۱۲:۴۱ - شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۸

فرماندار شاهین شهر و میمه خبر داد:

ثبت چهار اثر فرهنگی ناملموس شهرستان شاهین شهر و میمه در فهرست ملی کشور

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه، از ثبت چهار اثر میراث ناملموس(معنوی) فرهنگی این شهرستان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

به گزارش شاهین پرس؛ اسفندیار تاجمیری، از ثبت چهار اثر میراث ناملموس(معنوی) فرهنگی این شهرستان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد و اظهار کرد: آئین نخل بندی و نخل گردانی روستای مورچه خورت به شماره ۱۷۱۶، مراسم طیالی سوگواری امام حسین(ع) میمه به شماره ۱۷۲۱، مهارت سنتی ساخت طبل عزاداری میمه در خانواده توکلی به شماره ۱۷۲۰، آئین شاطران امام حسین(ع) شهر میمه به شماره ۱۷۲۳ و گویش میمه ای به شماره ۱۷۲۲ در فهرست آثار ملی میراث فرهنگی ناملموس جهانی به ثبت رسیده است.

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه، افزود: این آثار« به منظور اجرای ماده یک قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مصوب سال۱۳۸۲ و مواد«۱۱ و ۱۲» از قانون الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی حفظ میراث فرهنگی ناملموس مصوب سال ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی و نیز اجرای ماده ۱۲ کنوانسیون فوق و مواد ۲ و ۳ آیین نامه اجرایی قانون مذکور مصوب سال ۱۳۸۷ هیات وزیران، به ثبت ملی رسیدند.

تاجمیری، ضمن برشمردن فرصت های شغلی شهرستان در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی، ابراز کرد: برندسازی مقوله بسیار مهم توسعه در جهان امروز است و شهرستان شاهین شهر و میمه با بهره مندی از جاذبه های متعدد خصوصا در حوزه گردشگری می تواند برندهای مختلفی را به خود اختصاص داده و سرمایه گذاری نماید.

وی با بیان اینکه برای توسعه گردشگری باید از همه ظرفیت ها و فرصت ها استفاده شود، خاطرنشان کرد: وجود آثار فرهنگی و تاریخی کهن در این شهرستان یک سرمایه ملی و ارزشمند است و با برنامه ریزی و مدیریت صحیح می توان این ظرفیت را فعال و زمینه جذب سرمایه گذار را فراهم کرد.

تاجمیری ضمن تبریک به اهالی شهر میمه و روستای مورچه خورت از همه کسانی که تلاش در شناسایی و ثبت این اثر در فهرست آثار ملی کردند قدردانی کرد و هر گونه اقدام که موجب حفظ و احیا این اثر گردد را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.