شاهین پرس

تبیین و ترویج حجاب و عفاف نیازمند آموزش‌های بنیادین و مداوم است

کدخبر: 82928
۲۴ تیر ۱۳۹۸ در ساعت ۵:۲۲ قبل از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ حجت الاسلام حسن بابایی، در مراسم افتتاح نمایشگاه حجاب و عفاف و رواق رضوی، با اشاره به نامگذاری روز حجاب و عفاف و سالروز وقایع حمله وحشیانه رضاشاه به مسجد گوهر شاد، اظهار کرد: رضا شاه قصد داشت با تغییر لباس مردان و زنان ایرانی و برداشتن حجاب از سر آنها اسلام را از بین ببرد اما مردم ایران در برابر این خواسته نامشروع او ایستادگی و مقاومت کردند.

رئیس اداره تبلیغات شهرستان شاهین شهر و میمه، با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم به لباس حجاب و عفاف بسیار اهمیت داده و بارها برآن تاکید کرده است. گفت: حجاب و عفاف از تعالیم مورد تاکید دین اسلام است که تبیین و ترویج آن به آموزش‌های بنیادین و مداوم در خانواده، مدرسه، دانشگاه و اجتماع نیازمند است.

وی افزود: 88 سال پیش، پس از اعلام کشف حجاب رضا خانی، خون دو هزار زن و مرد ایرانی بر سنگ فرش های مسجد گوهرشاد حرم رضوی ریخته و شهید شدند اما اجازه ندادند حجاب از سر زنان ایرانی برداشته شود زیرا زن و مرد ایرانی غیرت دارد و پرورش یافته مکتب اسلام و اهل بیت(ع) هستند.

حجت السلام بابایی اضافه کرد: امروز نیز دشمنان با تمام توان به میدان آمده است تا عمامه از سر روحانیون، غیرت را از مردان و حجاب را از سر زنان جامعه اسلامی ما بردارد اما باید بداند که ملت با غیرت و با فرهنگ ایرانی زیر سایه پرچم اسلام این بار هم او را شکست خواهد داد.

اجتماع بزرگ مردمی حافظان خانواده و عفاف و حجاب با حضور جمعی از مسئولان  شهرستان و بانوان انقلابی در تالار شیخ بهایی برگزار شد و سپس شرکت کنندگان به منظور حمایت از حجاب و عفاف و افتتاح نمایشگاه به سمت سه راه فردوسی پیاده روی کردند.

انتهای پیام/