۱۶:۲۰ - سه شنبه ۰۵ شهریور ۱۳۹۸

سرپرست فرمانداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه:

50 درصد صنایع تولیدی شهرستان فعال هستند/70 درصد تصادفات درون شهری ناشی از فرهنگ ترافیکی مردم است

سرپرست فرمانداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: با اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در حال حاضر بیش از 50 درصد ظرفیت صنایع تولیدی این شهرستان با شاخص جامعه کارگری قریب به 85 هزار نفر فعال هستند.

به گزارش شاهین پرس؛ اسفندیار تاجمیری پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و با تشریح فعالیت واحدهای  صنعتی شهرستان، اظهار کرد: شهرستان شاهین شهر و میمه با بیش از دو هزار و 500 مجموعه صنعتی، رتبه دوم تولیدات صنعتی استان و رتبه اول ارزش افزوده را به خود اختصاص داده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان شاهین شهر و میمه، تصریح کرد: علی رغم وجود چالش ها و مشکلات اقتصادی و معیشتی، با اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در حال حاضر بیش از 50 درصد ظرفیت صنایع تولیدی این شهرستان با شاخص جامعه کارگری قریب به 85 هزار نفر فعال هستند.

وی تشکیل دبیرخانه شورای سرمایه گذاری در فرمانداری شهرستان را از اقدامات مهم در جذب سرمایه گذار و رونق کسب و کار دانست و افزود: با هدف پیگیری متمرکز در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری برای نخستین بار دبیرخانه شورای سرمایه گذاری فرمانداری شهرستان تاسیس شد که طرح های خوبی در جلسات این شورا مطرح شده است.

بهره برداری از 51 طرح اقتصادی و عمرانی با 67 میلیارد تومان اعتبار در هفته دولت

تاجمیری، از افتتاح 51 طرح اقتصادی، عمرانی، کشاورزی با اعتباری بالغ بر 67 میلیارد تومان در هفته دولت در شهرستان شاهین‌شهر و میمه خبر داد و افزود: همه این طرح ها ازجمله عملیات احداث بازار جدید فلافل فروشی در محل کمپ گردشگری شرق شاهین شهر و بهره برداری از یک واحد مرغداری روستایی با 40 میلیارد تومان اعتبار بخش خصوصی روز شنبه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در مناطق شهری و روستایی شهرستان کلنگ زنی و به بهره برداری خواهند رسید.

وی از اعلام آمادگی لازم برای هر گونه سرمایه‌گذاری و یا برطرف کردن مشکلات سرمایه‌گذاران در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه خبر داد و افزود: دو طرح بزرگ ملی این شهرستان از جمله احداث مجتمع بزرگ صنایع غذایی کشور با اعتباری بالغ‌ بر ۲۵۰ میلیارد تومان همزمان با سفر رئیس‌جمهور و هیات دولت به بهره برداری می رسند.

سرپرست فرمانداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه، در تشرح اقدامات شورای مبارزه با مواد مخدر این شهرستان اظهار کرد: حوزه مواد مخدر به سه حوزه پیشگیری، مبارز و درمان تقسیم می شود که پیشگیری مهم‌تر از درمان است و اعتقاد داریم برای کسب موفقیت بیشتر باید فعالیت های این حوزه از امنیتی خارج  و به اجتماعی تبدیل شود.

وی ضمن قدردانی از مجموعه اقدامات فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان مبارزه با مواد مخدر و باندهای قاچاق مواد افیونی، ابراز کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان دریکی از جدیدترین اقدامات خود موفق به کشف و دستگیری اعضای یک شبکه سازنده مواد مخدر صنعتی شده است.

تاجمیری، با تاکید بر رعایت الزامات قانونی زیست محیطی صنایع شهرستان، خاطرنشان کرد: شهرستان شاهین شهر و میمه با قریب به 300 هزار نفر جمعیت و 9 شهرک صنعتی فعال که دومین شهر صنعتی استان اصفهان محسوب می شود و ناگزیر از ملاحظات زیست محیطی است، اما متاسفانه اداره محیط‌ زیست آن فاقد ساختمان اختصاصی اداری و نیروی کارشناس کافی است.

وی به مسئولان شهرک صنعتی چرمشهر شهرستان شاهین‌شهر و میمه هشدار داد در صورتی که واحدهای خود را با الزامات و قوانین محیط‌زیست هماهنگ نکنند، بدون هیچ‌گونه تعارف و اغماضی از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری می شود، متذکر شد: برای سرمایه گذارانی که فعالیت آن‌ها بر سلامت و آرامش مردم خدشه‌ای وارد نکند فرش قرمز پهن می‌کنیم.

