۱۴:۵۸ - چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۸

حاجی دلیگانی:

کاهش سطح آب های زیر زمینی از شش متر به بیش از 250 متر/ کمبود آب و نبود مدیریت صحیح توزیع، مشکلات تامین آب شهر گرگاب است

نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: تامین آب شهر 13 هزار نفری شهر گرگاب با دو مشکل کمبود آب در شبکه های انتقال و نحوه مدیریت بر توزیع آن مواجه است.

به گزارش شاهین پرس؛ حسینعلی حاجی دلیگانی، در اجتماع مردم شهر گرگاب با بیان اینکه تامین آب کافی شهر گرگاب دو مشکل کمبود و مدیریت برتوزیع آب دارد، از احداث خط انتقال آب از شاهین شهر به سمت شهر گرگاب توسط شرکت آبفای شهرستان خبر داد و اظهار کرد: شرکت آبفا در صورتی که بر نحوه توزیع آب در بخش هایی از شهر شاهین شهر و شهر گرگاب به صورت همزمان نظارت دقیق داشته باشد، شهروندان این دو شهر رضایت مندی بیشتری از دریافت آب آشامیدنی خواهند داشت.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، افزود: کمبود آب آشامیدنی در استان اصفهان ناشی از کم بودن ظرفیت تصفیه آب در تصفیه خانه آب باباشیخ علی، افزایش جمعیت استان اصفهان در 10 سال اخیر و اجرا نشدن طرح انتقال آب تونل و تصفیه خانه گلاب در این استان به علت کارشکنی های برخی از مسئولان استان چهارمحال و بختیاری است.

استقرار پزشک های متخصص داخلی و زنان و زایمان در درمانگاه شهر گرگاب

وی با اشاره به طرح ساماندهی، استقرار اتباع بیگانه در شهرهای گرگاب و دولت آباد خاطرنشان کرد: طرح ساماندهی اتباع بیگانه را با وزارت کشور در میان گذاشته ایم که هنوز به نتیجه ای نرسیدیم با این حال مدیران شهری شهرهایی که به ساماندهی اتباع بیگانه اقدام کردند بهتر توانستند رضایت مندی شهروندان خود را تامین کنند.

حاجی دلیگانی، از استقرار پزشکان متخصص داخلی و زنان زایمان در روزهایی از هفته در درمانگاه شهر گرگاب خبر داد و با بیان اینکه فعالیت درمانگاه شبانه روزی یکی از مطالبات شهروندان گرگاب است، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی تنها فعالیت درمانگاه شهرهای با جمعیت 25 هزار نفر را شبانه روزی تبدیل می کند در حالیکه گرگاب حدود 13 هزار نفر جمعیت دارد و دانشگاه علوم پزشکی با ممنوعیت قانونی دراین باره مواجه است.

وی به درخواست دیگر شهروندان گرگاب مبنی بر فعالیت داروخانه شهر به صورت شبانه روزی اشاره کرد و افزود: داروخانه های بخش خصوصی به شرط آن که برایشان صرفه اقتصادی داشته باشد امکان دریافت مجوز فعالیت شبانه روزی دارند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، از حمایت وزیر جهاد کشاورزی از طرح های کشاورزی گلخانه ای در شهر گرگاب خبر داد و گفت: این طرح مهم اقتصادی در جلساتی با حضور مدیران استانی پیگیری خواهد شد.

کاهش سطح آب های زیر زمینی از شش متر به بیش از 250 متر

وی کمبود آب در بخش کشاورزی و پایین رفتن سطح آب چاه ها از شش متر به بیش از 250 متر را در دشت برخوار (دشت های کشاورزی بخش مرکزی شاهین شهر و اراضی شهرستان برخوار) را معضل جدی دانست که وزارت نیرو راهکار درستی تاکنون در این باره اتخاذ نکرده است.

عضو فراکسیون ولایی مجلس دهم، با تاکید بر پیگیری میزان بدهی کشاورزان به بانک کشاورزی ادامه داد: وزارت نیرو، حق آبه کشاورزان برخوار ( دشت های کشاورزی بخش مرکزی شاهین شهر و اراضی شهرستان برخوار) را همچون کشاورزان مناطق دیگر اصفهان به مساوات و عدالت پرداخت کرده و اجازه دهد طرح حفاری نخستین چاه ژرف با مشارکت بخش خصوصی در شهرستان شاهین شهر و میمه اجرا شود.

وی اضافه کرد: نظام صنفی کشاورزی دو شهرستان شاهین شهر و میمه و برخوار به کشاورزان اطلاع رسانی کنند که چه میزان و چند نوبت آب قرار است در کانال کشاورزی توزیع شود تا کشاورزان بدانند چه نوع محصولی را باید کشت کنند.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس، کمبود خرید مازاد بر نیاز کشاورزان در این دو شهرستان را ناشی از قیمت پایین آن ارزیابی کرد و افزود: برخی از کارشناسان پیش تر احتمال کاهش خرید گندم را به دولت گوشزد کرده بودند؛ در صورتی که کاهش خرید گندم در سایر شهرهای کشور هم رخ داده باشد موضوع را در مجلس مطرح و از وزیرجهاد کشاورزی پرسش خواهد شد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.