شاهین پرس

ابعاد سیاسی حج، مطابق با خواسته و دستورات اسلام است

کدخبر: 82803
۱۴ تیر ۱۳۹۸ در ساعت ۳:۴۰ بعد از ظهر

به گزارش شاهین پرس؛ حجت الاسلام مرتضی ملکیان، در خطبه های نمازجمعه این هفته شاهین شهر با بیان این که اینکه برخی می‌گویند حج را سیاسی نکنید، سخن نادرستی است زیرا ابعاد سیاسی حج، مطابق با خواسته و دستورات اسلام است، اظهار کرد: وحدت، حمایت از مظلومین همچون ملت فلسطین و مردم یمن، و یا برائت از مشرکین، همه اموری سیاسی و مطابق تعالیم اسلام هستند بنابراین ابعاد سیاسی حج، همان تکلیف دینی و عبادت است.

امام جمعه شاهین شهر، تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، برائت از مشرکین یک فریضه اسلامی و یک کار لازم است و به همین دلیل ما اصرار داریم که این موضوع هرسال، به بهترین وجه انجام شود.

خطیب نمازجمعه شاهین شهر، این نکته را بازگویی کرد که در کنار حرکات سیاسی دینی، اقدامات سیاسی غیردینی و شیطانی هم وجود دارد، همانند اینکه بگویند در حج به آمریکا اعتراض نکنید و یا از مشرکین ابراز برائت نکنید.

وی هم چنین به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار روسای قوه قضائیه با ایشان اشاره کرد و افزود: این روزها خبرگزاری‌های خارجی به نقل از کارشناسان، مکرر اذعان می‌کنند که ملت ایران را نمی‌توان با فشار و تهدید و تحریم به‌زانو درآورد. البته این واقعیت ناشی از حوادث ماه‌های اخیر نیست، بلکه نتیجه‌ چهل سال ایستادگی، عزت، عظمت و اقتداری است که ملت ایران از خود نشان داده است.

حجت الاسلام ملکیان، یکی از عوامل مقاومت ملت ایران را این‌گونه بیان کرد که در چهار دهه‌ اخیر، تلفیق هویت ایرانی با خصوصیات اسلامی، موجب شده فشارهای زورگویان جهانی، تأثیری درروند حرکت ملت نداشته باشد.

وی اظهارکرد: جمهوری اسلامی ایران پس از یک سال تعلل و بدعهدی طرف‌های اروپایی برجام، گام دوم کاهش تعهدات مطابق بند36 برجام را باصلابت خواهد برداشت.
وی ادامه داد: طرف‌های اروپایی یک سال با فریب‌کاری از تعهدات برجامی خود سرباززدند و برخی از سران طرف‌های برجام با وقاحت پا را فراتر نهاده، می‌گویند که جمهوری اسلامی باید در خصوص کاهش توانمندی‌های دفاعی موشکی و نفوذ منطقه‌ای خود نیز گام‌هایی بردارد.

امام‌جمعه شاهین‌شهر، خاطرنشان کرد: توان موشکی کشور بازدارندگی ایجاد کرده به‌طوری‌که کشورهای متجاوز و زورگو جرات کوچکترین تجاوزی به مرزهای جمهوری اسلامی ایران را ندارند.
خطیب نمازجمعه شاهین شهر، سیاست های شکست خورده آمزیکا را درقبال ایران را برشمرد و تاکید کرد: سیاست همزمان فشار و مذاکره دولت آمریکا شکست‌ خورده است و مسئولان کشور اعلام کرده‌اند که دولت ترامپ باید به برجام برگردد و تحریم‌های غیرقانونی علیه کشورمان را هم بردارد.

وی از وظایف مؤمن نسبت به مؤمن دیگر را امانت‌داری، لبیک گفتن دعوت مسلمان، پذیرفتن هدیه و هدیه دادن متقابل بیان کرد و این نکته را یادآور شد که اگر مؤمنان در مسیر پرهیز از گناه، مراعات حدود الهی و اطاعت از فرمان‌های پروردگار، همت و تلاش کنند در بهشت می‌توانند به درجه اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) برسند و با این انسان‌های مقرب خداوند منان، هم‌نشین باشند.

انتهای پیام/