۱۶:۴۵ - جمعه ۰۷ تیر ۱۳۹۸

دادستان عمومی و انقلاب شاهین‌شهر:

در یک سال اخیر 48 هزار پرونده قضایی مختومه شده است/ تحقق حقوق عامه در گرو توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهین‌شهر و میمه، گفت: دریک سال اخیر 55 هزار فقره پرونده به محاکم قضایی شاهین‌شهر وارد و 48 هزار فقره نیز مختومه شده است.

به گزارش شاهین پرس؛ محسن بوسعیدی، ظهر امروز در جمع نمازگزاران مصلای نماز جمعه شاهین‌شهر با تسلیت شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) و گرامیداشت سالروز شهادت دکتر بهشتی و 72 از یاران باوفای انقلاب اسلامی، شهید بهشتی را نعمت بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی بویژه دستگاه قضا دانست و اظهار کرد: رهبر انقلاب فرمودند شهید بهشتی مرد صاحب فکر، دارای اراده قوی، منظبت، اهل کار و پر نشاط بود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهین شهر و میمه، با بیان اینکه، در یک سال اخیر 55 هزار فقره پرونده به محاکم قضایی شهرستان اعم از دادگستری و دادسرا وارد و 48 هزار فقره نیز مختومه شده است اظهار کرد: با توجه به حجم بسیار زیاد پرونده برای یک حوزه قضایی، همکاران اداری و قضایی شاهین‌شهر برای رسیدگی به این تعداد پرونده و ایجاد رضایت مندی مراجعان در خارج از وقت اداری در محل اداره و یا منزل تا پاسی از شب مشغول رسیدگی هستند.

انجام وظیفه صحیح سایر دستگاه ها، حجم ورودی پرونده به محاکم قضایی را کاهش می دهد

وی یکی از راههای کاهش حجم زیاد ورودی پرونده به محاکم قضایی شهرستان را انجام وظیفه صحیح سایر دستگاه ها دانست و خاطرنشان کرد: برای افزایش رضایت‌مندی مردم یا باید تعداد شعبه‌های قضایی را افزایش داد که افزایش اعتبارهای دولتی و نیروی انسانی کافی نیاز دارد و یا باید ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی باید کاهش داده شود که اگر سایر دستگاه‌های اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی به وظایف ذاتی خود به درستی عمل کنند قطعا ورودی پرونده ها کاهش پیدا خواهد کرد.

بوسعیدی، ابراز کرد: اگر گاهی اوقات مراجعین از عملکرد برخی از کارکنان قضایی رضایت ندارند به دلیل این است که تراکم بالای کار آستانه تحمل برخی از همکاران را پایین آورده است.

وی از راه‌اندازی دو شعبه تحقیق با هدف سرعت بخشیدن به رسیدگی پرونده‌ها در دادسرای شهرستان خبر داد و افزود: راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از دی ماه سال گذشته در شاهین شهر، ضمن سرعت بخشیدن و سهولت رسیدگی به پرونده ها، موجب شفافیت آمار پرونده های قضایی و رهایی مراجعین از سردرگمی نیز شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شاهین‌شهر و میمه، افزود: هفته گذشته بسیج حقوقدانان با هدف ارائه خدمات مشاوره رایگان به مردم تشکیل شد که در هفته قوه قضائیه چهار نفر از حقوقدانان و وکلای شهرستان با راه اندازی دو کریدور در دادگستری و دادسرای شهرستان به 163 نفر مشاوره رایگان ارائه دادند.

وی اضافه کرد: اساس کار بسیج حقوقدانان مسجد محوری است که با حضور در مساجد علاوه بر آموزش، مشاوره حقوقی رایگان به عموم مردم ارائه می دهند.

جایگزینی مدیریت جهادی به‌جای مدیریت لیبرالی منفعت‌طلب، حلال مشکلات حوزه های مختلف کشور است

وی احیای حقوق عامه را یکی دیگر از وظایف مهم دستگاه قضا، عنوان کرد و با اشاره به برخی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی، افزود: ایستادگی پیروزمندانه در برابر دشمن بعثی بدون از دست دادن حتی یک وجب از خاک کشور، بدست آوردن دانش ساخت انواع موشک، فرو نشاندن پهباد جاسوسی آمریکا و مهندسی معکوس آن، شناسایی و انهدام گرانقیمت ترین پهباد غول پیکر جاسوسی آمریکا، ساخت سامانه های ضد هوایی پیشرفته با کمترین خطا، و… که موجب اقتدار جمهوری اسلامی و حیرت دشمنان شده حاصل مدیریت اسلامی و جهادی در حوزه نظامی کشور است.