8 هزار نفر اتباع بیگانه مجاز و غیر مجاز در شهرستان سکونت دارند

سرپرست فرمانداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه، شمار اتباع بیگانه مجاز و غیرمجاز ساکن در این شهرستان را حدود 8 هزار نفر برآورد کرد و ضمن قدردانی از از عملکرد نیروی انتظامی در جمع‌آوری اتباع بیگانه غیرمجاز گفت: کمیته‌ای متشکل از اداره کار و تعاون، اداره صنعت و معدن و نیروی انتظامی برای بازرسی و برخورد با اصناف و صنایعی که از اتباع بیگانه غیرمجاز استفاده می‌کنند، تشکیل شده است تا ضمن شناسایی کارفرمایان متخلف از ادامه فعالیت و اسکان اتباع غیرمجاز در شهرستان جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه اتباع بیگانه دارای مجوز، در برخی از مشاغل محدود مجاز به کار می باشند، خاطرنشان کرد: کارفرمایانی که از نیروی انسانی خارجی استفاده می‌کنند به‌جز مشاغلی که برای اتباع بیگانه بر اساس قانون کار تعریف‌شده است، دیگر به‌هیچ‌عنوان کارفرما این حق را ندارد در سایر فعالیت‌های خود از نیروی انسانی خارجی استفاده کند و باید نیروی انسانی داخلی در اولویت و زمره فعالیت‌های او باشد در غیر این صورت طبق قانون با آنها برخورد می شود.

تاجمیری با اشاره به فعالیت های فصلی کودکان کار در شاهین شهر ابراز کرد: بر اساس مصوبات انجام شده برای ساماندهی کودکان کار بزودی مرکز موقت برای انها راه اندازی می شود و مرکز نگهداری شبانه (گرمخانه)کودکان کار و کودکان با خانواده آسیب دیده با مشارکت شهرداری و شواری شاهین شهر احداث می شود.

70 درصد تصادفات درون شهری ناشی از فرهنگ ترافیکی مردم است

وی از افزایش آمار تصادفات درون شهری شاهین شهر خبر داد و افزود: در حالی که آمار تصادفات جاده ای و برون شهری شهرستان کاهش محسوسی داشته است اما آمار تصادفات درون‌شهری در شاهین‌شهر نگران کننده است که 70 درصد این تصادفات ناشی از فرهنگ ترافیکی مردم شهر است و این زیبنده شهری با عنوان شهر با فرهنگ و باسواد نیست که البته تلاش رسانه‌ها در ارتقاء فرهنگ رانندگی در این شهر در کاهش آمارتصادف های درون شهری موثر خواهد بود.

فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه در ادامه این نوید را داد که علاوه بر واگذاری بخش‌هایی از ورزشگاه ملت شاهین‌شهر به بخش خصوصی، زمین چمن مصنوعی در این ورزشگاه احداث و فعالیت استخر سرپوشیده ملت نیز در چند هفته آینده نهایی خواهد شد.

وی با یادآوری این‌که از ورزش قهرمانی بانوان حمایت می‌کند، تأکید کرد: با وجود حمایت‌های مالی برخی از صنایع و سرمایه‌گذاران از ورزش، این روند حمایتی از ورزش بانوان مطلوب نیست؛ بانوان ورزشکار که به امضای قراردادهای سفید با برخی از باشگاه‌ها مجبور می‌شوند می‌توانند اعتراض قانونی خود را در این خصوص از مراجع ذیصلاح پیگیری کنند.

تاجمیری با اشاره به رتبه نخست توسعه منابع انسانی شاهین شهر در استان اصفهان، خاطرنشان کرد: شهرستان شاهین‌شهر و میمه بعد از شهرستان لنجان دارای رتبه دوم نرخ بیکاری در استان اصفهان است که نرخ رشد مهاجرت به شاهین شهر ۴.۵ برابر کل استان اصفهان است.

وی از تشکیل ستاد انتخابات شهرستان شاهین‌شهر و میمه با شعار صیانت از حقوق انتخاب‌کنندگان و انتخاب شوندگان خبر داد و گفت: همه اخبار و فعالیت‌های انتخاباتی در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه به‌شدت رصد و پایش می شود و به همه افرادی که قصد حضور در انتخابات را دارند توصیه می‌کنیم که به قانون و برنامه زمان‌بندی‌شده انتخابات از سوی وزارت کشور پایبند باشند.

سرپرست فرمانداری شاهین شهر و میمه، با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد فضایی را برای مشارکت حداکثری مردم فراهم کنیم، بیان داشت: مردم باید از حق انتخاب خود صیانت کنند و تحت تأثیر جریانات و فضاسازی‌های سیاسی قرار نگیرند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.