شاهین پرس

کشف و توقیف 223 دستگاه استخراج ارز دیجیتال در شاهین شهر

کدخبر: 82971
۲۷ تیر ۱۳۹۸ در ساعت ۱۰:۴۷ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ مصطفی بهروز نژاد، از توقیف 223 دستگاه استخراج ارز دیجیتال در شاهبن شهر خبر داد و اظهار کرد: این دستگاه ها در یکی از واحد های تولیدی شهرک صنعتی شاهین شهر راه اندازی شده بود و با استفاده از برق صنعتی، ارز دیجیتال (بیت کوین) استخراج می کردند.

مدیر امور برق شهرستان شاهین شهر و میمه، اضافه کرد: با دستور دادستان شهرستان شاهین شهر و میمه در بازرسی از چهار واحد صنعتی 223 دستگاه استخراج ارز دیجیتالی شناسایی و جمع آوری شد.

وی با اشاره به اینکه هر دستگاه استخراج ارز به طور متوسط بیش از 1300 وات مصرف برق دارد افزود: بکارگیری تعداد زیادی از این دستگاه ها در هر مکان برای خروج ارز الکترونیکی و همزمان استفاده از دستگاه های خنک کننده قوی برای دستگاه ها؛ فشار زیادی به شبکه برق وارد می کند.

استخراج ارزهای دیجیتال یا پول مجازی از جمله بیت کوین از یک سال گذشته در کشور رو به گسترش است اما بار مصرف بسیار بالای برق آن می تواند در روزهای اوج مصرف منجر به تخریب شبکه و خاموشی شود.

پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

انتهای پیام/