شاهین پرس

امید آفرینی، ظرفیت های کشور را شکوفا می کند

کدخبر: 82982
۲۸ تیر ۱۳۹۸ در ساعت ۳:۵۰ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ حجت الاسلام مرتضی ملکیان، در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهین شهر، با بیان اینکه امید آفرینی در بین آحاد جامعه ظرفیت های کشور را شکوفا و دشمنان را مایوس می کند اظهار کرد: امیدآفرینی، به افزایش تعلق‌خاطر مردم به‌ نظام، رشد ظرفیت‌های گوناگون جامعه، ناامیدی دشمنان، خنثی‌سازی جنگ روانی دشمنان، همبستگی بیش‌تر مردم، جلب حمایت‌های مردمی و پشتیبانی از اقدامات دولت در توسعه کشور منجر خواهد شد.

امام جمعه شاهین شهر، گسترش تقوا را زمینه‌ساز رشد جامعه دانست و با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور تأکید کرد: در خطبه‌های نماز جمعه و در بیان تقوا باید به مصادیق آن از جمله تبیین راه‌های مقابله با ناامیدی جوانان به آینده کشور، دروغ‌پراکنی و تهمت زدن در فضای مجازی بپردازیم.

وی به رهنمود حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درخصوص «لزوم توصیه به تقوا» اشاره کرد و افزود: معظم له فرمودند، یکی از نیازهای امروز جامعه‌ ما تقوا است که زمینه‌ساز حل مشکلات مادی و معنوی جامعه می شود، اما این تقوا باید به‌صورت مصداقی و عینی در خطبه‌های نماز جمعه تبیین شود و نه به‌صورت توصیه‌ کلی و بدون بیان مصادیق.

وی ادامه داد: ایشان «تقوا در فضای مجازی» را از نیازهای جامعه دانستند و افزودند: یکی از گرفتاری‌های امروز ما، رواج دروغ، تهمت، شایعه و مسائلی از این قبیل در فضای مجازی است که باید در خطبه‌های نماز جمعه، لزوم رعایت تقوا در فضای مجازی تبیین شود.

وی اضافه کرد: «بیان چگونگی رعایت تقوا در مسائل خانوادگی و وظایف پدران و مادران در تربیت دینی و اخلاقی فرزندان»، «بیان مصادیق تقوا در روابط زوجین و در مسائل مربوط به اسراف در جامعه» و نیز «اجتناب از دروغ و تهمت در کسب‌وکار و معاملات»، از جمله مصادیق عینی و عملی تقوای مورد نیاز جامعه است که باید در نمازهای جمعه بیان شوند.

امام جمعه شاهین شهر، توصیه مهم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را در تبیین مصادیق رعایت تقوا، «اجتناب از ناامید کردن جوانان» برشمردند و افزودند: برخی‌ها در مدارس، دانشگاه‌ها و حتی در محیط‌های کسب‌وکار، به‌گونه‌ای صحبت می کنند که جوان از آینده ناامید می شود. ناامید کردن جوان یعنی گرفتن فرصت و قدرت عنصر جوان از کشور و جامعه‌ اسلامی و این خود یک منکر است.

حجت الاسلام ملکیان، ادامه داد: رسانه‌های بیگانه و دنباله‌روهای داخلی این رسانه‌ها در جنگ نرم رسانه‌ای، تصویر سیاهی برای جوانان از آینده کشور ترسیم می‌کنند تا این قشر آینده‌ساز را مأیوس کنند.

خطیب نماز جمعه شاهین شهر، با بیان اینکه ملت ایران، با صبر، مقاومت و اتحاد در برابر تروریسم اقتصادی آمریکا پیروز خواهد شد، تصریح کرد: آثار شکست تحریم‌های آمریکا به‌ تدریج دارد پیدا می‌شود و یک نمونه آن خودباوری قطعه سازان صنعت خودروسازی هست که در حال خودکفایی در تولید انواع خودروهای اروپایی با استفاده از قطعات داخلی است.

امام جمعه شاهین شهر، با انتقاد از رفتار متکبرانه سه کشور اروپایی طرف برجام اظهار کرد: کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه بدون عمل کردن به 11 تعهد برجامی خود و در ادامه دنباله‌روی از آمریکا، فقط از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهند که به تعهدات خود ذیل برجام عمل کند.

حجت‌الاسلام ملکیان، راهزنی دریایی نیروی دریایی انگلیس را محکوم کرد و هشدار داد که نیروی دریایی کشورمان این راهزنی دریایی را در زمان مناسب پاسخ خواهد داد.

وی، شورای نگهبان را ضامن بقای نظام جمهوری اسلامی معرفی کرد و افزود: شورای نگهبان در تطبیق قوانین مصوب مجلس با شرع و قانون اساسی، نظارت استصوابی بر انتخابات و تائید یا رد انتخابات وظایف مهمی بر عهده دارد.

خطیب نمازجمعه شاهین شهر، یادآور شد: اقدام مهم شورای نگهبان در رد صلاحیت برخی از نمایندگان متخلف مجلس ششم برای نامزدی دوباره در انتخابات مجلس هفتم شورای اسلامی قابل‌تقدیر است.

وی افزود: سخنان اخیر سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان، درباره رژیم کودک کش صهیونیستی بار دیگر قدرت جبهه مقاومت و ضعف‌های بسیار این رژیم اشغال گر را به ملت‌های منطقه غرب آسیا نشان داد.

حجت‌الاسلام ملکیان، به این نکته اشاره کرد که رژیم جعلی اسرائیل نقطه ضعفی در آماده سازی جبهه داخلی خود برای جنگ دارد و این امر باعث شده است تا حزب الله بتواند امروز به شکل بهتری این جبهه را مورد هدف قرار داده و تلفات بیشتری را بر آن وارد کند.

امام‌جمعه شاهین‌شهر در خطبه نخست نماز ازجمله حقوق مؤمنان بریکدیگررا یاری‌رسانی به هم، پذیرفتن قسم طرف مقابل، گرامی داشتن انعام و بخشش مؤمن و سخن نیکو گفتن درباره برادر دینی ذکر کرد.

وی اضافه کرد بیش از 2 هزار روایت و 250 آیه قران کریم در مذمت ظلم آمده است، خداوند متعال کسانی را که ظلم می کنند را نخواهدبخشید مگر آن که جبران گناه کنند و حق الناس پایمال شده را ادا کنند.

انتهای پیام/