۱۰:۱۱ - یکشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۸

افزایش 33 درصدی اعتبارات عمرانی استان اصفهان در سال جاری/ تغییر مرزهای استان اصفهان خطرناک است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان، گفت: اعتبارات عمرانی استان اصفهان امسال 33 درصد رشد داشته است

به گزارش شاهین پرس؛ حسینعلی حاجی دلیگانی، در جلسه شورای اداری شهرستان شاهین شهر و میمه که با حضور معاون هماهنگی  امور عمرانی استانداری و کلیه مدیران شهرستانی برگزار شده بود، موضوع تغییر مرز استان اصفهان را موضوع تاریخ گذشته ای با افزایش تنش‌ها و بالا گرفتن اختلافات خواند و اظهار کرد: تغییر مرزهای استان اصفهان در حوزه زاینده‌رود طرحی خطرناک است که می‌تواند تأمین آب آشامیدنی مردم این استان را با پنج میلیون جمعیت به خطر بیاندازد.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشته قنات های شاهین شهر که تا شرق اصفهان امتداد دارد، ابراز کرد: با عمیق تر شدن دسترسی به سفره های آب زیر زمینی در سالهای اخیر، خطر ورود پساب فاضلاب به این شبکه‌ قنات‌ها، احتمال فرو ریختن بخش هایی از مسیر راه های اصلی و فرعی، خانه های مسکونی و اراضی کشاورزی وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با هشدار به اینکه بخش‌هایی از دشت برخوار فرونشست کرده و ستاد بحران استان اصفهان نسبت به این تهدید ناشی از برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی باید حساس باشد خاطرنشان کرد: کاهش سطح سفره‌های آب زیرزمینی در حالی است که کیفیت آب شیرین در برخی از روستاهای شاهین‌شهر و میمه کاهش محسوسی داشته است.

حاجی دلیگانی، هزینه‌های بالای بخش نظارتی سازمان نظام‌مهندسی را از عوامل افزایش هزینه‌های کارآفرینان در احداث واحدهای تولیدی بخش کشاورزی در این شهرستان عنوان کرد و از معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان خواست برای رونق‌بخشی مسکن در این شهرستان، مجوز تراکم سازی در شاهین‌شهر مجدد از سر گرفته شود.

عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس، احداث سامانه دوم تصفیه‌خانه اصفهان را یکی از طرح‌های ضروری پدافند غیرعامل برای مردم استان اصفهان بیان کرد و افزود: با توجه به هزینه بالای خرید اتوبوس‌های ویژه ناوگان حمل‌ونقل درون و برون‌شهری، احداث طرح خط راه‌آهن شاهین‌شهر- اصفهان، رفت‌ وآمد مردم به این دوشهر را تسهیل و هزینه‌ها را در همه بخش‌ها کاهش خواهد داد.

وی همچنین پیشنهاد داد: در آستانه اولین سالگرد شهادت خردسالترین شهید حادثه تروریستی سال گذشته در اهواز، زنگ آغاز سال تحصیلی در هر دو شهرستان با گرامیداشت یاد شهید محمدطه اقدامی نواخته شود.

اعتبارات عمرانی استان اصفهان امسال 33 درصد رشد داشته است

حجت اله غلامی، نیز در این جلسه از افزایش 33 درصدی اعتبارات عمرانی استان اصفهان در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: بخش عمده‌ای از این مبلغ برای افتتاح بیش از یک هزار و 700 طرح با اعتباری بالغ بر دو هزار و 900 میلیارد تومان در هفته دولت امسال هزینه شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به هشت هزار میلیارد تومان اعتبار ملی در بخش ریلی از برنامه ششم توسعه ابراز کرد: مجموعه مدیران استان اصفهان تاکنون موفق به جذب 700 میلیارد تومان اعتبار ملی در حوزه راه سازی شده اند و تلاش می کنند که  مبلغ 150 میلیارد تومان دیگر از این اعتبار را برای احداث راه‌آهن شهری اصفهان – شاهین‌شهر و 150 میلیارد اعتبار دوم را نیز برای احداث راه‌آهن اصفهان – نجف‌آباد جذب کنند.

