شاهین پرس

برخی افراد در فضای مجازی به شخصیت‌های عمومی ضربه می‌زنند

کدخبر: 82814
۱۶ تیر ۱۳۹۸ در ساعت ۶:۵۹ قبل از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ اسفندیارتاجمیری، در نخستین نشست صمیمی با اصحاب رسانه شاهین‌شهر به مناسبت روز قلم، قلم را نماد اندیشه، تفکر و مظهر اراده الهی دانست و اظهار کرد: خداوند در قرآن به عنوان عالی ترین منبع دینی و اعتقادی به قلم قسم یاد کرده است که این مسئولیت صیانت و پاسداشت جایگاه قلم را دو چندان می کند.

سرپرست فرمانداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه، افزود: در شرایط خاص کنونی که دشمنی بدخواهان علنی و به اوج خود رسیده و با تحریم ارتباطات مالی فشارهای اقتصادی تحمیل کرده، جامعه به تزریق امیدواری بیشتری نیازمند است که این وظیفه بر عهده رسانه ها قرار دارد.

وی با تاکید بر نقش بارز رسانه ها در تنویر افکار عمومی، خاطرنشان کرد: رسانه ها در همه جای دنیا برای متولیان اداره جامعه و افکار عمومی جایگاه ویژه ای دارند که در فضای کار رسانه ای و مطبوعاتی و تعامل با ادارات و دستگاه ها، ضمن احترام متقابل به استقلال عمل رسانه ها باید شان و منزلت آنها نیز حفظ شود.

تاجمیری با انتقاد از لجام گسیختگی فضای مجازی شهرستان و با بیان این‌که برخی افراد در فضای مجازی به شخصیت‌های عمومی ضربه می‌زنند، اظهار کرد: از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهین‌شهر انتظار است که هرچه زودتر با تشکیل ساختار صنفی رسانه ها برفعالیت آن دسته از افراد متخلف نظارت بیش‌تری داشته باشد.

سرپرست فرمانداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه، افزود: نمی‌خواهیم در شرایط فعلی با برخی فعالان حوزه مجازی که تخلف می‌کنند برخورد سلبی داشته باشیم، اما از بازرسان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خواسته‌ایم نظارت خود را بر فعالان این حوزه در محدوده شهرستان شاهین‌شهر و میمه بیشتر کنند.

وی با تاکید بر رعایت اخلاق حرفه ای رسانه ها، خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه فعال در این شهرستان، با وجود کمبود امکانات و برخی از تنگناهای اقتصادی تلاش می‌کنند قابلیت‌ها و ظرفیت‌های این شهرستان را به‌درستی معرفی کنند البته در انجام این وظیفه خطیر علاوه بر مسئولان دستگاه ها، اصحاب رسانه نیز باید آستانه تحمل خود را بالابرده و نقدپذیر باشند.

تاجمیری، بر پیگیری افزایش سهمیه کاغذ برای مطبوعات شاهین‌شهر و اختصاص مکان برای فعالیت رسانه ها، بر همکاری شهرداری شاهین شهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تأکید کرد.

وی با بیان اینکه در اجرای قانون مطلقا اهل مماشات و تعارف نیستم این قول را داد که در انتخابات پیش رو مجلس شورای اسلامی، حقوق انتخاب شوندگان و انتخاب‌کنندگان را پاس خواهد داشت و در اجرای دقیق قانون تلاش خواهد کرد.

سرپرست فرمانداری شاهین‌شهر و میمه، با اشاره به دو نقش متضاد فرماندار ابراز کرد: همزمان نمایندگی عالی دولت در شهرستان و مدعی العموم حقوق مردم، دو نقش متضاد فرماندار است که تلاش خواهم کرد دفاع از حقوق مردم اولویت اصلی باشد.

وی با اشاره به بررسی های 52 روز گذشته خود در حوزه های مختلف شهرستان شاهین‌شهر و میمه، خاطرنشان کرد: این شهرستان علاوه بر افتخارات علمی و فرهنگی متداول، دارای برخی ویژگی ها و شاخصه های مهم دیگری نیز است که باید مورد توجه قرار بگیرد که معرفی و پرداختن به آنها بر عهده خبرنگاران و اصحاب رسانه است.

تاجمیری، اضافه کرد: شهرستان شاهین‌شهر و میمه به لحاظ رشد سالانه جمعیت در استان اصفهان رتبه اول و نرخ مهاجرپذیری رتبه دوم استانی را دارد که اگر دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی و اجتماعی و اصحاب رسانه به این ویژگی به‌عنوان یک فرصت توجه نکنند ممکن است این فرصت به یک تهدید تبدیل شود.

وی بیان کرد: در حالی که از شاهین شهر به عنوان شهر صنعتی نام برده می شود اما در بخش تولیدات شیر رتبه دوم، تولید گوشت مرغ رتبه سوم را دارا است و در خصوص فعالیت واحدهای صنعتی و تولید ناخالص داخلی به ترتیب رتبه‌های یکم و دوم را در استان اصفهان به خود اختصاص داده است.

سرپرست فرمانداری شاهین‌شهر و میمه با تایید اینکه برخی از روابط عمومی‌های ادارات به وظایف خود به‌صورت مطلوب عمل نمی‌کنند اظهار کرد: روابط عمومی‌ها با وجود برخی کمبودهای نیروی انسانی و تجهیزات کافی، لازم است که همکاری فعال‌تری با اصحاب رسانه‌ داشته باشند.

وی به برخی مشکلات تامین آب شرب شهرستان اشاره کرد و با انتقاد از برخی شهروندان در نصب پمپ‌های غیرمجاز و برداشت آب شرب از شبکه، تصریح کرد: این شهرستان در خصوص تأمین آب آشامیدنی با مشکلاتی مواجه است که با حفاری چاه‌های جدید و افزایش سهمیه آب شرب این مشکل در تابستان کمتر خواهد شد.

تاجمیری، برخی از چالش های شهرستان را ناشی از سبک زندگی، عقب ماندگی در حوزه رسانه و عملکرد متولیان امور فرهنگی دانست که برای اصلاح ساختار و بازگشت به شرایط مطلوب، نیازمند تغییرات هستیم.

فرامرز رادمنش مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه، نیز در ابتدای این نشست، با ارائه گزارشی از فعالیت حوزه مطبوعات شهرستان، رعایت اصول خبرنگاری و اخلاق حرفه‌ای را به فعالان عرصه خبر و رسانه گوشزد کرد و افزود: اصحاب رسانه به عنوان چشم بینا و گوش شنوای جامعه باید در انعکاس اخبار و تحلیل وقایع جانب انصاف و امانت داری را رعایت کنند.

در ادامه این جلسه نمایندگان اصحاب رسانه مستقر در شهرستان شاهین‌شهر و میمه، مشکلات نقدینگی، گرانی کاغذ، همکاری ناکافی اداره‌ها، نهادها و موسسات دولتی با نمایندگان جراید و خبرنگاران رسانه‌های فضای مجازی شهرستانی، استانی و کشوری، اختصاص مکان برای فعالیت رسانه‌ها و بهره‌مندی بیش‌تر از درآمدهای تبلیغات دستگاه‌های اجرایی را از جمله درخواست‌ها و مطالبه‌ها خود بیان کردند.

انتهای پیام/