بوسعیدی، عقب ماندگی کشور در بخش های فرهنگی، آموزشی، اقتصادی و صنعتی بویژه صنعت خودرو سازی را از جمله موارد تضییع حقوق عامه خواند و تصریح کرد: علت دوگانگی موفقیت و عقب ماندگی کشور، وجود مدیریت با تفکر جهادی، ایثارگونه و تولیدی بر بخش اول و مدیریت لیبرال سرمایه داری و منفعت طلبانه بر بخش دوم است.

وی روزمره گی و فعالیت بدون هدف و بی نتیجه یکی از آفات مهم مسئولان بیان کرد و افزود: راهکار مقابله با روزمره گی مسئولان و اصلاح وضع موجود، عمل به فریضه مهم و توصیه شده امر به معروف و نهی از منکر بخصوص حوزه مسئولان نه با خواهش و تمنا بلکه آمرانه است.

دادستان عمومی و انقلاب شاهین‌شهر و میمه، با اشاره به انتخابات اسفندماه سال جاری، خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم کشور از دست لیبرال های سرمایه داری نجات پیدا کند باید در زمان انتخابات دقت شود تا افراد دلسوز نظام و صالح انتخاب شوند، نه خدای ناکرده به علت ناآگاهی و با دست ما لیبرال ها انتخاب شوند.

در این رابطه بخوانید

*در چهار سال گذشته ۷۰۰ واحد صنفی در شاهین‌شهر تعطیل شده است

*تفاوت قیمت اقلام در بازار شاهین شهر ناشی از کمبود نیرو نظارتی است

*عمل کرد تعزیرات حکومتی در شاهین شهر ناکافی است

*برپایی قسط و عدل در جامعه بر عهده مردم است

*برخی از دستگاه های فرهنگی به وظایف خود کامل عمل نمی کنند

*حکم اعدام سارق مسلح طلافروشی شاهین شهر صادر شد/ سگ گردانی های برخی، عموم شهروندان را آزرده خاطر کرده است

*شیوه غلط معماری شهری پرونده های محاکم قضایی را افزایش داده است

*در یک سال اخیر ۴۸ هزار پرونده قضایی مختومه شده است

*بازدید دادستان شهرستان شاهین شهر و میمه از روستای سیل زده سُه

*ایجاد فروشگاه های بزرگ بدون ضابطه در شاهین شهر، ۷۰۰ واحد صنفی کوچک را به تعطیلی کشانده است

*مسئول تراز انقلاب اسلامی خود را پاسخگوی مطالبات مردم می داند

*حاکمیت تفکر لیبرال بر بخشی از مدیریت اجرایی شهرستان از دهه هفتاد

*لیبرال ها و منافقین دشمنان اصلی شهید بهشتی بودند

*بررسی ۵۰ هزار پرونده قضایی در سال ۹۶

*نقش دوجانبه مردم و مسئولان در ارتقاء امنیت اجتماعی/ لزوم تشکیل هیئت های امر به معروف و نهی از منکر

*امر به معروف و نهی از منکر بهترین حوزه برای اقدام آتش به اختیار است

*دستگاه قضا اشراف اطلاعاتی کامل بر عملکرد نامزدهای انتخاباتی دارد/ با برهم زنندگان قانون برخورد جدی می شود

*فراگیر شدن تذکر لسانی به کاهش آسیب های اجتماعی کمک می کند

*برخورد جدی با پدیده سگ گردانی در شاهین شهر/ بیش از ۲ هزار خودروی متخلف امنیت اخلاقی توقیف شده اند

*هیچ ماموری بدون شاکی خصوصی به منازل ورود نکرده است

*برخورد قاطع با متخلفان سگ گردانی در اماکن عمومی/ تکذیب ورود مامورین به منازل مردم در شاهین شهر

*باید برای آحاد مردم راه امر به معروف و نهی از منکر کردن مسئولان باز باشد

*کمبود قاضی و ازدیاد پرونده روند دادرسی را طولانی می کند

*رئیس جدید دادگستری و دادستان جدید شاهین شهر و میمه معرفی شدند/ تصاویر

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.