غلامی احداث راه‌آهن شهری شاهین‌شهر- اصفهان را اولویت نخست اعلام کرد و افزود: این طرح هم‌اینک طراحی‌شده و یک میلیارد تومان برای آزادسازی مسیر از بین دو باند آزادراه آزادگان به اصفهان هزینه شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان این نوید را داد که طرح احداث سامانه دوم آب‌رسانی به اصفهان و14 شهر دیگر این استان نهایی شده است که به‌زودی عملیاتی خواهد شد، همچنین سهمیه چهار میلیون تن قیر این استان احتمالاً تا پایان شهریور برای تکمیل بسیاری از طرح عمرانی اختصاص و توزیع خواهد شد و تحول عظیمی را در روند پروژه های عمرانی ایجاد خواهد کرد.

وی با ابراز نگرانی از فرونشست زمین دردشت های برخوار، شاهین‌شهر، مهیار، دامنه و مناطق دیگری همچون فرودگاه شهید بهشتی و عاشق‌آباد اصفهان، خاطرنشان کرد: ستاد مدیریت بحران استان اصفهان در حال تهیه طرح جامعی در خصوص این‌ حوادث است.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار اصفهان، از احداث 47 هزار واحد مسکونی جدید با اختصاص زمین‌های دولتی و خصوصی به انبوه‌سازان خبر داد و افزود: از این تعداد مسکن، هزار و 17 واحد در شاهین‌شهر ساخته خواهد شد.

غلامی، جذب مشارکت بخش خصوصی را از شیوه های دولت در تحقق بودجه سال 98 نام برد و افزود: استانداری اصفهان از مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح‌های عمرانی و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام با نسبت 70 درصد بخش خصوصی و 30 درصد دولتی حمایت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: خرید تضمینی و واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی از دیگر روش های تحقق بودجه برای رونق شهرستان ها است که با ارائه راهکارهای لازم موانع بر سر راه سرمایه گذار را برطرف کرد.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار اصفهان، ایجاد مراکز کارگاهی در مناطق روستایی را از طرح‌های رونق اشتغال در استان اصفهان با مشارکت شهرداری‌ها و اعطای مجوزهای 15 روزه به متقاضیان نام برد و تاکید کرد: با وجود کاهش 15 درصدی آمار تصادف‌های جاده‌ای استان اصفهان در مقایسه با سال گذشته، اما همچنان این استان در ردیف پنج استان پر تصادف کشور قرار دارد.

وی با استقبال از طرح پیشنهادی نماینده شهرستان شاهین‌شهر و میمه در احداث شهرک پوشاک، این طرح را برای رونق اشتغال این شهرستان با اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: طرح تفصیلی شاهین‌شهر بدلیل ایراد بخش هایی از آن برای ارزیابی دوباره به یکی از دانشگاه‌های این استان سپرده‌شده تابه طور دقیق بازنگری شود.

غلامی به موضوع طرح تقسیمات مرزهای استان اصفهان اشاره و تاکید کرد: بدون مصوبه قانونی هیچ کسی حق اظهار نظر در خصوص مرز تقسیمات استان اصفهان را ندارد.

دولت با راهکار مقاومت به جنگ اقتصادی آمریکا رفته است/ همدلی و همگرایی بین مسئولین موجب تقویت روحیه امید و نشاط مردم می شود

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه، نیز شرایط کشور را ناشی از تشدید دشمنی های استکبار و ایادی آن در منطقه دانست و با بیان اینکه دولت با اجرای راهبرد ایستادگی و مقاومت و تقویت انسجام و وحدت مردم به دنبال حل مشکلات کشور است، اظهار کرد: در جنگ اقتصادی آمریکا و غرب علیه ملت ایران هم گرایی و هم آوایی برای صیانت از ارزش های نظام جمهوری اسلامی در بین آحاد مردم و گروه های سیاسی ضروری است.

اسفندیار تاجمیری حمایت از دولت را معطوف به نقد منصفانه دانست و با اشاره به رشد شاخص ها در حوزه های مختلف اقتصادی کشور که موجب ثبات قیمتها شده، ابراز کرد: دولت در دو سال اخیر 25 درصد از مسئولیت ها را به بانوان واگذار کرده است.

فرماندار شاهین شهر و میمه، بازدید های مستمر از ادارات این شهرستان و بررسی عمل کرد مدیران را در بهبود خدمت رسانی دستگاه های اجرایی به مردم موثر دانست و یادآورشد: 51 طرح عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی با 67 میلیارد تومان اعتبار در هفته دولت در این شهرستان به بهره برداری رسید.

