شاهین پرس

شیوه غلط معماری شهری پرونده های محاکم قضایی را افزایش داده است/ لزوم تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد

کدخبر: 82964
۲۷ تیر ۱۳۹۸ در ساعت ۱۱:۱۰ قبل از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ محسن بوسعیدی، در دیدار مردمی با نمازگزاران مسجد المهدی(عج) شاهین شهر، با اشاره به ضرورت تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر مساجد با محوریت امام جماعت گام موثر در کاهش بسیاری از آسیب های جامعه است که نمازگزاران نسبت به آن باید اهتمام داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهین شهر و میمه، با بیان اینکه کارشناسان امور قضایی و پلیس به اعضای این شورا آموزش‌های لازم حقوقی و قضایی را می‌دهند تا گروه‌های آمرین به معروف و ناهیان از منکر با حمایت قانون تشکیل شود، خاطرنشان کرد: بر اساس موازین شرعی و قانون اساسی، امر به معروف و نهی از منکر، امری عمومی و وظیفه همه مردم است و دستگاه‌های انتظامی و قضایی نیز به موجب قانون موظف هستند از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت کنند.

وی تصریح کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر، پلیس امنیت اخلاقی را در اجرای طرح ناظر یک در برخورد قانونی با افرادی که در خودروها کشف حجاب می‌کنند همکاری و مشارکت خواهند داد.

شیوه غلط معماری شهری پرونده های محاکم قضایی را افزایش داده است

بوسعیدی، با انتقاد از نحوه نادرست مدیریت شهری در مناطق مرکزی شاهین‌شهر، اظهار کرد: در کوچه‌های شش متری خیابان فردوسی، مجتمع‌های مسکونی شش طبقه ساخته و بیش‌تر از ظرفیت این خیابان مراکز تجاری بهره‌برداری شده است که این شیوه غلط معماری شهری، رفت‌وآمد مردم و خودروها را بسیار کند و دشوار کرده و نزاع‌های خیابانی و پرونده‌های شکایات مردم را افزایش داده است.

وی از شهروندان خواست که مطالبات قانونی خود را از شورا و شهردار شاهین‌شهر در خصوص لزوم اصلاح مدیریت شهری بیش‌تر کنند و نگذارند تراکم بالای جمعیتی و رفت‌وآمد خودروها که برای خیابان فردوسی افتاده است برای سایر خیابان این شهر هم بی افتد.

مدعی العموم شهرستان شاهین شهر و میمه  با تاکید بر اینکه هرچه حساسیت مردم به پیرامون محیط زندگی خود در مناطق شهری بیشتر باشد به همان نسبت ضریب امنیت اجتماعی و اخلاقی شهروندان نیز افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: دریک مورد شاهد بودیم که حساسیت یکی از شهروندان به رفت‌وآمدهای مشکوک در یکی از کوچه‌های این شهر به دستگیری و متلاشی شدن باند حرفه‌ای سرقت خودرو منجر شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهین‌شهر و میمه، این نوید را به شهروندان نیز داد که از این پس هر هفته چهارشنبه شب ها در یکی از مساجد این شهر جلسه پرسش و پاسخ برگزار می شود که جلسه آینده در مسجد فاطمیه خیابان عطار شاهین شهر برگزار خواهدشد.

کاهش چشمگیر جرائم در شهرستان شاهین‌شهر و میمه

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه نیز در ادامه این جلسه، از کاهش چشمگیر جرائم در این شهرستان خبر داد و افزود: باوجود افزایش 30 درصدی جمعیت شاهین‌شهر در ایام تابستان و افزایش گشت‌های پلیس، جرائم خشن رخ نداده است.

سرهنگ حسین بساطی، به کاهش 50 درصدی تصادفات جاده‌ای در این شهرستان اشاره کرد و افزود: پدیده بی حجابی و کشف حجاب در خودروها، هنجار شکنی است و پلیس طبق قانون موظف است با آن برخورد کند.

