن به پویش مهرکریمانه، واحد خواهران این هیئت آمادگی برای جمع آوری کمک های مردمی و تهیه و توزیع اقلام ضروری برای کودکان نیازمند را دارند.

مهدی کریمی: رئیس کمیته امداد امام(ره) شاهین شهر نیز با ابراز خوشحالی و قدردانی از برگزار کنندگان پویش مهرکریمانه و دعوت از شهروندان خیر و نیکوکار برای شرکت در این پویش مردمی، اظهار کرد: خیران و نیکوکاران همواره حمایت های دلسوزانه ای از نیازمندان داشته اند و امسال نیز با توجه به افزایش قیمت نوشت افزار و اقلام ضروری مدرسه کودکان نیازمند چشم انتظار یاری خیران و نیکوکاران هستند تا بتوانند با کمک آنان آینده ای روشن و درخشان برای ایران اسلامی رقم بزنند.

انتهای پیام/