وی در ادامه تکریم ارباب رجوع، مدیریت هزینه های جاری، همکاری و تعامل با رسانه ها و هماهنگی برای حضور مدیران کل به منظور بهره مندی بیشتر، همکاری در حفظ نظم و آرامش و امنیت و مراقبت در تخلیه تلفنی را به مدیران دستگاه های شهرستان تاکید کرد.

فرهنگ دفاع مقدس روحیه خودباوری را در بین جوانان افزایش می دهد

فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران شهرستان شاهین شهر و میمه از برپایی نمایشگاه بزرگ هفته دفاع مقدس باز طراحی عملیات کربلای 3 در شاهین شهر خبر داد و با قدردانی از اختصاص اعتبار فرمانداری برای برپایی این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس با هدف آشنایی نسل جوان با رشادت ها رزمندگان دوران دفاع مقدس و تبیین فرهنگ ما می توانیم در مقابل تهدیدات دشمنان برگزار خواهد شد.

سرهنگ پاسدار مسعود جهانگیری، با بیان اینکه همزمان با 31 شهریور صبحگاه مشترک در جوار شهدای گمنام بوستان انقلاب برگزار می شود، تاکید کرد: آشنایی نسل جوان با زاویه های پیدا و پنهان دفاع مقدس روحیه خودباوری را در بین جوانان افزایش می دهد و فرهنگ ایثار و شهادت که برگرفته از مکتب حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را می آموزند.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ عاشورا جامعه اسلامی را در برابر تهاجم فرهنگی بیمه می کند، خاطرنشان کرد: خاورمیانه از گذشتگان بسیار دور در میان گسل جنگ قرار داشته و تاکنون 13 جنگ که به طور تقریبی هر شش سال یکبار یک جنگ به خود دیده است.

سرهنگ جهانگیری با اشاره به عبور 70 درصد انرژی جهان از مسیر تنگه هرمز و خاورمیانه، تاکید کرد: ولایت پذیری مهمترین وظیفه و راهبرد در برابر تهدیدات دشمنان است.

مدیران و مسئولان مراقب رفتار و عملکرد خود باشند که به پای کارگزاران جمهوری اسلامی گذاشته می شود

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه نیز با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و با تاکید بر اهمیت برپایی مجالس عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) اظهار کرد: شور عزاداری و تبیین هدف قیام امام حسین(ع) دو حوزه اصلی عزاداری های ایام محرم است و نباید هیچ کدام فراموش یا کم رنگ شود.

حجت الاسلام حسن بابایی از استخراج و بازشناسی 152 معروف و منکر در حوزه های فردی، خانوادگی و اداری مسئولان خبر داد و ابراز کرد: همه ما مدیران و مسئولان چه بخواهیم و چه نخواهیم کارگزاران نظام جمهوری اسلامی هستیم که عملکرد، رفتار و ظاهر ما معطوف به حکومت اسلامی می شود و باید بسیار مراقب باشیم.

وی با انتقاد و ابراز تاسف از آهنگ های مبتذل به عنوان پیشواز تلفن همراه برخی از مسئولان، خواستار توقف این گونه رفتارها شد و تاکید کرد: باید با مراقبت از خانواده های خود از خطر انحراف آنان جلوگیری کنیم که خطای انها به پای مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی گذاشته می شود.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه، مدیران و مسئولا در حوزه اداری باید مدیریت جهادی را سرلوحه خود قراد دهیم تا زمینه را برای رسیدن به هدف اصلی که ایجاد تمدن نوین اسلامی است را فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هیات های عزاداری و سخنرانان مذهبی باید در کنار برگزاری مراسم باشکوه عزاداری فرهنگ عاشورا که فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت امام سوم شیعیان در واقعه کربلا است را برای نسل جوان تبیین کنند.

نقد منصفانه راهکار مناسبی برای نقد عملکرد دولت است

حجت الاسلام سیدحمیدرضا هاشمی امام جمعه شهر گز هم با اشاره به روایتی از پیامبراکرم(ص) مناسب ترین روش برخورد با عملکرد دولت را نقد منصفانه بیان کرد و افزود: نقد منصفانه نقدی است که همراه با هدف اصلاح، باحکمت و موعظه، پرهیز از توهین و همراه با راه حل باشد که در نهایت موجب انسجام آحاد مردم، تقابل بادشمنان و جلوگیری از دوقطبی شدن جامعه می شود.

در ادامه این جلسه ضمن تجلیل از تعدادی از مدیران فعال و برتر شهرستان 52 پروژه عمرانی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و رفاهی با اعتباری بالغ بر 67 میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی شد

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.