وی تأکید کرد هر راننده‌ای که در خودروی شخصی اقدام به کشف حجاب کند بلافاصله شماره خودرو ثبت و پس از چند دقیقه به اطلاع مالک خودرو می رسد که موظف است به پلیس اخلاقی مراجعه کرده و در خصوص تخلف اخلاقی خود توضیح دهد.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه با اشاره به برخی مشکلات ترافیکی در مناطقی از شاهین‌شهر، از جمله مشکل تردد در فرعی دو غربی خیابان فردوسی و تقاطع سه راهی مسرور، این قول را داد که درخواست‌های مردم را در شورای ترافیک شهرستان شاهین‌شهر و میمه مطرح کند.

سرهنگ بساطی، به اجرای طرح جمع آوری ارازل در بوستان ها و معابر عمومی شاهین شهر اشاره کرد و از موفقیت آمیز بودن این طرح و رضایت مندی شهروندان خبر داد.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه، با تأکید بر اینکه برخورد مؤدبانه در اعمال قانون بسیار تأثیرگذار است، گفت: آموزش مداوم پرسنل این نیرو با قوت ادامه دارد تا پلیس همواره با احترام با مردم برخورد کند.

در این رابطه بخوانید

*در چهار سال گذشته ۷۰۰ واحد صنفی در شاهین‌شهر تعطیل شده است

*تفاوت قیمت اقلام در بازار شاهین شهر ناشی از کمبود نیرو نظارتی است

*عمل کرد تعزیرات حکومتی در شاهین شهر ناکافی است

*برپایی قسط و عدل در جامعه بر عهده مردم است

*برخی از دستگاه های فرهنگی به وظایف خود کامل عمل نمی کنند

*حکم اعدام سارق مسلح طلافروشی شاهین شهر صادر شد/ سگ گردانی های برخی، عموم شهروندان را آزرده خاطر کرده است

*شیوه غلط معماری شهری پرونده های محاکم قضایی را افزایش داده است

*در یک سال اخیر ۴۸ هزار پرونده قضایی مختومه شده است

*بازدید دادستان شهرستان شاهین شهر و میمه از روستای سیل زده سُه

*ایجاد فروشگاه های بزرگ بدون ضابطه در شاهین شهر، ۷۰۰ واحد صنفی کوچک را به تعطیلی کشانده است

*مسئول تراز انقلاب اسلامی خود را پاسخگوی مطالبات مردم می داند

*حاکمیت تفکر لیبرال بر بخشی از مدیریت اجرایی شهرستان از دهه هفتاد

*لیبرال ها و منافقین دشمنان اصلی شهید بهشتی بودند

*بررسی ۵۰ هزار پرونده قضایی در سال ۹۶

*نقش دوجانبه مردم و مسئولان در ارتقاء امنیت اجتماعی/ لزوم تشکیل هیئت های امر به معروف و نهی از منکر

*امر به معروف و نهی از منکر بهترین حوزه برای اقدام آتش به اختیار است

*دستگاه قضا اشراف اطلاعاتی کامل بر عملکرد نامزدهای انتخاباتی دارد/ با برهم زنندگان قانون برخورد جدی می شود

*فراگیر شدن تذکر لسانی به کاهش آسیب های اجتماعی کمک می کند

*برخورد جدی با پدیده سگ گردانی در شاهین شهر/ بیش از ۲ هزار خودروی متخلف امنیت اخلاقی توقیف شده اند

*هیچ ماموری بدون شاکی خصوصی به منازل ورود نکرده است

*برخورد قاطع با متخلفان سگ گردانی در اماکن عمومی/ تکذیب ورود مامورین به منازل مردم در شاهین شهر

*باید برای آحاد مردم راه امر به معروف و نهی از منکر کردن مسئولان باز باشد

*کمبود قاضی و ازدیاد پرونده روند دادرسی را طولانی می کند

*رئیس جدید دادگستری و دادستان جدید شاهین شهر و میمه معرفی شدند/ تصاویر

انتهای پیام/