شاهین پرس

بیش از 700 خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام(ره) شاهین شهر مستاجر هستند/ شاهین شهر دارای فقر پنهان است

کدخبر: 83120
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ در ساعت ۵:۱۵ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ مهدی کریمی، در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه شاهین شهر، مددرسانی به محرومان و نیازمندان را از اهداف تشکیل کمیته امداد امام(ره) بیان کرد و با اشاره به آمار دو هزار و 200 نفر خانوار تحت پوشش کمیته امداد شاهین شهر، اظهار کرد: سال گذشته از مبلغ 15 میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه کمیته امدادامام(ره) شاهین شهر مبلغ 6 میلیارد تومان  مستمری به مددجویان تحت پوشش این نهاد پرداخت شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهین شهر، اشتغال‌زایی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد برای توانمندسازی و خودکفایی اقتصادی آنان از مهمترین برنامه‌های کمیته امداد عنوان کرد و افزود: سال گذشته سه و نیم میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی با سقف پرداخت 20 میلیون تومان هزینه شده که با توجه به تورم موجود سقف تسهیلات بانکی مددجویان کمیته امداد در سال جاری به ۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه تامین مسکن مددجویان یکی دیگر از شاخص ترین برنامه های کمیته امداد امام(ره) است، خاطرنشان کرد: بیش از 700 خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام(ره) شاهین شهر فاقد مسکن و مستاجر هستند که تسهیلات ودیعه مسکن با سقف 10 میلیون تومان به آنان پرداخت می شود و در تلاش هستیم سالانه حداقل 10 خانوار تحت حمایت با پرداخت تسهیلات بانکی، کمک های بلاعوض و آورده خود مددجو، صاحب خانه و مسکن شوند.

کمیته امداد امام(ره) امانت دار مردم و خیرین است

کریمی، مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) را زنان و کودکان فاقد سرپرست، بد سرپرست و خانواده زندانیان عنوان کرد و افزود: کمیته امداد امام(ره) شاهین شهر سال گذشته مبلغ 15 میلیارد و 700 میلیون تومان در قالب‌ خدمات آموزشی، درمانی، اشتغال زایی، تامین مسکن و پرداخت مستمری، به بیش از دو هزار و 200 خانوار مددجویتحت حمایت خود پرداخت کرده است که از این رقم مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان مربوط به هزینه‌های دانش‌آموزی و دانشجویان، ۵۰۰ میلیون تومان هزینه‌های عمرانی و سایر پرداخت‌ ها است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهین شهر، با اشاره به جمع آوری حدود پنج میلیارد تومانی کمک های نقدی و غیر نقدی نیکوکاران شاهین شهر، تصریح کرد: کمیته امداد امام(ره) امانت دار کمک های مردم و نیکوکاران است و تمامی کمک های خیرین و نیکوکاران شاهین شهر فقط صرف امور نیازمندان همین شهر هزینه می شود و ریالی از آن به جای دیگر ارسال نمی شود.

شاهین شهر دارای فقر پنهان است/ رسانه ها در فرهنگ سازی انفاق نقش موثری دارند

حجت الاسلام کاظم محمدی، با بیان اینکه حضرت امام(ره) با هدف تامین زندگی شرافت مندانه برای فقرا و نیازمندان 22 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی دستور تاسیس کمیته امداد را صادر کردند، افزود: گرچه بدلیل وجود تورم ناشی از برخی سیاستهای ارزی و ریال و خارجی در سال های اخیر تعداد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد افزایش داشته است اما با فرهنگ سازی انفاق می توان براساس وعده الهی از گسترش فقر جلوگیری کرد که در این زمینه رسانه ها نقش پراهمیتی بر عهده دارند.

مسئول زکات شاهین شهر، با انتقاد از نگاه برخوردار مسئولان استان به شاهین شهر که باعث کاهش بودجه دستگاه های مختلف از جمله نهادهای حمایتی و خدماتی می شود، خاطرنشان کرد: برخلاف نگاه برخوردار مسئولان استانی، شاهین شهر دارای فقر پنهان است و همه شهروندان از غنی تا فقیر ظاهر خود را آراسته نگه می دارند.

وی با اشاره به کمک کمیته امداد به مهارت آموزی مددجویان برای رسیدن به خودکفایی اقتصادی و با بیان اینکه کمک های خیرین به سمت ایجاد شغل و کارآفرینی هدایت شده است، تاکید کرد: صنایع کوچک خانگی نقش بسزایی در اشتغال زایی و رونق اقتصادی دارند زیرا همانگونه که چرخ دنده های کوچک موجب حرکت چرخ دنده های بزرگ می شود صنایع کوچک نیز موجب فعالیت صنایع بزرگ و مادر می شود.

حجت الاسلام محمدی، در ادامه به راه اندازی سایت قربانگاه در کمیته امداد امام(ره) شاهین شهر اشاره کرد و افزود: با توجه به تجربه سال گذشته سایت قربانگاه با هدف عرضه دام زنده برای قربانی، ذبح شرعی و بهداشتی با حضور کارشناسان مربوطه و توزیع بین نیازمندان برای رفاه حال شهروندان در روز عید قربان در محل کمیته امداد امام(ره) شاهین شهر راه اندازی می شود.

وی با اشاره به توجه هیئات مذهبی به نیازمندان و محرومان جامعه، گفت: براساس هماهنگی های انجام شده برای نخستین بار در ایام سوگواری ماه محرم سال جاری با همکاری هیئات مذهبی و یکی از خیرین حدود پنج هزار پرس غذای گرم نذری طبخ و بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

خبرنگاران شاهین شهر به جمع حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین پیوستند

دهقان مسئول طرح اکرام و ایتام کمیته امداد امام(ره) شاهین شهر، از وجود 200 کودک یتیم و 300 کودک بدسرپرست تحت پوشش کمیته امداد شاهین شهر در قالب طرح ایتام و محسنین خبر داد و افزود: طرح اکرام ایتام ویژه افراد بی سرپرست و طرح محسنین نیز ویژه افرادی است که سرپرست مناسبی ندارند، و این ۲ گروه علاوه بر دریافت کمک‌های کمیته امداد، از حمایت‌های خیران نیز بهره مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه حمایت‌های کمیته امداد برای دختران تا سن 25 سال و پسران تا سن 18 سال ادامه دارد، خاطرنشان کرد: خیرین و نیکوکاران با حداقل پرداخت ماهیانه 30 هزار تومان می توانند در یکی از طرح های اکرام ایتام و محسنین حمایت و سرپرستی یکی از کودکان را بر عهده بگیرند و با همین مبالغ اندک به رشد و تحصیل این کودکان کمک کنند.

در پایان نشست تعدادی از خبرنگاران در اقدامی خداپسندانه با تکمیل فرم به جمع دو هزار نفر حامی طرح اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد امام(ره) شاهین شهر پیوستند.

انتهای پیام/

راه اندازی مجموعه قربانگاه همزمان با عید قربان در شاهین شهر/ اصناف و بازاریان همواره پیش گام کارهای خیر بوده اند