شاهین پرس

درآمدزایی پایدار نیازمند سرمایه گذار بخش خصوصی است/ اختصاص یک و نیم میلیارد دلار برای حمایت از طرح های توسعه روستایی

کدخبر: 83449
۹ شهریور ۱۳۹۸ در ساعت ۹:۱۵ قبل از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ حسینعلی حاجی دلیگانی، در پنجمین جشنواره انگور و بومگردی روستای حسن رباط بخش میمه، برگزاری جشنواره ها را موجب افزایش همدلی بین مردم دانست و اظهار کرد: رونق اقتصادی با معرفی و برندسازی برترین محصولات منطقه از دیگر اثرات مفید برگزاری چنین جشنواره هایی است.

نماینده مردم شهرستان شاهین شهر و میمه/ برخوار، با تاکید بر اینکه درآمدزایی پایدار نیازمند سرمایه گذار بخش خصوصی است خاطرنشان کرد: با وجود همکاری دستگاه های خدمات رسان دولتی، راه خروج از شرایط فعلی اقتصادی در مناطق روستایی، حضور سرمایه گذاران کارآفرین، حمایت مسئولان محلی و بازگشت اهالی مهاجرت کرده به منطقه است.

وی از عدم همکاری و حمایت برخی افراد برای ورود سرمایه گذار بخش خصوصی انتقاد کرد و افزود: شرکت کشت و صنعت میمه که با تلاش خوب اهالی و حمایت مسئولان راه اندازی شد، صنعت فناوری سنگ لایبید با میلیون ها تن لاشه سنگ فرآوری شده و استخراج و فرآوری روزانه یک کیلو طلا از معدن طلای موته را از دیگر نمونه های حضور سرمایه گذار بخش خصوصی در بخش میمه یاد کرد که زمینه اشتغال تعداد زیادی از افراد را فراهم کرده است.

حاجی دلیگانی، تاکید کرد: ایجاد اشتغال و کسب و کار با درآمد پایدار با وجود موقعیت آب و هوایی بسیار خوب به سرمایه گذار بخش خصوصی و تلاش اهالی منطقه نیازمند است که موجب ماندگاری و تثبیت جمعیت روستایی منطقه می شود.

اختصاص یک و نیم میلیارد دلار برای حمایت از طرح های اشتغال زایی و توسعه روستایی

علی رحمانی، نیز با بیان اینکه از جمله وظایف دفتر امور روستایی استانداری اصفهان حمایت از طرح های بومگردی روستایی اشتغال زا است، اظهار کرد: مبلغ یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه روستایی برای اشتغال زایی اختصاص یافته که در قالب تسهیلات ارزان قیمت در اختیار سرمایه گذاران خلاق و کارآفرین قرار داده می شود.

مدیر کل امور روستایی استانداری اصفهان، تشکیل هیئت های اندیشه ورز را از جمله شیوه نامه های پیشرفت روستایی نام برد و افزود: هیئت اندیشه ورز گردشگری یکی از پنج هیئت نام برده شده می باشد که ضمن کمک به برندسازی محصولات روستایی و معرفی روستای هدف گردشگری، دهیاران را برای پیشرفت روستا یاری می دهد و موجب حفظ جمعیت روستایی می شود.

ضرورت توسعه گردشگری در پیشرفت روستایی

فریدون الهیاری، با تاکید بر ضرورت توسعه گردشگری روستایی اظهار کرد: حمایت از طرح های بومگردی و با معرفی جامع و کامل ظرفیت های روستایی نقش ویژه‌ای در جذب گردشگر و معرفی اقامتگاه های بومگردی دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان، برگزاری جشنواره های سالانه و فصلی را موجب رونق گردشگری و اقتصادی روستاها دانست و خاطرنشان کرد: انگور یکی از محصولات برتر کشاورزی روستای حسن رباط است که برگزاری جشنواره انگور در چهار سال گذشته در رشد گردشگری و رونق اقتصادی این روستا نقش بسزایی داشته است.

وی افزود: جشنواره انگور و بومگردی روستای حسن رباط بخش میمه با وجود استقبال کم در اولین سال برگزاری امروز در پنجمین سال خود با استقبال چشمگیر گردشگران از نقاط مختلف استان برگزار می شود و این ناشی از تاثیر مثبت این جشنواره است.

دولت آمادگی برای فراهم کردن زمینه های اشتغالزایی و کارآفرینی دارد

اسفندیار تاجمیری، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر نظام مقدس جمهوری اسلامی و تبریک هفته دولت، و با اشاره به برگزاری جشنواره های خربزه گرگاب، قنات و قالی میمه و انگور حسن رباط، اظهار کرد: برگزاری چنین جشنواره هایی زمینه شور و نشاط اجتماعی و رونق اقتصادی و اشتغال زایی را فراهم می کند.

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه، خاطرنشان کرد: رسال اصلی جشنواره ها را معرفی ظرفیت ها و فرصت های روستایی به سرمایه گذاران، کارآفرینان و اهالی مهاجرت کننده است که در این خصوص دولت آمادگی دارد در حوزه کارگشایی، ارائه تسهیلات و اشتغالزایی زمینه کارآفرینی را فراهم کند.

افتتاح طرح های عمرانی و اقتصادی همزمان با برگزاری پنجمین جشنواره انگور در روستای حسن رباط

پنجمین دوره جشنواره انگور، بومگردی و گردشگری روستای حسن رباط با هدف ایجاد توسعه پایدار، جلوگیری از مهاجرت اهالی روستا، معرفی ظرفیت های اقتصادی، گردشگری، صنایع دستی و غذاهای محلی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و استقبال گسترده گردشگران برگزار شد که اجرای گروه های هنری و موسیقی اقوام و برپایی نمایشگاه با غرفه های متعدد گردشگری، صنایع دستی، غذاهای بومی و محلی عرضه محصولات فرهنگی از جمله برنامه های جنبی این جشنواره بود.

از حدود 200 هکتار تاکستان روستای حسن رباط بخش میمه سالانه قریب به دو هزار تن انگور برداشت می شود که ۴۰ درصد آن به تازه خوری، ۱۰درصد به تولید غوره و ۵۰ درصد به صنایع تبدیلی اختصاص داده می شود. سال 95 و همزمان با برگزاری دومین جشنواره انگور کارگاه روغنگیری هسته انگور در این منطقه به بهره برداری رسید و زمینه اشتغال حدود 30 نفر از مردم منطقه را فراهم کرد.

همزمان با برگزاری پنجمین جشنواره انگور حسن رباط، سالن ورزشی چند منظوره ورزشگاه شهدای روستای حسن رباط با ۹۶۰ مترمربع زیربنا و سه میلیارد تومان اعتبار و شرکت تولیدی بهداشت گستر زرکان با نام برند «گیسو» در یک هزار و یکصد متر زبربنا و پنج میلیارد تومان اعتبار بخش خصوصی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در این روستا افتتاح و به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/