۱۰:۵۴ - یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸

31 مرداد؛

سومین جشنواره قنات و قالی میمه برگزار می شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شاهین شهر و میمه گفت: سومین جشنواره قنات و قالی میمه 31 مرداد برگزار می شود.

جواد چهراضی در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ از برگزاری سومین جشنواره قنات و قالی میمه در 31 مرداد خبر داد و اظهار کرد: جشنواره قنات و قالی میمه با هدف معرفی پتانسیل های فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بخش میمه به علاقمندان و گردشگران و ایجاد نشاط است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهین شهر و میمه، با بیان اینکه بخش میمه آثار میراث تاریخی و فرهنگی متعدد و مشهوری از جمله قنات مزدآباد و قنات وزوان دارد، خاطرنشان کرد: قنات مزدآباد با یکی از آثار تاریخی کشورمان محسوب می شود که دارای سد زیرزمینی است و قدمت تاریخی آن به قبل از اسلام می رسد، ۲۵ تیرماه سال 95 در اجلاس استانبول به ثبت جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) رسید.

وی از برگزار همزمان این جشنواره با یازدهمین المپیاد ورزش های بومی محلی استان اصفهان خبر داد و افزود: نمایشگاه گردشگری، صنایع دستی، غذا‌های سنتی و محلی استان اصفهان با غرفه های متعدد و متنوع، رونمایی از سرود شهر میمه از برنامه های جنبی این جشنواره است که روز پنج شنبه ۳۱ مرداد از ساعت 16 در مجموعه ورزشی شهید ایراندوست شهر میمه برگزار می شود.

در سومین جشنواره قنات و قالی میمه که با هنرنمایی حجت اشرف زاده خواننده پاپ کشورمان و اجرای سید مرتضی حسینی، مجری صدا و سیما برگزار می شود، یازدهمین المپیاد ورزش های بومی محلی نیز برگزار و تیم‌های 10 نفره آقایان و بانوان از ۲4 شهرستان استان اصفهان در رشت‌های طناب کشی، دال پلان، لی لی، هفت سنگ و کشتی باهم رقابت خواهند کرد.

لازم به ذکر است؛ بخش میمه شهرستان شاهین شهر و میمه که در شمال استان اصفهان واقع شده است، دارای سه شهر به نام‌های میمه، وزوان و لای بید و روستاهای متعددی از جمله زیادآباد، ازان، خسروآباد، ونداده، حسن رباط، لوشاب و موته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.