شاهین پرس

تجلیل از سادات تا اطعام غدیر، در جشن های عید بیعت با ولایت

کدخبر: 83257
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ در ساعت ۹:۰۵ قبل از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ کاروان بزرگ غدیر پس آنکه گل واژه «من کنت مولا فهذا علی مولا» بر لبان پیامبر جاری شد حرکت پیوسته خود را آغاز و امروز پس از قرن ها به زمانی رسیده که مدعیان عدالت و آزادی در گوشه و کنار این کره خاکی با سقیفه ها به خونریزی مشغول هستند اما اگر گوش تیز کنیم این صدای زنگ کاروان غدیر است که سکوت غمبار یک جهان بی عدالتی در برابر ظلم و ستم را در هم می شکند و همچنان نام علی(ع) است که عدالت را معنا بخشیده و به ستم دیدگان و مستضعفان امید ظهور وارث غدیر برای اجرای عدالت می دهد.

غدیر روز جشن عدالت خواهان و آزاداندیشان تاریخ است و شیعیان جهان همه ساله این روز بزرگ که به نام روز بیعت با ولایت و امامت نام گرفته را گرامی می دارند و به شادی و سرور می پردازند.

امسال نیز همزمان با فرارسیدن هجدهم ذی الحجه روز عید سعید غدیر خم، روز اکمال دین با اعلان ولایت امیرمنان حضرت علی (ع)، مراسم های مختلف مردمی جشن و شادی در سراسر نقاط مختلف شهرستان شاهین شهر و میمه برگزار شد و شیعیان و دوستداران خاندان عصمت و طهارت ارادت خالصانه خود به ساحت مقدس حضرت امیرمومنان علی علیه السلام را به نمایش گذاشتند.

واقعه غدیر، ادامه رسالت پیامبران الهی است

واقعه غدیر، ادامه رسالت پیامبران، همواره مورد توجه شیعیان و از جمله متولیان مساجد قرار دارد و یکی از بهترین مراکز برای تبلیغ و گسترش فرهنگ غدیر است، بر همین اساس مجالس جشن و سرور عید بزرگ ولایت و امامت در کلیه مساجد و حسینیه ها برپا بود و نوای مولودی خوانی و مدیحه سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، همراه با سخنرانی کارشناسان مذهبی، از ماذنه های مساجد شهر شنیده می شود، مداحان و شاعران در وصف حضرت امام علی (ع) و عید غدیر خم، مولودی خوانی می کنند.

اجتماع عاشقان و ارادتمندان علی بن ابیطالب(ع) در سه راه فردوسی و حرکت به سمت مصلی نماز جمعه شاهین شهر در قالب کاروان شادی غدیر از جمله برنامه های روز عید غدیر بود که برای دومین سال متوالی در این شهر با حضور خادمان حرم رضوی(ع)برگزار شد.

این اجتماع و حرکت کاروان غدیریه که در سده های گذشته در تاریخ کشورمان به ثبت رسیده به عنوان نماد تجدید بیعت با وجود مقدس وارث غدیر حضرت بقیه الاعظم(عج) سال های سال است که روز عید غدیر در شهر مقدس قم از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(ص) تا مسجد مقدس جمکران برگزار می شود.

ایستگاه های پذیرایی با طعم شیرین صلوات میزبان لحظه های عابران

بر پایی چنین مراسماتی در روز عید ولایت، در واقع یکی از مجاهدت‌ها در مسیر عملیات رسانه‌ای دشمنان است؛ همان گونه که شیعیان گریه بر سیدالشهدا(ع) را موجب شعف مضاعف می‌دانند، احیای حرکت کاروان غدیر در عید الله الاکبر هم بالاترین شعف و شادی را به وجود می‌آورد.

ایستگاه های صلواتی برپا شده به عشق مولی علی (ع) همراه با صدای مولودی خوانی و پخش شیرینی و شربت در میان دود اسفند و شهد شیرین صلوات در مسیر حرکت کاروان و دیگر نقاط شهر عابران را به سوی خود دعوت می کند تا به قدر نوشیدن جرعه ای شربت گوارا مهمان لحظه هایشان باشند.

بزرگداشت علما و سادات جلیل القدر از دیگر سنت های حسنه عید غدیر است که در میان شیعیان مرسوم است به طوری که در روز عید غدیر سنت پسندیده دیدار با هفت نفر از سادات همواره مورد توجه و اهتمام شیعیان قرار داشته است و به نیت تکریم خاندان اهل بیت(ع) به دیدار سادات می روند و عید بزرگ ولایت حضرت علی بن ابی طالب(ع) را تبریک گفته و صله ای برای تبرک دریافت می کنند.

مومنان شاهین شهری در روز عید غدیرخم عقد اخوت با هم بستند

بنابر روایت مشهور حضرت خاتم النبیین(ص)در واقعه غدیرخم، با حضرت علی(ع) پیمان برادری بست زیرا پیمان برادری اهمیت و جایگاه ویژه ای در تحکیم بنیاد دولت نوپای اسلام داشت و علاوه بر آن مشخص کننده ویژگی ها و امتیازات خاص اسلام و حکومت اسلامی است، به واقع دولتی که بر اساس برادرى، نشات گرفته از ايمان به وحدانيت آفريدگار و عدالت او، ايمان به روز جزا و برابرى همه مردم در پيشگاه خدا بر پا شده باشد، نتيجه آن توجه مجموعه مشتركى از مردم با ايمان به مبانى و اصول برجسته الهی خواهد بود.

بر همین اساس پیروان پیامبر خاتم(ص) علاوه بر انجام صله رحم، در اجتماعات مختلف روز عید غدیر با یکدیگر عقد اخوت می بندند و بین مومنین آشتی برقرار می کنند تا همواره وحدت و برادری در بین مسلمانان محکم و استوار باشد و راه نفوذ دشمنان بسته باقی بماند.

از دیگر سنت های روز عید غدیر که در شاهین شهر نیز اجرا شد اطعام غدیر بود که با وجود مشکلات معیشتی موجود این سنت به خوبی اجرا شد و اغلب افراد به سهم خود مشارکت کردند علاوه بر آن امسال اطعام نیازمندان در روز عید غدیر با تلاش دفتر نمایندگی خادمیاران حرم رضوی در شهرستان شاهین شهر و میمه، انجام شد و بیش از چهار هزار پرس غذای گرم طبخ توزیع شد، در این برنامه کانون خواهران خادمیار با تهیه و توزیع دو هزار و 800 پرس غذای گرم بین خانواده های فقرا و نیازمندان خانه سالمندان و بیماران خاص، نقش مؤثری ایفا کردند.

پرده خوانی واقعه بزرگ غدیر، همایش تجلی غدیر با سخنرانی حجت الاسلام عالی، برپایی نمایشگاه فرهنگی از خاک تا افلاک، اجرای برنامه های شاد با اجرای هنرمندان و ورزش های زورخانه ای از دیگر برنامه های روز عید غدیر در شاهین شهر بود که با حضور پر شور شهروندان برگزار شد.

در شرایطی که شبکه رسانه ای نظام سلطه به دنبال تضعیف و تحریف باورهای ملت ایران است، مهم‌ترین عملیات رسانه‌ای در کشور عملیات رسانه‌ای غدیر است و اجرای باشکوه جشن های غدیر هم شیطان و هم دست پرورده های او را در شبکه رسانه ای جبهه استکبار ناامید می کند.

انتهای پیام/